2016-12-10, 22:30
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
Men iofs så är det väl inte så många poliser kvar sen den tiden så hoppas att det blir lite mera fart nu då👍 Sexdåren som jobbade där lär väl ha pension
Tyckte jag läste någonstans att Börje Öhman också skulle gå i pension nu, och det kanske var därför man bad dig återkomma efter nyår. Det är ju möjligt att man vill vänta med att dra igång något nytt tills det gamla gänget helt har lämnat utredningen.
Citera
2016-12-10, 22:50
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Din analysförmåga är verkligen något att hänga i en gran dock (men ska man förstå det som ett erkännande om att mer vettigt är vad som helst annat än öda tid på dina inlägg?) Ett simpelt ifrågasättande beträffande logiken i ditt argument besvaras med förolämpningar och personliga påhopp. Där är bristen i logik. Sedan drar du upp billiga intetsägande etiska argument av mycket låg valör. "Vi vill väl alla hitta sanningen" ungefär som att de som ifrågasätter ett argument eller vinklingen på detta är ute efter att ljuga men alla andra som inte ifrågasätter är moraliskt goda människor av egenskapen sanningssökare.
Och gissa tre gånger vad som bäst gagnar det du säger dig sträva efter...

(Du borde be att få tillbaka pengarna från din retorikkurs om du gått någon.).

Alla fel igen, du som inte ens har med det här att göra har som vanligt lyckats vända på allt. Ditt resonemang är spegelvänt, det var faktiskt 'habet' som var den som inte tålde att jag spekulerade kring P's psykiska status vilket ledde till både förolämpningar och personliga påhopp från hans sida. Väldigt onödigt om du frågar mig, varför ska jag bara vara tyst och "finna mig i" att 'habet's' åsikt är den korrekta? sen när har han patent i tråden på P's psykiska hälsotillstånd?

Här har du 'habet's' logik i denna fråga: Om det finns en risk att mördaren kan ha lidit av en psykisk störning vid tidpunkten för mordet på Eva så kan mördaren definitivt inte vara PAJ enligt 'habet'... är det en sund och normal argumentation enligt dig? Nej såklart inte, en åsikt måste givetvis tålas att diskuteras något som 'habet' dock inte accepterar då han är låst vid sin ståndpunkt att PAJ är "helt frisk".

Jag är varken en slasktratt eller soptunna som du och 'habet' kan använda er av bara för att vrida och vända på saker, vräka ur er lögner och lämpa av er egen skit det får ni göra hemma eller på någon annan. "habet' har förmodligen redan insett att han gick för långt, frågan är nu om du någonsin kommer göra det?

Vad har du med min och 'habet's' diskussion att göra förresten, är du hans pappa?

Nu tycker jag att du ska sluta svara i habet's ställe, i synnerhet när du inte är insatt, tack på förhand.
Citera
2016-12-10, 23:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Tror du fått med dom flesta som Laban var social med 😀

Ok bra då fick vi det bekräftat, jag misstänkte att det förmodligen inte var så många fler.
Då tror jag att PAJ kan ha en del att förklara...
Jag tycker f.ö. att det är ytterst märkligt att polisen inte lade större vikt vid detta med Laban's personlighet, vilka han litade på och vilka han var social med i ett tidigt skede i utredningen.
Citera
2016-12-10, 23:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ja tanken här är väl att diskutera fallet och hitta så många ledtrådar och infallsvinklar som möjligt och försöka göra det jobb som polisen tydligen misslyckats med

Ja visst är det så, det är ju endast på det sättet som man kan komma framåt.

Jag har 2 frågor som jag väldigt gärna skulle vilja ha svar på:

Minns du om Eva var hemma på besök i Kramfors även den sista helgen innan mordet?

Vet du om PAJ besökte Eva vid något tillfälle i Sundsvall, någon av vardagarna innan fredagen den 25:e sept.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2016-12-11 kl. 00:28.
Citera
2016-12-11, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja visst är det så, det är ju endast på det sättet som man kan komma framåt.

Jag har 2 frågor som jag väldigt gärna skulle vilja ha svar på:

Minns du om Eva var hemma på besök i Kramfors även den sista helgen innan mordet?

Vet du om PAJ besökte Eva vid något tillfälle i Sundsvall, någon av vardagarna innan fredagen den 25:e sept.
Tyvärr så minns jag inte något om detta
Citera
2016-12-11, 09:29
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ok bra då fick vi det bekräftat, jag misstänkte att det förmodligen inte var så många fler.
Då tror jag att PAJ kan ha en del att förklara...
Jag tycker f.ö. att det är ytterst märkligt att polisen inte lade större vikt vid detta med Laban's personlighet, vilka han litade på och vilka han var social med i ett tidigt skede i utredningen.
Jag vet en till som lär ha fått klappa Laban. Det gör du också. Fundera nu.

Ledtråd:
Tyvärr komplicerar det ditt upplevt glödheta Laban-spår.
Citera
2016-12-11, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Jag vet en till som lär ha fått klappa Laban. Det gör du också. Fundera nu.

Ledtråd:
Tyvärr komplicerar det ditt upplevt glödheta Laban-spår.
ser ut som du löst fallet och vet vem mördaren är JB . Så nu är det bara för dig att gå till polisen med detta 👍
Citera
2016-12-11, 12:29
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
ser ut som du löst fallet och vet vem mördaren är JB . Så nu är det bara för dig att gå till polisen med detta 👍
Varför tycker du det ser ut så?

Jag uppskattade dina första inlägg då du tydligen har förstahandsuppgifter om morgonen efter mordet.

