2016-12-07, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Ja, den var speciellt. Inredningen luktar rik, förhållandevis ung singelkille, men det verkar inte stämma med tanke på vilka som är skrivna på adressen. Prissättningen känns extremt optimistisk, speciellt för en lägenhet med så mycket snedtak att man fått karva till ytterdörren.

36-årig singelkille enligt namnet på ytterdörren.

Han cashar in rejält. Samma lägenhet såldes 2010 för 2,5 miljoner. Det var när BRF:en var på randen till konkurs och månadsavgiften låg på 11 000:-/månad. Så hans chansning verkar ge utdelning. Har för mig Kronkalle sålde en etta i samma hus vid den tiden(många som inte klarade månadsavgiften) för typ 100 000:- De ettorna ligger idag på 1,7-1,9 miljoner.
Senast redigerad av kingofstyle 2016-12-07 kl. 18:48.
Citera
2016-12-08, 05:33
Medlem
Citat:
Ja, den var speciellt. Inredningen luktar rik, förhållandevis ung singelkille, men det verkar inte stämma med tanke på vilka som är skrivna på adressen. Prissättningen känns extremt optimistisk, speciellt för en lägenhet med så mycket snedtak att man fått karva till ytterdörren.

- Ledlister i neongrönt/blått (min son på 10 år gillar det )
- Öppen spis a la fejk
- TV satt på höjd a la nackspärr
- Halva ytan är snedtak
- Genomskinlig garderob

För mkt pengar - för dåligt omdöme!

Ägaren Vinsells företag verkar gå kasst senaste åren ^^
Senast redigerad av Ollebollesolle 2016-12-08 kl. 05:40.
Citera
2016-12-08, 10:36
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
36-årig singelkille enligt namnet på ytterdörren.

Bra spanat!

Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
Han cashar in rejält. Samma lägenhet såldes 2010 för 2,5 miljoner. Det var när BRF:en var på randen till konkurs och månadsavgiften låg på 11 000:-/månad. Så hans chansning verkar ge utdelning. Har för mig Kronkalle sålde en etta i samma hus vid den tiden(många som inte klarade månadsavgiften) för typ 100 000:- De ettorna ligger idag på 1,7-1,9 miljoner.

Ja, det är uppenbarligen en kanonaffär. Vad jag kan se har det skett ett kapitaltillskott om 16 miljoner, hans andel borde ha varit kring 600 000 kr. Den extrema månadsavgiften som uppenbarligen varit under några år är ju också bara att skriva av som en kostnad. Sen tror jag inte att de får sålt den för begärt pris, men man vet ju aldrig..

Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
- Öppen spis a la fejk
- Halva ytan är snedtak
- Genomskinlig garderob

Ja, inte riktigt hur jag hade inrett kanske... Företaget har aldrig gått bra vad jag kan se, men som kingofstyle kikat upp så var ju inte lägenheten dyr när han köpte den även om årsavgiften och inredningen (mycket hyfsat dyra prylar) kräver ett visst kassaflöde.
Citera
2016-12-08, 14:57
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hit0mi
Garderoben ser ut som att vara ett konverterat vapenskåp från någon Bond-film eller liknande.

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-inom-vallgraven-goteborgs-kommun-ostra-hamngatan-3-10538495?utm_medium=app&utm_content=iphone&utm_cam paign=tipsa

Citat:
- Öppen spis a la fejk
- Halva ytan är snedtak
- Genomskinlig garderob

Snygg lägenhet som satan ju! Kommer dock bli jobbigt för mig som är ca två meter lång och gå runt där utan att huka mig.
Citera
2016-12-08, 18:15
Medlem
Citat:

Ja, det är uppenbarligen en kanonaffär. Vad jag kan se har det skett ett kapitaltillskott om 16 miljoner, hans andel borde ha varit kring 600 000 kr. Den extrema månadsavgiften som uppenbarligen varit under några år är ju också bara att skriva av som en kostnad. Sen tror jag inte att de får sålt den för begärt pris, men man vet ju aldrig..

Just det, de var tvungna att göra ett kapitaltillskott för att inte gå i konkurs, det hade jag glömt.

Angående snedtaket, extremt oseriöst av mäklaren att inte redovisa hur stor biarean är. Titta till exempel på hallen, om man ska upp i 1,9m i takhöjd för att klassa det som boarea så är inte hallen på många cm2. Undrar om dom räknar hela golvytan som boarea, i så fall riskerar någon att bli grovt lurad. Jag har sett Skeppsholmen tidigare sälja "källarlägenheter" med ca 40m2 boarea och 60 biarea som 100m2 lägenheter.

