Citat:
Ursprungligen postat av
Stygotius
Ja, det är uppenbarligen en kanonaffär. Vad jag kan se har det skett ett kapitaltillskott om 16 miljoner, hans andel borde ha varit kring 600 000 kr. Den extrema månadsavgiften som uppenbarligen varit under några år är ju också bara att skriva av som en kostnad. Sen tror jag inte att de får sålt den för begärt pris, men man vet ju aldrig..
Just det, de var tvungna att göra ett kapitaltillskott för att inte gå i konkurs, det hade jag glömt.
Angående snedtaket, extremt oseriöst av mäklaren att inte redovisa hur stor biarean är. Titta till exempel på hallen, om man ska upp i 1,9m i takhöjd för att klassa det som boarea så är inte hallen på många cm2. Undrar om dom räknar hela golvytan som boarea, i så fall riskerar någon att bli grovt lurad. Jag har sett Skeppsholmen tidigare sälja "källarlägenheter" med ca 40m2 boarea och 60 biarea som 100m2 lägenheter.
Han kommer tjäna en bra slant, men jag tvivlar också på att man kommer upp i det önskade priset. Granne med Nordstan är inget som drar upp priset, alla som passerat Nordstan på kvällstid under de senaste året förstår vad jag pratar om. Annars tycker jag lägenheten är riktigt snygg, förutom de konstlade "väggpanelerna" och fejk-spisarna. Mura upp en riktig öppenspis för gudsskull.

Dyrare ja, men så ser det 1000 gånger bättre ut och är 1000 gånger mer trivsamt på vintern. Sådana Etanol-fjantspisar kan man ju lika gärna ersätta med värmeljus från IKEA.