2016-12-11, 21:20
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
..../
Jo det var PAJ som utförde dådet och han befann sig i ett psykiskt tillstånd som inte är att betrakta som normalt.
Ur ditt inlägg #2665
Citera
2016-12-11, 21:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag vet inte riktigt vad för uppslag du har om du låst dig vid tanken på att PAJ är GM, jag påstår inte att det nödvändigtvis är fel, men för att övertyga en domstol eller ens en åklagare att driva ett åtal må det nog mer till än en insinuation om att han skulle varit psykotisk vid tillfället om inget annat finns som kan binda honom på något sätt till gärningen.

Ja men herregud det fattar väl jag också, vem tar du mig för?

Det är givetvis inte det som är min ambition när jag spekulerar kring PAJ's eventuella psykiska tillstånd vid mordet. Jag tar snarare upp det med en förhoppning att kanske någon som känner P. dyker upp i tråden och vill delge något som vi inte vet om hans personlighet.
Citera
2016-12-11, 21:40
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Ur ditt inlägg #2665

Ja och vad är det du vill ha sagt med det där? det står jag för, vartenda ord, för det är ett faktum att P. befann sig i ett psykiskt tillstånd som inte var normalt. Du vet ju själv vad han gjorde så det behöver jag inte återge, och det han gjorde var inte normalt enligt mig i alla fall, men du kanske tyckte det var fullt normalt och att jag därför inte har belägg för att hävda att det inte var normalt?

Googla psykiskt tillstånd så får du se vad du får upp, det är mycket som ryms inom den benämningen.

Ett psykiskt tillstånd kan vara att handla i överdriven affekt, få ett utbrott av obefogat raseri, även överdriven svartsjuka med negativa inslag måste betraktas som ett psykiskt tillstånd så den där kommentaren från min sida innehåller inga konstigheter, den ställer ingen diagnos på gärningsmannen.
Citera
2016-12-11, 21:52
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja och vad är det du vill ha sagt med det där? det står jag för, vartenda ord, för det är ett faktum att P. befann sig i ett psykiskt tillstånd som inte var normalt. Du vet ju själv vad han gjorde så det behöver jag inte återge, och det han gjorde var inte normalt enligt mig i alla fall, men du kanske tyckte det var fullt normalt och att jag därför inte har belägg för att hävda att det inte var normalt?

Googla psykiskt tillstånd så får du se vad du får upp, det är mycket som ryms inom den benämningen.

Ett psykiskt tillstånd kan vara att handla i överdriven affekt, få ett utbrott av obefogat raseri, även överdriven svartsjuka med negativa inslag måste betraktas som ett psykiskt tillstånd så den där kommentaren från min sida innehåller inga konstigheter, den ställer ingen diagnos på gärningsmannen.

Det var just det här jag menade med att du inte verkar förstå vad du skriver! Har du redan glömt att det psykiska tillstånd som inte var normalt är en psykos, enligt dig. Läs nu ditt eget inlägg #2787
Du har snurrat in dig i något du inte har koll på så enkelt är det. Däremot är jag tveksam att du själv förstår att du gör det. Du lär nog försöka svamla dig ur detta också men du är rätt genomskådad.
Citera
2016-12-11, 22:20
Medlem
Draifoss avatar
En sak som jag inte har förstått är det här med var ansvaret för utredningen ligger, och i vilket läge en åklagare kopplas in. Förut var det alltså en åklagare (Christer van der Kwast) som ledde utredningen, men vem är förundersökningsledare nu? En polis, en åklagare eller ingen alls?
Senast redigerad av Draifos 2016-12-11 kl. 22:36.
Citera
2016-12-11, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
En sak som jag inte har förstått är det här med var ansvaret för utredningen ligger, och i vilket läge en åklagare kopplas in. Förut var det alltså en åklagare (Christer van der Kwast) som ledde utredningen, men vem är förundersökningsledare nu? En polis, en åklagare eller ingen alls?

Risken är väl att det är ingen alls. Polisen klagar på den omorganisation som varit och det kan ha medfört att mycket hänger i luften. Det är ju väldigt tyst så det svårt att säga.
Citera
2016-12-11, 23:07
Medlem
Citat:

Dom måste ha mycket på fötterna innan en åklagare kopplas in.
Citera
2016-12-11, 23:08
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Det var just det här jag menade med att du inte verkar förstå vad du skriver! Har du redan glömt att det psykiska tillstånd som inte var normalt är en psykos, enligt dig. Läs nu ditt eget inlägg #2787
Du har snurrat in dig i något du inte har koll på så enkelt är det. Däremot är jag tveksam att du själv förstår att du gör det. Du lär nog försöka svamla dig ur detta också men du är rätt genomskådad.

Nej hade jag menat allvarlig psykisk störning eller psykos när jag skrev den avslutande meningen så hade det väl stått det och inte "psykiskt tillstånd". Jag använde mig medvetet av den formuleringen för att inte vara "låst" i mitt resonemang, som du däremot är. Prova något liknande själv, det är alltid bättre att vara öppen för olika möjligheter.

Förvisso kan även psykos också innefattas i begreppet psykiskt tillstånd men jag har aldrig hävdat att P. med 110% säkerhet skulle ha lidit av en psykos vid tidpunkten för mordet.

Jag har endast spekulerat kring att han vid tidpunkten för mordet KAN ha lidit av en psykisk störning, (kanske även en allvarlig sådan). Det här börjar bli så vansinnigt att jag snart inte finner ord.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2016-12-11 kl. 23:18.
Citera
2016-12-11, 23:22
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Risken är väl att det är ingen alls. Polisen klagar på den omorganisation som varit och det kan ha medfört att mycket hänger i luften. Det är ju väldigt tyst så det svårt att säga.
Jo, det kommer säkert att hända saker. Den nye rikspolischefen, Dan "knulla i Bangkok" Eliasson, har nog inte långt kvar nu. Han hänger säkert i luften.
Senast redigerad av Draifos 2016-12-11 kl. 23:27.
Citera
2016-12-11, 23:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Dom måste ha mycket på fötterna innan en åklagare kopplas in.
Visst, men hur mycket hade man på fötterna när Christer van der Kwast kopplades in? Att någon kärring tyckte att Sture var obehaglig? Vem avgör när en åklagare skall kontaktas?
Citera
2016-12-11, 23:28
Medlem
Citat:
Jo, det kommer säkert att hända saker. Den nye rikspolischefen, Dan "knulla i Bangkok" Eliasson, har nog inte långt kvar nu.

Förhoppningsvis....alla tycks vara missnöjda som det är nu.
Citera
2016-12-11, 23:38
Medlem
Citat:
Visst, men hur mycket hade man på fötterna när Christer van der Kwast kopplades in? Att någon kärring tyckte att Sture var obehaglig? Vem avgör när en åklagare skall kontaktas?

Före honom var det någon annan , han som kom med dunderförklaringen varför inte P sett cykeln, kommer inte ihåg namnet. Kwasten var ju mycket ut i media och fladdra runt med olika märkliga uttalanden, även om del journalister förvisso hade en förmåga att slira på sanningen.
Kommer det in bra tips till polisen så måste det rimligtvis ta fart igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in