Han kommer tjäna en bra slant, men jag tvivlar också på att man kommer upp i det önskade priset. Granne med Nordstan är inget som drar upp priset, alla som passerat Nordstan på kvällstid under de senaste året förstår vad jag pratar om. Annars tycker jag lägenheten är riktigt snygg, förutom de konstlade "väggpanelerna" och fejk-spisarna. Mura upp en riktig öppenspis för gudsskull. Dyrare ja, men så ser det 1000 gånger bättre ut och är 1000 gånger mer trivsamt på vintern. Sådana Etanol-fjantspisar kan man ju lika gärna ersätta med värmeljus från IKEA.
Citera
2016-12-08, 21:39
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
- Öppen spis a la fejk
- Halva ytan är snedtak
- Genomskinlig garderob

Ja fy för fan!
Där får man riva ut och göra om
Citera
2016-12-09, 07:07
Medlem
http://www.ahre.se/till-salu/4IKSM55SCPLN0P4C

Jag blir aldrig klok på sådana här loft. Tänk att bo med sin partner i denna lägenhet, och den ena behöver gå upp tidigare än den andra. Kul för den som ligger kvar i sängen och får upp frukostoset, allt ljud och ljus osv...
Citera
2016-12-09, 07:54
Medlem
Evaristos avatar
Citat:

Jag blir aldrig klok på sådana här loft. Tänk att bo med sin partner i denna lägenhet, och den ena behöver gå upp tidigare än den andra. Kul för den som ligger kvar i sängen och får upp frukostoset, allt ljud och ljus osv...
Den öppna planlösningen har blivit religion. Bostadsytorna minskar, medan de öppna ytorna ökar. Då måste fler och fler utrymmen infogas i det öppna. Först blev matplatsen en del av vardagsrummet. Sedan anslöts köket. Hallutrymmen har nu nästan försvunnit. Funktionella utrymmen minimeras, försvinner eller blir en tvättpelare inklämd nånstans. Nu börjar sovrummen förena sig med resten. Snart också toalett och badrum, som kommer kallas "öppen spa-avdelning". Allt för att skapa tomma svårmöblerade mingelytor.
Citera
2016-12-09, 08:59
Medlem
Det här objektet är egentligen inte så udda, det som jag uppfattar som udda är prissättningen, 15,5 miljoner för den här villan i Vellinge? Det kanske är jag som har så dålig inblick i bostadsmarknaden i Vellinge, men tror någon annan här att begärt pris fås eller överträffas? Jag är mycket medveten om att jag kan ha fel, och att det eventuellt finns någon lämpligare tråd att posta i men hittade ingen då jag sökte.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-8rum-ljunghusen-vellinge-kommun-vastra-mellanvagen-1-10554775
Citera
2016-12-09, 09:54
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northpolesanta
Det här objektet är egentligen inte så udda, det som jag uppfattar som udda är prissättningen, 15,5 miljoner för den här villan i Vellinge? Det kanske är jag som har så dålig inblick i bostadsmarknaden i Vellinge, men tror någon annan här att begärt pris fås eller överträffas? Jag är mycket medveten om att jag kan ha fel, och att det eventuellt finns någon lämpligare tråd att posta i men hittade ingen då jag sökte.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-8rum-ljunghusen-vellinge-kommun-vastra-mellanvagen-1-10554775

Det är nog snarare så att det är Ljunghusen som är jäkligt dyrt. Sen känns detta huset nog väl dyrt, det är ändå en bit till vattnet. Jämför med http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-hollviken-vellinge-kommun-anders-olsvagen-56-9311715
Citera
2016-12-09, 10:05
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hit0mi
Garderoben ser ut som att vara ett konverterat vapenskåp från någon Bond-film eller liknande.

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-inom-vallgraven-goteborgs-kommun-ostra-hamngatan-3-10538495?utm_medium=app&utm_content=iphone&utm_cam paign=tipsa

Hela lägenheten ser ut som en sån där övning i perspektivlära man fick göra på bildlektionerna i högstadiet.
Citera
2016-12-09, 13:39
Medlem
11xx22s avatar
Citat:

Jag hade byggt en vägg och gjort om vardagsrummet till sovrum och haft vardagsrummet där sovrummet är. Vore dessutom bekvämare med tanke på var dörren till badrummet är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in