Anneli bör då ha nämnt dig för Bosse när dom samtalade. Kontaktade dom dig för att höra sig för vad du hade att berätta? Om ja, så förstår jag att det du inte styrkte deras hypotes och därför kom du inte med. Om nej, så visar det än en gång vilket uselt och illa underbyggt program det är. Det mest förmildrande är väl att du fick förfrågan men avböjde (fullt förståeligt) att medverka.

Du skriver att du blev chockad över Ps beteende i TV. Är inte det väldigt förhastat då du inte vet vad han sa, hur han sa det och vad som föranlett hans reaktioner? Av erfarenhet vet jag att man kan vara väldigt kreativ vid redigeringen av intervjuer och alldeles särskilt då man låter någon vara anonym. Vi kan inte ta för givet att han inte sade sig minnas svaren på de frågor som presenterades. Att klippa och klistra har man god vana av för att anpassa sig till reklamavbrotten och för att förenkla för den hänförda tittarskaran. Tyvärr vill inte produktionsbolaget ge ifrån sig de fullständiga intervjuerna.
Citera
2016-12-11, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Varför tycker du det ser ut så?

Jag uppskattade dina första inlägg då du tydligen har förstahandsuppgifter om morgonen efter mordet.

Anneli bör då ha nämnt dig för Bosse när dom samtalade. Kontaktade dom dig för att höra sig för vad du hade att berätta? Om ja, så förstår jag att det du inte styrkte deras hypotes och därför kom du inte med. Om nej, så visar det än en gång vilket uselt och illa underbyggt program det är. Det mest förmildrande är väl att du fick förfrågan men avböjde (fullt förståeligt) att medverka.

Du skriver att du blev chockad över Ps beteende i TV. Är inte det väldigt förhastat då du inte vet vad han sa, hur han sa det och vad som föranlett hans reaktioner? Av erfarenhet vet jag att man kan vara väldigt kreativ vid redigeringen av intervjuer och alldeles särskilt då man låter någon vara anonym. Vi kan inte ta för givet att han inte sade sig minnas svaren på de frågor som presenterades. Att klippa och klistra har man god vana av för att anpassa sig till reklamavbrotten och för att förenkla för den hänförda tittarskaran. Tyvärr vill inte produktionsbolaget ge ifrån sig de fullständiga intervjuerna.
du skrev ju att : HON var garanterat närvarande på mordplatsen vid dådet 😳 Och vem skulle vara där om inte mördaren ? Om det inte då var flera inblandade ? Eftersom du garanterar det och verkar veta vem fler som fick klappa Laban så utgår jag ifrån att du vet vem det är. Ja det är ju lite synd att inte få tillgång till hela intervjun så klart , men vet du mer så berätta gärna
Senast redigerad av Marpet1 2016-12-11 kl. 12:53.
Citera
2016-12-11, 13:09
Medlem
Citat:
du skrev ju att : HON var garanterat närvarande på mordplatsen vid dådet 😳 Och vem skulle vara där om inte mördaren ? Om det inte då var flera inblandade ? Eftersom du garanterar det och verkar veta vem fler som fick klappa Laban så utgår jag ifrån att du vet vem det är. Ja det är ju lite synd att inte få tillgång till hela intervjun så klart , men vet du mer så berätta gärna

Jag tror jag vet vem JB syftar på. Har bara svårt att se hur han får ihop det på slutet. Det är nog inte mördaren han menar.
Citera
2016-12-11, 13:24
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Alla fel igen, du som inte ens har med det här att göra har som vanligt lyckats vända på allt. Ditt resonemang är spegelvänt, det var faktiskt 'habet' som var den som inte tålde att jag spekulerade kring P's psykiska status vilket ledde till både förolämpningar och personliga påhopp från hans sida. Väldigt onödigt om du frågar mig, varför ska jag bara vara tyst och "finna mig i" att 'habet's' åsikt är den korrekta? sen när har han patent i tråden på P's psykiska hälsotillstånd?

Här har du 'habet's' logik i denna fråga: Om det finns en risk att mördaren kan ha lidit av en psykisk störning vid tidpunkten för mordet på Eva så kan mördaren definitivt inte vara PAJ enligt 'habet'... är det en sund och normal argumentation enligt dig? Nej såklart inte, en åsikt måste givetvis tålas att diskuteras något som 'habet' dock inte accepterar då han är låst vid sin ståndpunkt att PAJ är "helt frisk".

Jag är varken en slasktratt eller soptunna som du och 'habet' kan använda er av bara för att vrida och vända på saker, vräka ur er lögner och lämpa av er egen skit det får ni göra hemma eller på någon annan. "habet' har förmodligen redan insett att han gick för långt, frågan är nu om du någonsin kommer göra det?

Vad har du med min och 'habet's' diskussion att göra förresten, är du hans pappa?

Nu tycker jag att du ska sluta svara i habet's ställe, i synnerhet när du inte är insatt, tack på förhand.

Vad vet du om vad folk är insatta i, apropå ingenting.

Nej, habet hade rätt, din grund för spekulationen om pajs ev psykiska åkomma är ett klockrent cirkelresonemang.

Jag svarar inte i habets ställe, jag följer tråden med läsintresse och en hel del av dina argument är förbannat undermåliga. Det är en fullt normal konsekvens av att begagna sig av yttrandefriheten, att vissa tycker det man presterar är kasst.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-12-11 kl. 13:30.
Citera
2016-12-11, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Jag tror jag vet vem JB syftar på. Har bara svårt att se hur han får ihop det på slutet. Det är nog inte mördaren han menar.
menar du att någon varit där och antingen sett dådet eller hjälpt till då ? Skulle också vilja se slutet på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in