2016-12-09, 20:52
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Ja, personal går igenom alla inkommande tåg.
För att städa, se om något ar vandaliserat, och om någon resenär kommit med.

Om dom blir arga varierar, men mest beror det på hur personen(som ofta är höggradigt berusad) bär sig åt.
Om denne godvilligt följer med, så släpps denne ut på gatan utanför garaget/depån/lokstallet.
I annat fall tillkallas polis, som lyfter ut personen.

Ok, såg nämnligen en person i morgonrusningen som följde med på ett sådant tåg. Hen hade tjocka hörlurar på sig och stirrade ner i sin telefon och märkte förmodligen inte vad som hände. Hen såg proper ut, knappast ett fyllo. Hen märkte tydligen inte att tåget släcktes ned och hörde uppenbarligen inte förarens röst i högtalarna så...

Fyllon kan man ju förstå att de däckar och följer med och så.

Höll själv på att gå på ett sådant tåg en gång vid Alvik när jag gick och dagdrömde, men som tur var stoppade en annan vänlig resenär mig och påpekade att detta tåg nått slutstation. :P

Lokstallen ligger väl rätt nära stationerna ändå, så man lär väl inte behöva en taxi för att lösa det, om man skulle hamna i den situationen?
Citera
2016-12-09, 21:01
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Ok, såg nämnligen en person i morgonrusningen som följde med på ett sådant tåg. Hen hade tjocka hörlurar på sig och stirrade ner i sin telefon och märkte förmodligen inte vad som hände. Hen såg proper ut, knappast ett fyllo. Hen märkte tydligen inte att tåget släcktes ned och hörde uppenbarligen inte förarens röst i högtalarna så...

Fyllon kan man ju förstå att de däckar och följer med och så.

Höll själv på att gå på ett sådant tåg en gång vid Alvik när jag gick och dagdrömde, men som tur var stoppade en annan vänlig resenär mig och påpekade att detta tåg nått slutstation. :P

Lokstallen ligger väl rätt nära stationerna ändå, så man lär väl inte behöva en taxi för att lösa det, om man skulle hamna i den situationen?
Det händer lite då och då att resenärer, ofta med hörlurar, kommer med ut på vändbryggor och depåer.

Depåerna är inte särskilt hemliga, dom finns i Högdalen, Vällingby, Nyboda (liljeholmen), och Rissne, alla på anständigt avstånd från bebyggelse.

Jobbade som rangerare i många år, och lotsat ut ett antal fyllon.
En jäkel följde snällt med, och började slåss vid utgångsgrinden.
Citera
2016-12-09, 21:20
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Det händer lite då och då att resenärer, ofta med hörlurar, kommer med ut på vändbryggor och depåer.

Depåerna är inte särskilt hemliga, dom finns i Högdalen, Vällingby, Nyboda (liljeholmen), och Rissne, alla på anständigt avstånd från bebyggelse.

Jobbade som rangerare i många år, och lotsat ut ett antal fyllon.
En jäkel följde snällt med, och började slåss vid utgångsgrinden.

Ja, jag förstår att det händer då och då, men har inte varit med om det förut, så då började fundera på vart personen tog vägen?

Tråkigt att ha någon som är medgörlig, men börjar söka bråk i det sista. Så onödigt.
Citera
2016-12-09, 21:25
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ja, jag förstår att det händer då och då, men har inte varit med om det förut, så då började fundera på vart personen tog vägen?

Tråkigt att ha någon som är medgörlig, men börjar söka bråk i det sista. Så onödigt.
Om dom inte ser upp, så hamnar dom på Silverpilen, spöktåget, som sedan åker till den ofärdiga stationen Kymlinge (på bana 3).
I varje fall om får tro på moderna skrönor.

Silverpilen fanns faktiskt, det var åtta omålade vagnar av typ C5 som rullade mellan 1965 och 1999 på bana 2, röd linje.
Citera
2016-12-09, 21:29
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Om dom inte ser upp, så hamnar dom på Silverpilen, spöktåget, som sedan åker till den ofärdiga stationen Kymlinge (på bana 3).
I varje fall om får tro på moderna skrönor.

Silverpilen fanns faktiskt, det var åtta omålade vagnar av typ C5 som rullade mellan 1965 och 1999 på bana 2, röd linje.

Har hört talas om Silverpilen, men är inte så insatt i vad det innebär, mer än det du beskriver.

