2016-12-10, 14:33
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Du skulle alltså bygga båten så att den hade 4 meter krökning från dess mitt mot fören och aktern?

Du menar alltså att om du byggde båten helt plan (som alltid är brukligt), så skulle du ha ett luftglapp på 4 meter vid fören och aktern?
Om vi antar att en så stor båt byggdes skulle den antagligen formas efter jordens form.
Det är väldigt svårt att göra en sådan stor konstruktion utan att den blir flexibel.

Citat:
När byggjobbare ALDRIG tar hänsyn till någon som helst sfärisk form, när de exempelvis bygger broar, varför skulle de då göra det när de bygger fartyg?
Stora (väldigt stora) brobyggen tar hänsyn till detta. det finns bropelare som är lodräta men inte parallella.

Exempel:
https://en.wikipedia.org/wiki/Verrazano%E2%80%93Narrows_Bridge

Citat:
Because of the height of the towers (211 m) and their distance apart (1,298 m), the curvature of the Earth's surface had to be taken into account when designing the bridge—the towers are 41.275 mm farther apart at their tops than at their bases; they are not parallel to each other.
Citera
2016-12-10, 15:16
Medlem
madtops avatar
Citat:
Återkom inte förrän du sett färdigt på videon!

Jag tycker vi gör så här i stället: du återkommer med publicerade vetenskapliga artiklar. Tills dess så är det du och andra sysslar med ovetenskapligt trams.
Citera
2016-12-10, 15:19
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
463,83 m/s är den sideriska rotationshastigheten, jordens fiktiva, i själva verket eterrymdens rotationshastighet.
Då saknas det bara ett enda bevis för denna "eterrymd".

Inget av det du skrev förklarar varför en båt går djupare mot jordens rotationsriktning än båtar som åker med jordens rotationsriktning, i öst-västlig riktning. Är inte "eterrymdens" hittepå-tryck mot jorden lika över hela ytan?
Citera
2016-12-10, 15:22
Moderator
Död o återfödd får ett (1) försök på sig att anpassa sina sista två inlägg till ämnet "Jorden är platt" innan de raderas som OT/trams.

Detta är INTE tråden om geocentrism!

[EDIT: inlägg raderade]

/Moderator
Senast redigerad av gason 2016-12-11 kl. 03:26.
Citera
2016-12-10, 23:06
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Läs tillbaka i tråden.

Tråden heter "Flat Earth - Jorden är platt", bevisa det tack.

Eftersom denna tråd är den ENDA på hela Flashbacks forum, där Flat Earth vs Globe Earth kan diskuteras, så är det DU som har bevisbördan, om du hävdar nåt så infernaliskt dumt som att jorden är en glob!

Bevisa din glob nu, tack!
Senast redigerad av Död o återfödd 2016-12-10 kl. 23:17.
Citera
2016-12-10, 23:07
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vi kan börja med att temperaturskillnaden runt om i världen är så pass stor att två biologiska individer inte kan känna exakt samma temperatur samtidigt vilket har lett till att om en biologisk individ är född i Sverige och en annan är född i Argentina så kommer dessa två att registrera värme och kyla på helt olika sätt, samma gäller om båda individerna är födda i samma land, den globala värmen även på lokal nivå är så pass olik tack vare jordens form vilket inte ens under simulerade omständigheter kunde motbevisas.

Temperaturskillnader kan på intet sätt motbevisa vår platta cirkelrunda jord!

Citat:
Är det något mer du vill ha som antiteser mot dina hypoteser om en platt och ihålig sfärisk värld med en stjärna som skulle cirkulera med några få mils avstånd kring jordens position?

Jorden är platt och cirkelrund som en pannkaka eller pizza, med en sol (finns bara en sol i varje brahma-ägg/universum) som cirkulerar på ca 5000 kilometers avstånd!

Citat:
Då jag har hänvisat till rapporteringar, vetenskapliga experiment och dylikt så ligger det endast på sin rätta plats att jag ställer kravet att du skall hänvisa till lika säkra källor, varken youtube, bloggar eller wikipedia är godtagbara då dessa inte är säkra eller etablerade källor så de kommer automatiskt att ignoreras.

