Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-20, 22:31
  #7645
Medlem
Tjippmunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
JC hade ju även 12 miljoner B-aktier. Vad hände med ryktet som sa att JC hade sålt allt i samband med VV?
köp och sälj i kapitalförsäkring syns inte. han kan ha sålt och köpt tillbaka igen
Citera
2017-04-21, 16:24
  #7646
Medlem
__________________
Senast redigerad av belaci 2017-04-21 kl. 16:26.
Citera
2017-04-21, 21:43
  #7647
Medlem
adressandrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belaci


Nu är det inte en KF denna skurk sitter på. Han har ju sitt investmentsbolag A-aktier kopplade till en stiftelse/advokatfirma i Luxemburg.

På stämman säger han: "Jag har mellan 9-12 miljoner aktier.". Det skulle lika gärna kunna vara hälften. Enda gången han behöver rapportera är om han passerar: 5%, 10%, 20%, 25% et.c av kapitalet.
Citera
2017-04-22, 10:08
  #7648
Medlem
Tjippmunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adressandring
Nu är det inte en KF denna skurk sitter på. Han har ju sitt investmentsbolag A-aktier kopplade till en stiftelse/advokatfirma i Luxemburg.

På stämman säger han: "Jag har mellan 9-12 miljoner aktier.". Det skulle lika gärna kunna vara hälften. Enda gången han behöver rapportera är om han passerar: 5%, 10%, 20%, 25% et.c av kapitalet.
det finns en anledning till att jc flyttade sina aktier. och det är inte som han säger "hans privatekonomi", för vi kan alla se vad han äger på stämman.
hade han velat vara öppen och kunna ta död på alla spekulationer om han har sålt, köpt eller lånat ut sina aktier hade han kunnat använda nordnet och shareville, (eller om det finns liknande ställen). då hade det räckt med en sceenshot första gången och sen hade han kunnat be alla som spekulerar att dra åt helvete.
men nu vill han inte vara öppen så spekulationerna lär fortsätta...

(sen är jag nyfiken på vad som driver en miljardär att vilja ha mer pengar. prestige? von anka syndrom?)
Citera
2017-04-22, 10:37
  #7649
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjippmunk
det finns en anledning till att jc flyttade sina aktier. och det är inte som han säger "hans privatekonomi", för vi kan alla se vad han äger på stämman.
hade han velat vara öppen och kunna ta död på alla spekulationer om han har sålt, köpt eller lånat ut sina aktier hade han kunnat använda nordnet och shareville, (eller om det finns liknande ställen). då hade det räckt med en sceenshot första gången och sen hade han kunnat be alla som spekulerar att dra åt helvete.
men nu vill han inte vara öppen så spekulationerna lär fortsätta...

(sen är jag nyfiken på vad som driver en miljardär att vilja ha mer pengar. prestige? von anka syndrom?)

folk i den klassen med så mkt pengar
bryr sig inte om pengarna
det är bara du o jag som tänker
"vaf*n säljer inte han huset, bilen eller firman så han kan sluta jobba"

tänk bara på Zlatan
tror du att han spelar för pengar?
han kunde ha lagt av med fotbollen för många årsen
"men nu ser det ut att vara över?"
Citera
2017-04-22, 11:36
  #7650
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjippmunk
(sen är jag nyfiken på vad som driver en miljardär att vilja ha mer pengar. prestige? von anka syndrom?)

För vissa handlar det om att man byggt upp ett bolag, och har väldigt starka känslor för det.

För andra, som JC, handlar det om att vi (som samhälle) ofta använder pengar för att mäta framgång. JC vill vara mer framgångsrik och det sättet han känner till är att samla ihop mer pengar.
Citera
2017-04-22, 11:52
  #7651
Medlem
http://www.affarsvarlden.se/bors-eko...rprint-6842810

Citat:
Få av alla som har investerat i Fingerprint ligger plus på sin investering. Hos nätmäklaren Avanza ligger hela 77 procent på minus.

Citat:
- Det är tragiskt. Folk har köpt en aktie som har varit omtalad snarare än att den har haft tydliga rekommendationer och p/e-talen har varit upptrissade, säger Avanzas sparkekonom Claes Hemberg till Affärsvärlden.

Så blir det, alla som har lagt sina dyrt belånade slantar på FING! Sitter du på högvolatila aktier så gäller det att du följer aktien noga och jag rekommenderar er att hela tiden sitta på kontinuerligt uppdaterad stop/loss. Det blev en dyr läxa för pöbeln men de flesta lär sig aldrig.

Mvh
Citera
2017-04-22, 16:41
  #7652
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManagementSystems
http://www.affarsvarlden.se/bors-eko...rprint-6842810





Så blir det, alla som har lagt sina dyrt belånade slantar på FING! Sitter du på högvolatila aktier så gäller det att du följer aktien noga och jag rekommenderar er att hela tiden sitta på kontinuerligt uppdaterad stop/loss. Det blev en dyr läxa för pöbeln men de flesta lär sig aldrig.

Mvh


Så är det nog.
(Min fetning)
Citera
2017-04-24, 20:19
  #7653
Medlem
börsvalps avatar
Två tunga åtalspunkter har strukits. Rättegången mot Johan Carlström ser ut att dra ut på tiden.
http://www.di.se/nyheter/carlstromra...rar-att-droja/

Man kan ju tycka att de borde kunna komma till skott snart ifall de hade nånting att fälla Johan Carlström för, istället verkar de förhala.

Det normala i en rättegång är väl att man vill sätta igång med den så fort som möjligt ifall man tror på en fällande dom?
Citera
2017-04-24, 20:50
  #7654
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp

Man kan ju tycka att de borde kunna komma till skott snart ifall de hade nånting att fälla Johan Carlström för, istället verkar de förhala.

Det normala i en rättegång är väl att man vill sätta igång med den så fort som möjligt ifall man tror på en fällande dom?
Det står ju i artikeln att det till viss del har varit den åtalades advokat som har försenat allt på grund av fullspäckat schema.

Generellt verkar det inte gå särskilt snabbt så fort något i näringslivet ska utredas. Det är bara att kolla på hur lång tid det verkar ta att utreda om några näringslivstoppar jagat tillsammans för ett par tusenlappar.
Citera
2017-05-01, 20:16
  #7655
Medlem
Aston-Martins avatar
Tror ni på en uppgång eller nedgång efter rapporten på torsdag?
Citera
2017-05-01, 20:45
  #7656
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aston-Martin
Tror ni på en uppgång eller nedgång efter rapporten på torsdag?
Alltid nedgång efter rapport. Sälj av precis innan, köp någpn dag efter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback