Citat:
Ursprungligen postat av
putteo
Ok...ge ett, nja flera om det ska vara trovärdigt men börja med ett, exempel på brobygge där krökningen inte anses relevant? Du skriver om en mil långa båtar, så det är minimilängden på din förmenta bro...källor på att "den" är helt rak... och inga youtubeklipp utan vetenskapliga sådana?
FINNS ÖVERHUVUDTAGET INGA BYGGEN DÄR NÅN FIKTIV GLOB-KRÖKNING TAS I BEAKTANDE !!!
Försök hitta någon endaste manual till något endaste bygge, där man tagit hänsyn till en fiktiv krökning av jorden...
Du ville ha någon källa på ett långt brobygge, där inte någon som helst krökning syns till?
Okej, då ska jag uppfylla din önskan, och eftersom källor kräver att man länkar till en källa, så gör jag det med stor glädje i mitt hjärta!
Du får denna gång återigen en insyn till en av mina absoluta favorit flat earthare, där han tar som exempel upp två väldigt långa broar, bland annat den kinesiska Danyang-Kunshan, 165 kilometer lång, världens längsta bro, och påvisar att inte minsta lilla krökning av jorden syns till, trots att det borde synas en drop på hela 2000 meter...
Spola fram till 19:40-20:40, så ser du detta med dina egna korpgluggar, min kära vän:
https://www.youtube.com/watch?v=Uf7J8sr8NXQ&t=1206s
Någon här längre som på fullt allvar tror att vi bor på en boll?
Skämmes ta mig fan...