Enligt etablerade källor, så har Mannen och Kvinnan flummat fram från en fiktiv självskapad föräldralös slumpbakterie, via de osaliga apdjuren...

Enligt etablerade källor så har universum hokuspokus trollat fram sig själv från absolut ingenting och sprängt sig själv i småbitar likt en självmordsbombare...

Etablerade källor är alltså inget man kan sätta sin tilltro till...

Citat:
Din egna hypotes om att jorden är en stationär sfär med en stjärna som cirkulerar kring den ses även den som strunt då den saknar data som stärker den hypotes.

Jorden är ingen sfär!

Jag har blivit överbevisad sen nåt halvår tillbaka att jorden är platt och cirkelrund!

Citat:
Jag ställer nu helt enkelt ett seriöst krav på dig för att du en gång för alla skall kunna motbevisa den etablerade teorin om jordens form, tyngdlagens existens samt heliocentrismen som en allmänt accepterad teori där geocentrism ses som förlegad.

Vi får inte gå in på heliocentrism eller geocentrism här, så jag kan tyvärr inte svara dig!
Senast redigerad av Död o återfödd 2016-12-10 kl. 23:21.
Citera
2016-12-10, 23:07
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Jordens diameter är ca 12756 km vid ekvatorn, De båda orterna ligger ungefär lika högt över havet, så vi struntar i denna faktorn, utan drar en rak linje från 1.8 meters höjd (uppskattad ögonhöjd på observatorn) och en punkt på sfären 40 km bort, vid domens fot. Detta ger största skillnaden mellan linje och sfär på ca 30 m. Domen i N.O. är 83 m hög, dvs. största delen av den skulle synas även utan den atmosfäriska ljusbrytningen, som över Pontchartrain-sjön är tillräcklig för att hela domen ska synas.

Och dessutom, om du nu anser att filmen visar verkligheten utan någon form av ljusbrytning och andra optiska fenomen, vad är den vita resan mellan land och hav, som tillsynes är halva domens höjd?

30 meter kurvatur om jorden var en glob?

Fel, 120 meter kurvatur skulle det i så fall bli!

Domen är 253 feet enligt Wikipedia = 77 meter hög

Med andra ord borde det vara totalt omöjligt att se domen från 4 mils avstånd!
Citera
2016-12-10, 23:14
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nu har du fel igen, brobyggare tar hänsyn till en sfärisk form. Exempel finns i tråden.

Lögn!

Kan du ge oss ett endaste exempel på någon sådan bro, tack!

Du, lika väl som jag, vet att broar inte konstrueras med hänsyn till någon fiktiv kurvatur...
Senast redigerad av Död o återfödd 2016-12-10 kl. 23:22.
Citera
2016-12-10, 23:14
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
http://epic.gsfc.nasa.gov/

Du kan börja med att bevisa att dessa bilder är fejk

Att du tror att NASA:s bilder på jorden är äkta, bevisar bara att du inte har mycket forskning bakom dig kring vår platta jord...

DET FINNS INGA ÄKTA BILDER PÅ JORDEN AV NASA !!!

Allt är datorgenererat, manipulerat och fejkat, vilket du här kan se på bilder av jorden från olika årgångar enligt NASA:

http://coconutrevival.com/?p=2010

Jorden kan väl inte ändras från år till år?

Nordamerika mycket större 2012 än 2007?

Märker du hur grundlurade vi blivit av NASA?

Var är din källkritik?

OBS !!!

Eftersom jag formligen blir överhopad av inlägg från de rabiata förnekarna i denna tråd (uppenbarligen samma individer som härjade i min stora Geocentrism-tråd från 2012 som ingenting har lärt sig), och jag gärna vill svara på alla förnekar-inlägg, så får jag göra ett fåtal inhopp i tråden varje dag, eftersom varje gång jag postar ett inlägg här, så får jag närmare ett dussin förnekar-inlägg att svara på, och då jag inte har en dygnets alla timmar till mitt förfogande att hänga i denna tråd, så får jag göra så att jag kommer in här och svarar på alla frågor 1 gång om dagen, så hinner jag förhoppningsvis på detta sätt ifatt alla inlägg jag ligger efter.

