2016-12-05, 12:03
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swingrob
Carnegie sätter sälj och riktkurs 61. Sen köper dem 6500 aktier...

Löjligt, jag ska köpa mer.
Det blir ju extra löjligt, när samma Carnegie satte riktkurs 680 kr (före 5:1 splitten) 2 dec 2015. Sedan dess har Fingerprint håvat in orders.

Nyligen lanserades FPC1300-serien för smarta kort.

Självklart kan de 6500 aktierna ha köpts av "vem som helst".
Senast redigerad av Mandelbrot 2016-12-05 kl. 12:09.
2016-12-05, 13:30
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Det är tur man varit med i FING så länge att man kan luta sig tillbaka och tänkte "been there, done that". Har inte sålt en aktie sen totalköpet förra hösten.
2016-12-05, 15:04
Medlem
Mouses avatar
Är nu nere runt mitt gav, som jag tyckte var ett riktigt klipp (315:- dippen)
Tror som många analytiker att prospektet för andelen i kortmarknaden kan vara lite i överkant, men med dagens kurs känns det ju ganska inräknat.. Har inget stort innehav, men planen är att sälja först om två år (om inga stora överraskningar dyker upp tex nu den 8e). Hoppas på lite insiderköp nu för att bekräfta positionen (men det är väl att hoppas på för mycket )
2016-12-07, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Japp, bolaget printar pengar och marknaden för sensorer lär knappast minska de nästa åren. Tror det kommer ett rejält jävla drag uppåt efter nästa Rapport. Är ju nästan alltid så att alla vill ha en Aktie när den är dyr. När den väl är billig vågar Ingen köpa.
Att det ska bli rejält drag har folk sagt varje vecka nu
2016-12-08, 09:20
Medlem
kukflashs avatar
Nu gick den ner - 15%

http://www.di.se/nyheter/folj-torsdagens-borsoppning-12/
2016-12-08, 10:17
Medlem
kurt-sunes avatar
FPC är verkligen ett skolboksexempel på hur man som aktiespelulant måste lära sig att skilja på bolaget och aktien.

Det talas om "svart dag" för FPC:s aktieägare? Men är det verkligen det för den långsiktiga aktieägaren?

"Svart dag" är det bara för den kortsiktiga placeraren i fel position.

Tror man på bolaget är man mycket glad åt sådana här dagar.
2016-12-08, 10:41
Medlem
MrWeedbergs avatar
Överdrivet ras enligt mig. Visst, fruktansvärt dåligt att säga att man har bra visibilitet för att ett par veckor senare sänka årets prognos, men 2017 ser bra ut. Jag hade väl hoppats på 8-10 miljarder, men men...
Jag har fortsatt stark tro på bolaget men undrar hur man inte kunde se detta komma tidigare.

Passade på att sänka mitt GAV ytterligare. Trodde dock att jag köpte billigt både på 101 i september och 81 i oktober...
2016-12-08, 17:15
Medlem
Känns som anonym börjar ösa ut aktier nu så jag säljer och tackar för dagens vinst. Inte min typ av aktie att ligga lång i.
2016-12-08, 17:53
Medlem
Äger inte aktien men hoppas på nedgång till 50-lappen. På den nivån lär det ju bara vara en tidsfråga innan bolaget blir uppköpt av kineser.
2016-12-08, 18:02
Medlem
Positivt att man börjar anställa och expandera verksamheten. Man kan inte mjölka samma produkter hur länge som helst.

Lyckas man ställa om och bli ett klassiskt techbolag som tjänar pengar är dessa nivåer helt fantastiska att köpa på. Lyckas man inte med det kan man räkna med fler missade prognoser.

Även om omsättningen gått ner 20% men stannat på en stabil nivå hade aktien varit köpvärd, problemet är snarare ifall aktien går ner 20% konstant.
2016-12-08, 22:17
Medlem
Jag förstår att folk säljer, men vilka är köparna ? Är det vanliga köpare eller är det storbankerna som plockar på sig så mycket som möjligt? Vilket ras det var idag.. helt otroligt.. Det omsattes 2 miljarder idag och när folk ändå vet att den kommer fortsätta falla en bit till... vem/vilka är det som köper?
2016-12-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nizo
Jag förstår att folk säljer, men vilka är köparna ? Är det vanliga köpare eller är det storbankerna som plockar på sig så mycket som möjligt? Vilket ras det var idag.. helt otroligt.. Det omsattes 2 miljarder idag och när folk ändå vet att den kommer fortsätta falla en bit till... vem/vilka är det som köper?

Jag tror inte att "folk ändå vet att den kommer fortsätta falla en bit till".

Om folk redan visste att kursen skulle sjunka skulle inte anonym köpt en miljon aktier halvminuten innan stängning.

Men för att hålla mig till topic så tycker jag inte att aktien är köpvärd för det nuvarande priset. Kan vara kul att försöka svinga lite i aktien ibland men långsiktigt är det inte en personlig favorit. Tycker inte ledningen är tillräckligt bra för en företag av den kalibern

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in