2016-11-27, 14:59
Avslutad
Att sälja FPC idag är lite som att sälja Apple vid finanskrisen i tron om att deras första iPhones var dagsländor.

Vill minnas att en viss analytiker på ABG som baissade FPC också baissade Apple. Ja, ni vet nog hans namn.
2016-11-27, 18:20
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Att sälja FPC idag är lite som att sälja Apple vid finanskrisen i tron om att deras första iPhones var dagsländor.

Vill minnas att en viss analytiker på ABG som baissade FPC också baissade Apple. Ja, ni vet nog hans namn.

Japp, bolaget printar pengar och marknaden för sensorer lär knappast minska de nästa åren. Tror det kommer ett rejält jävla drag uppåt efter nästa Rapport. Är ju nästan alltid så att alla vill ha en Aktie när den är dyr. När den väl är billig vågar Ingen köpa.
2016-11-27, 18:51
Medlem
LexComs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteelektrikeriaf
Ändå går dom ner mer och mer för varje dag

Ja tyvärr är ju bolagets prestation och aktiens kurs helt frikopplade från varandra. Hoppas på en förändring under 2017.
2016-11-27, 19:50
Medlem
Hej jag har noll koll på aktier men har många bekanta som satsat rätt stora pengar på detta bolag på sistone och bett mig lägga. Är det någon vits att lägga in och isåfall hur mycket för att tjäna?
Pratar vi om 10K eller 300K? Förklara gärna om det är värt risken. Tack
2016-11-27, 19:59
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flinta02
Hej jag har noll koll på aktier men har många bekanta som satsat rätt stora pengar på detta bolag på sistone och bett mig lägga. Är det någon vits att lägga in och isåfall hur mycket för att tjäna?
I all välmening, du förstår inte vad det handlar om och ingen kommer kunna förklara tillräckligt för dig här på flashback så svaret måste bli nej.
2016-11-27, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flinta02

Läs på först investera sen. Sen tycker jag inte Fing är en aktie man kan äga passivt som t.ex. Investor är.
2016-11-29, 18:49
Medlem
Mandelbrots avatar
Kikar man dels på den senaste tidens nedgångar, dels på stöden från...

2016-02-11: 72,06
2016-06-27: 74,50
2016-11-14: 77,45

...så skulle detta kunna vara inledningen på en något längre uppgång.

Högre kurser skulle lätt kunna försvaras med:
*5 års Vinsttillväxt: 201,5%
*5 års Försäljningstillväxt: 97,3%
*Fortsatt hög efterfrågan och långsiktigt (2018?) en kraftfull möjlig potential på kort, lås, inloggningar e.t.c.

Tillväxtsiffrorna maskade jag ur Aktiespararnas programvara "Hitta kursvinnare".

Mot en kommande uppgång talar en otydlig ledning med små eller inga Fing-innehav, en massiv blankning. Detta bolag anser jag vara en stark uppköpskandidat. Då räcker inte dagens kurs 82,30 långt.
2016-11-29, 22:58
Medlem
Mandelbrots avatar
Ett litet förtydligande till min föregående post: Tillväxtsiffrorna är årliga under de senaste 5 åren. De avser alltså ej hela 5-årsperioden sammanräknad.

Blankningen har tydligen minskat något under den senaste månaden, vilket jag betraktar som ett gott steg på väg mot noll, då falskspelarna änterligt förstår vad de har jiddrat med.
http://kortapositioner.se/stocks?utm_medium=referral&utm_source=avanza&utm_c ampaign=fing

Sedan skulle jag vilja se en mer utförlig(?) källa på kortmarknaden men jag tycker den ser bra ut för Fing-a-ling. Där finns potential!
https://twitter.com/andreasros92/status/800971656814559232/photo/1
2016-12-05, 10:42
Medlem
Carnegie sätter sälj och riktkurs 61. Sen köper dem 6500 aktier...

Löjligt, jag ska köpa mer.
2016-12-05, 10:52
Medlem
Longfingrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swingrob
Carnegie sätter sälj och riktkurs 61. Sen köper dem 6500 aktier...

Löjligt, jag ska köpa mer.

Men herregud Car är INTE 1 person,
ifall, så ska jag förklara CAR är en Bank som har småsparare som har aktier i FP
2016-12-05, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Longfingret
Men herregud Car är INTE 1 person,
ifall, så ska jag förklara CAR är en Bank som har småsparare som har aktier i FP

visst är det så, men du tycker inte att det är ett ganska lustigt sammanträffande?.
Annars kanske någon annan kan förklara det löjliga för dig om du inte förstår.
2016-12-05, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swingrob
visst är det så, men du tycker inte att det är ett ganska lustigt sammanträffande?.
Annars kanske någon annan kan förklara det löjliga för dig om du inte förstår.

Varför är det ett lustigt sammanträffande?

Får alla som banken mäklar åt bara sälja om de lägger en säljrek?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in