Exempelvis har jag fortfarande ett antal kommentarer att svara på som postats både innan och efter jag var härinne senast och postade, så jag svarar på dem nu (ska vara taktisk nu och posta dem snabbt efter varann så att det inte dröser in en massa extra förnekar-inlägg emellan dem), så får jag fortsätta med nya inlägg och kommentarer imorgon, annars blir det så att jag får tillbringa hela natten och svara på en sjuherrans massa förnekar-inlägg....
Citera
2016-12-10, 23:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Temperaturskillnader kan på intet sätt motbevisa vår platta cirkelrunda jord!

Jorden är platt och cirkelrund som en pannkaka eller pizza, med en sol (finns bara en sol i varje brahma-ägg/universum) som cirkulerar på ca 5000 kilometers avstånd!

Enligt etablerade källor, så har Mannen och Kvinnan flummat fram från en fiktiv självskapad föräldralös slumpbakterie, via de osaliga apdjuren..., så har universum hokuspokus trollat fram sig själv från absolut ingenting och sprängt sig själv i småbitar likt en självmordsbombare...

Så "etablerade källor" är inget man kan sätta sin tilltro till...

Jorden är ingen sfär!

Jag har blivit överbevisad sen nåt halvår tillbaka att jorden är platt och cirkelrund!

Vi får inte gå in på heliocentrism eller geocentrism här, så jag undviker att svara dig!

Kan du förklara hur experimentet även under kontrollerade omständigheter är felaktigt då det bevisar att världen inte är platt tack vare värmeskillnaden på såväl internationell som lokal nivå?

Fast återigen, de källor jag har använt mig av har utfört experiment så de är mer säkra än dina påståenden.

Anledningen till varför jag kräver att du skall använda dig av experiment, undersökningar och vetenskapliga rapporter när du skall bevisa saker är för att skapa en rättvis nivå av bevisbörda, klarar du inte ens av att presentera en seriös källa (återigen Youtube, bloggar och Wikipedia är inte godtagbara vare sig för dig eller mig på denna pungt) som försöker att på ett seriöst sätt med empiriskforskning så har du motbevisat din egna hypotes om den så kallade platta jorden.

För övrigt så har du tjafsat om att jorden skulle vara platt i över ett år så var vänlig och undvik att ljuga.
Citera
2016-12-10, 23:22
Medlem
madtops avatar
Citat:
Lögn!
Kan du ge oss ett endaste exempel på någon sådan bro, tack!

Det finns flera exempel i tråden. Sluta tramsa och läs på.
Citera
2016-12-10, 23:35
Medlem
madtops avatar
Citat:
Tråden heter Flat Earth, ja, men om nu rabiata förnekare, globjordare, som du diskuterar detta ämne med mig, och i sin enfald hävdar något så tossigt som att jorden är en boll, så är det er förbannade skyldighet, kutym. att ge oss belägg för detta, eftersom diskussionerna i tråden hela tiden har handlat om jorden är platt eller sfärisk!

Den sfäriska jorden diskuteras lämpligen i en tråd under vetenskap av den enkla anledningen att det är vetenskap. Vill du ha bevis för vetenskapliga teorier så föreslår jag att du skapar en tråd under vetenskap.

I den här delen av forumet och i den här tråden diskuterar vi ovetenskapliga alternativa teorier såsom isväggar, densitetskrafter, glaskupoler, höjande horisonter och annat trams.

För min del tycker jag det vore intressant att diskutera hur den platta jorden ser ut. Om jag har förstått det hela rätt så finns det inte ens en fungerande karta över FE. Och hur bär vi oss att hitta på jorden med tanke på att de enda kartor som finns är kartor som bygger på en sfärisk jord.

Har du någon vettig förklaring på hur ett flygplan hittar från t.ex Sydney till Johannesburg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in