2016-12-08, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Exakt, hur många kvinnor är snyggare vid 35 än 25? Det omvända är vanligt.

Väldigt väldigt få kvinnor skulle jag säga.
Citera
2016-12-08, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Nja vad har du fått det ifrån, det är få män som tappar håret och många män mellan 30-40 ser bra ut.
Män brukar snarare se bättre ut i äldre dar medans kvinnor tappar mycket efter 30-35.

Om håret är det enda som gör mannen snygg, så är han ju inte så värst snygg trots allt. Även om han tappar håret kan han se rätt bra ut ändå om han gör något åt det.

http://photos.modelmayhem.com/photos/130707/17/51da085317a0b.jpg
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/34/43/e2/3443e2f3fb3c57f44cab2b644ab6dd67.jpg

Bägge könen gör oftast en helhetsbedömning. Att haka upp sig på enstaka attribut tycker t.om jag som är utseendefixerad att det är överdrivet och orealistiskt. Jag dissar ju inte en kvinna om hon har små ärt-tuttar men en stor och saftig röv liksom.
Citera
2016-12-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
Om håret är det enda som gör mannen snygg, så är han ju inte så värst snygg trots allt. Även om han tappar håret kan han se rätt bra ut ändå om han gör något åt det.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/34/43/e2/3443e2f3fb3c57f44cab2b644ab6dd67.jpg

Bägge könen gör oftast en helhetsbedömning. Att haka upp sig på enstaka attribut tycker t.om jag som är utseendefixerad att det är överdrivet och orealistiskt. Jag dissar ju inte en kvinna om hon har små ärt-tuttar men en stor och saftig röv liksom.

Jag har aldrig sagt att det är håret det hänger på det hittade du på helt själv, jag påpekade bara att de flesta män har håret kvar efter att dom nått 30 års ålder.
Det är ju självklart att det är en helhet som gäller.
Citera
2016-12-08, 17:48
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.

Flintis
Citera
2016-12-08, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Flintis

inte riktigt men nå väl
Citera
2016-12-08, 21:49
Medlem
dualwields avatar
Citat:
Jag frågade en tjej som jag snackade med på tinder om hon ville träffas och det ville hon men sen så la jag ner för hon tog inga initiativ över huvud taget, om inte jag skrev först så skrev hon ingenting.
Å andra sidan så har kvinnor slutat skriva 10 gånger för varje gång jag lagt ner så jag är inte direkt boven i dramat. Sen så har dom ju givetvis betydligt fler matchningar och diskussioner igång så det blir ju en jäkla konkurrens så därav att dom droppar av.
Hela dejtingmarknaden bygger ju på att män jagar och kvinnor väntar in uppmärksamheten så då blir det ju såhär, varför skulle dom anstränga sig när dom kan sitta och vänta in alla alternativ som aldrig tar slut.

Ett fel är att grabbar swipar höger på för tok för mycket, lite selektivt swipande skulle vara bättre så uppmärksammas den som förtjänar det nu blir det ju inflation och vilken tjej som helst får många matchningar som dom inte ska ha.

Jo, det är sant att tjejer har mycket mer valmöjligheter. Skrev nyss med en tjej och frågade vad hon sökte efter på Tinder och hon var ute efter en seriös relation och eftersom det är så enkelt att få ligga så kändes det meningslöst, menade hon.

Jag kan tänka mig att det ser ut så för typ alla tjejer som är normala eller snyggare än normalt, de kan få ligga när de vill så därför är det inget de eftersträvar (ingen utmaning). Den ultimata utmaningen för en tjej är ju egentligen att skaffa en pojkvän och få honom att stanna. Medan utmaningen hos en kille ligger i att få ligga. Så hur ska man då ställa sig till det här?
Kan bara prata för mig själv men jag är absolut inte ute efter något seriöst just nu och de tjejer man har varit med den senaste tiden har ofta jagat mig efter att vi träffats. Jag har inget intresse av att träffa dem mer än en gång, om inte sexet var fantastiskt. Det blir så tydligt hur desperata tjejerna blir när de inte får någon bekräftelse längre och de börjar jaga ännu mer.

