2016-12-09, 21:00
Medlem
Big Bosss avatar
Tråkigt att DUO appen slutade ge mig frågor, lyckades skrapa ihop 23 poäng innan frågan om Smala Sussie och Hjullastarna. Sen slutade det komma några frågor.
Citera
2016-12-09, 21:04
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Tråkigt att DUO appen slutade ge mig frågor, lyckades skrapa ihop 23 poäng innan frågan om Smala Sussie och Hjullastarna. Sen slutade det komma några frågor.
Samma här. Tror dock jag hade 13.
Citera
2016-12-09, 21:05
Medlem
Återigen en gråbeige omgång. Jag ställer återigen frågan om inte PS håller på att stelna i en form som till slut gör att programmet måste stängas ned. Problemet är primärt urtråkiga tävlanden utan karisma, men också jävligt sömniga frågor.

Pinsamt med Stockholmscentrerade Malou och Sigge som svamlade om Avesta. Antar att dom inte rör sig utanför tullarna i någon större utsträckning.

Att slänga fram frågor om frontlastare och dumpers är också pinsamt avslöjande för innerstadsmaffian.

Förvånande att polishataren inte kunde frågan om Tunis. Arabkunskap borde finnas högre på kunskapslistan hos kakmonstret trodde jag. Jag gissar på att hon i smyg är en antisemit.
Citera
2016-12-09, 21:07
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Sigge är ju urblåst.

Han framstår som en typisk arrrogant "08"
som inte kan något om t ex svensk geografi utanför tullarna
Avesta framhärdade han länge innan femöringen trillade ner
ner ang. Arvika
Citera
2016-12-09, 21:10
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Han framstår som en typisk arrrogant "08"
som inte kan något om t ex svensk geografi utanför tullarna
Avesta framhärdade han länge innan femöringen trillade ner
ner ang. Arvika
Höll på att sätta i halsen när han trodde att Avesta låg i Värmland .

Man kan norska 20-talsromaner men inte svensk geografi. Vissa har konstiga prioriteringar på sin kunskap.
Senast redigerad av halvljus 2016-12-09 kl. 21:14.
Citera
2016-12-09, 21:15
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Adele!
Citera
2016-12-09, 21:20
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KitabAlAzif
Adele!

Låter ju ändock gammelgrekiskt, knappelunda skämskudde på den. Dock hade kvällens lag varsina totala dylika; Avesta samt Tunis, skönt därav att Malou kunde lite återfå respekt genom att ta Jasminrevolutionen. Hursom svaga insatser ikväll, själv var jag helt ute och cyklade på Avesta men i framkant på det övriga
Citera
2016-12-09, 21:21
Medlem
goseigens avatar
Slänger in en tanke om Maghreb - ingen av de tävlande kan ha läst ett ord om krig i området, vilket är konstigt med tanke på några av de deltagandes ålder.

Ordet är ett begrepp i svenskan åtminstone sedan 60-talet.

Vad gjorde Kakans pappa, och vad gjorde Malou då det begav sig?
Citera
2016-12-09, 21:26
Medlem
hagsatras avatar
Var stenhård på att muta så jag inte hörde de andra och lyckas skrapa ihop 10 poäng här lol Jävligt tråkig och stel stämning och då gillar jag ändå Sigge vanligtvis. Vem castar programmet egentligen
Citera
2016-12-09, 21:33
Medlem
Sigge gör inget gott intryck på mig direkt. Verkar väldigt självgod och pretentiös. Oallmänbildad också, att inte kunna NATO:s generalsekreterare är svagt i mitt tycke. De lyckades precis slå Kakan iaf, ingen bedrift iofs.
Citera
2016-12-09, 21:33
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Slänger in en tanke om Maghreb - ingen av de tävlande kan ha läst ett ord om krig i området, vilket är konstigt med tanke på några av de deltagandes ålder.

Ordet är ett begrepp i svenskan åtminstone sedan 60-talet.

Vad gjorde Kakans pappa, och vad gjorde Malou då det begav sig?

Njaä, begreppet är urgammalt med olika begränsningar. Sen gjorde ju Kadaffi begreppet mera känt under hans största storhetsvansinne, 1990-ish
Citera
2016-12-09, 22:07
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk

Att slänga fram frågor om frontlastare och dumpers är också pinsamt avslöjande för innerstadsmaffian.

Jag antar att SVT klarar sig från böter men jag kunde tydligt läsa Volvo i framrutan på hjullastaren.
(Alla vet väl att det var fordon från Volvo men ändå)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in