Det kanske är värt att notera att incidenten jag bevittnade skedde just på röda linjen.
Citera
2016-12-09, 21:36
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Har hört talas om Silverpilen, men är inte så insatt i vad det innebär, mer än det du beskriver.

Det kanske är värt att notera att incidenten jag bevittnade skedde just på röda linjen.
Det går säkert att hitta mer om silverpilen, C5 på nätet.
Jag ska inte tråka ut dig med tekniska nördfakta.

Som sagt, se upp så du inte hamnar på spöktåget, Kymlinge är inget spännande ställe.
Citera
2016-12-09, 21:41
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Det går säkert att hitta mer om silverpilen, C5 på nätet.
Jag ska inte tråka ut dig med tekniska nördfakta.

Som sagt, se upp så du inte hamnar på spöktåget, Kymlinge är inget spännande ställe.

Ok! Tack för dina svar! Blev som sagt bara fundersam då denna människa bara följde med och försvann. Jag hoppas kunna undvika ett sådant öde själv bara.
Citera
2016-12-09, 21:44
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ok! Tack för dina svar! Blev som sagt bara fundersam då denna människa bara följde med och försvann. Jag hoppas kunna undvika ett sådant öde själv bara.
Hoppas jag inte skrämde dig med spökhistorien.

Du ska se att personen kom tillrätta, efter att ha blivit utlotsad, och förhoppningsvis inte börjat bära sig åt i grindhålet.

Kan ju också ha varit personal som passat på att åka in med en "hemgångare".
Citera
2016-12-09, 21:50
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Hoppas jag inte skrämde dig med spökhistorien.

Du ska se att personen kom tillrätta, efter att ha blivit utlotsad, och förhoppningsvis inte börjat bära sig åt i grindhålet.

Kan ju också ha varit personal som passat på att åka in med en "hemgångare".

Hehe, så lättskrämd är jag alls inte Tycker mer att det är trevligt med legender, myter och så.

Jo jag kan se hen börja slåss med vakter, det hade varit en syn det. Tror det gick lungt till faktiskt. Tänkte mest om personalen bara himlar med ögonen och suckar djupt när de ser att någon stackare hängt med en station för långt. Extra jobb osv.

Såg inte ut att vara personal, men vad vet jag. Civilklädd kanske.
Citera
2016-12-09, 21:59
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Hehe, så lättskrämd är jag alls inte Tycker mer att det är trevligt med legender, myter och så.

Jo jag kan se hen börja slåss med vakter, det hade varit en syn det. Tror det gick lungt till faktiskt. Tänkte mest om personalen bara himlar med ögonen och suckar djupt när de ser att någon stackare hängt med en station för långt. Extra jobb osv.

Såg inte ut att vara personal, men vad vet jag. Civilklädd kanske.
Verkstadspersonal åker sällan till jobbet i blåställ. (Det finns ett par stycken som faktiskt gör det, men dom åker bil).

Jag fick själv en uppretad folkmassa med mig ut på en vändbrygga, då högtalarna inte fungerade i en vagn. Vad värre var, var att dom försökte bryta sig ut, och antagligen gå till närmaste station. (Ej att rekomendera).
Citera
2016-12-09, 22:03
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Verkstadspersonal åker sällan till jobbet i blåställ. (Det finns ett par stycken som faktiskt gör det, men dom åker bil).

Jag fick själv en uppretad folkmassa med mig ut på en vändbrygga, då högtalarna inte fungerade i en vagn. Vad värre var, var att dom försökte bryta sig ut, och antagligen gå till närmaste station. (Ej att rekomendera).

Ok, det hade jag inte tänkt på. Tror du att det kan ha varit någon på väg till jobbet bara?

Isåfall förstår jag helt. Men det jag reagerade på var som sagt att hen hade stora hörlurar och stirrade i sin mobil. Men det var kanske medvetet att åka med tåget då?
Citera
2016-12-09, 22:07
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ok, det hade jag inte tänkt på. Tror du att det kan ha varit någon på väg till jobbet bara?

Isåfall förstår jag helt. Men det jag reagerade på var som sagt att hen hade stora hörlurar och stirrade i sin mobil. Men det var kanske medvetet att åka med tåget då?
Nja, det är inte så många som har tider som sammanfaller med ingående tåg, kan ha varit någon på läkarbesök eller liknande, och då brukar man varsko föraren om att man åker med (fungerar bara om man är känd av föraren).
Givetvis kan man också åka ut med utgående tåg.

Troligast är att det var en vanlig resenär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in