2016-12-12, 22:46
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Du bekräftar alltså att ni vill tysta meningsmotståndare och censurera människors åsikter?

För detta är ju inte att sprida kärlek och glädje i kommentarsfälten!

Att få bort hat är att sprida kärlek
Citera
2016-12-12, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Vänstern går starkt framåt faktiskt. Vad nu dom har med det här att göra

Jag tror det där är fel att se på det. Internet är vad vi gör det till. Det är bara de cyniska och bittra människorna som tror att det inte går att förändra. Om det inte är lönt att ställa sig upp mot all ondska i världen (eller internet), vad är det då för mening med att leva?

Edit: Och här ligger ju hela världen efter ganska rejält gällande lagstiftning på nätet. Finns otroligt mycket att göra, för att inte tala om näthatet. Men förr eller senare så.

Nej den går under om ni inte skärper er. Jag ser en sund vänster som en bra motpol mot att företagen tar över helt.

Själva grejjen med internet är att det är som det är och inte som någon grupp eller enskilld tycker att det skall vara.
Citera
2016-12-12, 22:53
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Vem talar du om? Vem är denne "hon"? Jag har inte tagit någon som exempel.

Vem bestämmer om en artikel är lögn eller sanning? Inte jagärhär iallafall, för ni snarare motarbetar sanningen än att upprätthålla den.

Fakta gör det. Det är mer än ofta SD relaterade sidor ena förvränger fakta eller helt bortser från den.
Senast ikväll så förvrängde Sverigedemokraterna själva fakta i tråden om papperslösa. Det kan inte vara nån proffspolitiker som håller i den sidan direkt.
Citera
2016-12-12, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTjafs
Fakta gör det. Det är mer än ofta SD relaterade sidor ena förvränger fakta eller helt bortser från den.
Senast ikväll så förvrängde Sverigedemokraterna själva fakta i tråden om papperslösa. Det kan inte vara nån proffspolitiker som håller i den sidan direkt.

Vem bestämmer vad som är fakta?
Citera
2016-12-12, 22:56
Medlem
Citat:
Att vara naiv är inte att sprida kärlek!

Att försöka cencurera andras åsikter är odemokratiskt. Jag är här är i det närmaste jämförbart med åsiktsdiktatur. Självständigt tänkande människor accepterar inte att en grupp regisserar deras åsikter. Var och en i #jagärhär som deltar i kommenderade attacker måste inse att de verkar odemokratiskt. Det har blivit ordentligt brunt i debatten när människor ägnar sig åt åsiktsförtryck på detta sätt.

Vi får hoppas att andra grupper inte tar efter och att de som lånar ut sin röst till odemokratiska ändamål så småningom inser att de blir utnyttjade av odemokratiska individer.
Citera
2016-12-12, 22:57
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Ja, det är ju det jag säger. Det är den politiska åsikten det handlar om och inte näthat. Om man tycker rätt så är man välkommen som näthatare. Han står för fina kärleksfulla alster som:

https://twitter.com/Schyffert/status/591921210772029441?ref_src=twsrc%5Etfw

Fin kille. Jättemycket emot näthat. Som ni "gärna tar emot".

Det är mkt jag inte gillar hos Schyffert. Tror inte han skulle platsa i #jagärhär ärligt talat. Om han alls skulle bli insläppt.
Citera
2016-12-12, 23:05
Medlem
Att försöka cencurera andras åsikter är odemokratiskt. Jag är här är i det närmaste jämförbart med åsiktsdiktatur. Självständigt tänkande människor accepterar inte att en grupp regisserar deras åsikter. Var och en i #jagärhär som deltar i kommenderade attacker måste inse att de verkar odemokratiskt. Det har blivit ordentligt brunt i debatten när människor ägnar sig åt åsiktsförtryck på detta sätt.

Vi får hoppas att andra grupper inte tar efter och att de som lånar ut sin röst till odemokratiska ändamål så småningom inser att de blir utnyttjade av odemokratiska individer.

Det är viktigt att inse att regisserade grupper aldrig kan ersätta ett demokratiskt system där varje röst är lika stark. #jagärhär kommer givetvis att påstå att deras ändamål är gott och därför har de rätt att åsidosätta demokratin. Det samma skulle Mao tze Tung och Adolf Hitler påstå.
Senast redigerad av Trotteri 2016-12-12 kl. 23:11.
Citera
2016-12-12, 23:07
Medlem
Koyaks avatar
Ni borde ta och skicka en grupp riddare till Ungsvenskarnas facebook sida där dom publicerat en bild på mohammed som lucia, Just nu är det många muslimer som spyr ur sig en massa hat och inte håller god ton alls!
Citera
2016-12-12, 23:09
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:

Ett sådant här påstående betyder ju ingenting alls när du vägrar definiera hat. Just den här iden om att man kan vinna diskussioner om man bara spammar tillräckligt många meningslösa floskler kanske fungerar på facebook men den fungerar inte på flashback.

Ge oss antingen en definition på näthat eller ge oss riktiga svar på frågorna.
Citera
2016-12-12, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Ni borde ta och skicka en grupp riddare till Ungsvenskarnas facebook sida där dom publicerat en bild på mohammed som lucia, Just nu är det många muslimer som spyr ur sig en massa hat och inte håller god ton alls!

Ojdå nu blir det syntax error för bottarna.
Citera
2016-12-12, 23:11
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Just det, jag glömde att du representerar #jagärhär...

Nå, tror du att du orkar igenom det första stycket? Det är på sju rader och innehåller några frågor. De övriga berör ditt påstående att "ni endast bemöter hat" vilket jag ifrågasätter med en rad exempel där ni snarare bedriver politiska kampanjer.

Det senare behöver du inte kommentera. Exemplen talar ju för sig själva.

Här är inlägget igen:
(FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär

Jag representerar gruppen här på Flashback kanske (bland andra) men jag är ingen admin eller moderator
Hur admins disskuterar kring offentlighet eller ej lägger jag mig inte i. Jag litar helt och fullt på att de vet vad som är bäst och vad som funkar.

Att det finns politiker och journalister i gruppen ser jag bara som ett plus.

Låt säga att du vill starta en grupp med liknande budskap eller helt annat budskap. Hur skulle du göra? Det är många aspekter att tänka på, eller hur?
Citera
2016-12-12, 23:14
Medlem
Lococcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri

Du försöker precis censurera andras åsikter. Sen förminskar du genom att påstå att åsikterna skulle vara mindre värda för att dom delas av fler. All förenings- och partibildning bygger på att människor delar gemensamma åsikter och försöker påverka andra. Det är grunden i demokrati. Det du försöker göra är motsatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in