Citat:
Ursprungligen postat av
henkess
Varför är det så otroligt viktigt för er det här med handen på bibeln, helt plötsligt har ni blivit religiösa alternativstollar också. Om du ber 100st fruar att lägga handeln på bibeln för att kunna rentvå sin man, hur många tror du ljuger och talar sanning? Vi har en ganska tydlig bild hur det ligger till i det här fallet, ändrar viktiga uppgifter i förhör flera gånger. Och hon skyller på att hon ville hem till sin son, hon var pressad,hon var tvingad, hon blev nedvärderad, Polisen var rasister etc. Ärligt talat låter det inte som ett väldigt uselt vittne även för dig.
Jag är ingen stolle. Jag bryr mig inte om ifall IB lade handen på bibeln eller inte, jag visade att
#develi och
#tonny33 argumenterade ohederligt genom att klippa ut ett kort avsnitt ur direktrapporteringen, där det tio minuter senare visade sig vara obligatoriskt för IB att avlägga ed.
Citat:
Ursprungligen postat av
tonny33
Jag frågar dig varför du tror att insatserna skulle minska om polisen skulle få veta att Lisa var suicidal?
Förstår du inte att det skulle öka insatserna då det vore en väldigt allvarlig situation?
Dina argument håller inte. Det är obegripligt att du tror att insatserna skulle minska. Hur fan tror du polisen tänker? "jaha, hon vill ta livet av sig, ingen idé att lägga några större resurser på henne"?
Jag har inte sagt att insatserna skulle minska om Lisa visade sig vara suicidal. Förvräng inte vad jag skrev. Jag skrev att insatserna inte skulle bli intensivare än om brott misstänktes. Frågan är hur Lisas föräldrar resonerade. Det enda som jag kan hitta om Lisa är suicidal är en fråga till mamman på sid 78:
Citat:
Lisa har aldrig haft några psykiska problem, självskadebeteende eller liknande.
Det behöver inte betyda att Lisa inte var suicidal. Det beror på mammans uppfattning om hur sökinsatsen hade påverkats och vad hon visste.
Det förekommer att självmördare inte visar tendenser tidigare, liksom sexmördare inte uppvisar någon sexualbrottshistoria. Medan det senare är undersökt minutiöst har Lisas eventuella självmordstendenser helt förbigåtts. Åklagarkramarna anser att Lisa skulle ha uppvisat självmordstendenser tidigare för att hennes död ska kunna vara självmord, men anser inte att NB skulle ha uppvisat sexbrottshistoria för att vara sexmördare. Det finns ingen logik i det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grejhujta
Precis, förr eller senare blir någon mördad genom hängning. Denna gång var det Lisa.
Som sagt, du jämför äpplen med päron. Mord genom hängning finns det statistik på, det finns ingen statistik på när någon försöker dölja griftefridsbrott genom att gömma kroppen.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Det står bortom allt rimligt tvivel att Lisa mördats.
Vad är det du håller inne med, som ingen annan känner till? Fram med beviset!
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Problemet är väl att upphovsmannen styvnackat håller fast i jag-skämmer-ut-mig-själv-teorin på bekostnad av vänner och familj som förtalas. Det är väl svårt att motivera detta självmord och då förtalas och konspireras det ihop en anledning som enbart kan komma att skada andra människor i en redan stor sorg.
- Mamman och pappan har ljugit för polisen. Undanhållit att hon var självmordbenägen, mörklägger och upprätthåller fasader.
- hennes nyfunna vän påstås ha fått henne nedstämd och drivit henne till självmord.
Kränkning och förvrängning.
Jag har de senaste veckorna utsatts för hot och personangrepp, och knappt sett någon saklig diskussion om vad som orsakade Lisas död. Jag efterlyser sådan sakdiskussion. Rättsläkare AB sa att det går ett mord på tusen hängningar, det ger 99,9 % sannolikhet för självmord. Sådan sannolikhet brukar vid bevisprövning anses vara bortom rimligt tvivel. Samtidigt finns det inte ett enda bevis på att NB begått grövre brott än griftefridsbrott. Kan någon sakligt argumentera mot det, och visa att NB mördade Lisa? Hittills har jag inte sett det.