Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Vi kan börja med att temperaturskillnaden runt om i världen är så pass stor att två biologiska individer inte kan känna exakt samma temperatur samtidigt vilket har lett till att om en biologisk individ är född i Sverige och en annan är född i Argentina så kommer dessa två att registrera värme och kyla på helt olika sätt, samma gäller om båda individerna är födda i samma land, den globala värmen även på lokal nivå är så pass olik tack vare jordens form vilket inte ens under simulerade omständigheter kunde motbevisas.
Temperaturskillnader kan på intet sätt motbevisa vår platta cirkelrunda jord!
Citat:
Är det något mer du vill ha som antiteser mot dina hypoteser om en platt och ihålig sfärisk värld med en stjärna som skulle cirkulera med några få mils avstånd kring jordens position?
Jorden är platt och cirkelrund som en pannkaka eller pizza, med en sol (finns bara en sol i varje brahma-ägg/universum) som cirkulerar på ca 5000 kilometers avstånd!
Citat:
Då jag har hänvisat till rapporteringar, vetenskapliga experiment och dylikt så ligger det endast på sin rätta plats att jag ställer kravet att du skall hänvisa till lika säkra källor, varken youtube, bloggar eller wikipedia är godtagbara då dessa inte är säkra eller etablerade källor så de kommer automatiskt att ignoreras.
Enligt etablerade källor, så har Mannen och Kvinnan flummat fram från en fiktiv självskapad föräldralös slumpbakterie, via de osaliga apdjuren...
Enligt etablerade källor så har universum hokuspokus trollat fram sig själv från absolut ingenting och sprängt sig själv i småbitar likt en självmordsbombare...
Etablerade källor är alltså inget man kan sätta sin tilltro till...
Citat:
Din egna hypotes om att jorden är en stationär sfär med en stjärna som cirkulerar kring den ses även den som strunt då den saknar data som stärker den hypotes.
Jorden är ingen sfär!
Jag har blivit överbevisad sen nåt halvår tillbaka att jorden är platt och cirkelrund!
Citat:
Jag ställer nu helt enkelt ett seriöst krav på dig för att du en gång för alla skall kunna motbevisa den etablerade teorin om jordens form, tyngdlagens existens samt heliocentrismen som en allmänt accepterad teori där geocentrism ses som förlegad.
Vi får inte gå in på heliocentrism eller geocentrism här, så jag kan tyvärr inte svara dig!