Så vad ville jag säga med det här? I klartext så funderar jag på hur man ska få till ett lätt ligg utan att behöva såra någon. Dilemmat är detta: om man säger sig vara ute efter lite kortvarigt kul bara så är inte många tjejer intresserade = inga/få ligg. Om man säger sig kunna vara ute efter kk eller förhållande = mer ligg, men man waestar tjejens tid eller i värsta fall sårar henne.
Senast redigerad av dualwield 2016-12-08 kl. 21:53.
Citera
2016-12-09, 00:13
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Nja vad har du fått det ifrån, det är få män som tappar håret och många män mellan 30-40 ser bra ut.
Män brukar snarare se bättre ut i äldre dar medans kvinnor tappar mycket efter 30-35.
Nej omkring 28 ser män som bäst ut överlag kan jag tycka. Det är en myt att män ser bättre ut med åren. Samma lika som för kvinnor. Somliga ser rätt fräscha ut med lite ålderstecken och så men nej, män blir inte snyggare med åren och jo, en himla massa män tappar håret.
Citera
2016-12-09, 00:17
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Nej omkring 28 ser män som bäst ut överlag kan jag tycka. Det är en myt att män ser bättre ut med åren. Samma lika som för kvinnor. Somliga ser rätt fräscha ut med lite ålderstecken och så men nej, män blir inte snyggare med åren och jo, en himla massa män tappar håret.
Män blir mer attraktiva med åren, pengar är en given faktor som spelar roll.
Citera
2016-12-09, 00:20
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Lol, många män har hår kvar efter 30
Är väl ingen nyhet att de flesta män är som snyggast mellan 30-35 generellt.
Kvinnor däremot har oftast sin kulmen runt typ 28.
Hahaha, svarade bara sista som citerat mig och upptäckte efter det att någon påstår samma sak om kvinnor som gäller för män. 27-28 och sedan går det utför gällande mäns utseende överlag. Jag befinner mig i den åldersspannen och jag har gått från att skämmas för att jag träffat yngre killar till att medvetet sortera bort jämngamla sedan jag passerade 30.

Det är bara vissa som står sig över tiden och jag tror inte att det är könsbundet. Några har privilegier av att se friska och fräscha ut. Det gäller däremot inte alla eller ens de flesta.
Citera
2016-12-09, 00:23
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Män blir mer attraktiva med åren, pengar är en given faktor som spelar roll.
Du menar att män överlag får en mängd pengar till övers av åren? Varför skulle inte detsamma gälla kvinnor i sådana fall?
Citera
2016-12-09, 00:36
Medlem
pponmms avatar
Jag var hemma hos en vän för någon helg sedan och berättade då att jag hade fixat en tillfällig Facebook-profil för ett grupparbete i skolan. Han övertalade mig då att skaffa Tinder, vilket jag var tveksam till - men jag var ändock inte så svår att övertala då jag blev rätt nyfiken när han berättade om vad det var och hur det funkade.

Bara ett dygn efter att jag hade fixat appen så hittade jag en tjej som verkade intressant och faktiskt hade skrivit något i sin profil, jag svepte höger på direkten och fick en matchning med henne!

Vi skrev till varandra konstant i två dygn, vi kom väldigt bra överens och hon verkade hur trevlig som helst! Vi skulle träffas så fort vi båda blev friska, jag hade nämligen dragit på mig en förkylning och det hade även hon.

Den sista kvällen jag skrev med henne så skrev hon bl.a. att hon tränade på sina förmågor för att bli av med sina hus-andar. Jag frågade då vad hon menade och fick till svar att hon kunde prata med döda och att hon försökte hjälpa dem till andra sidan! Då frågade jag om hon kunde förklara det lite tydligare för mig; och hon svarade ungefär att hon var rädd för sina förmågor när hon var liten, men nu har hon lärt sig att kontrollera dem!

Osmidig som jag är frågade jag då om hon använde droger... Jag tänkte inte på hur det kunde uppfattas av henne, och att det egentligen var en jävligt elak fråga i.o.m vad det hon berättade om tydde på. Hon svarade att hon inte ens dricker kaffe, men jag började berätta om mina egna drogäventyr - vilket ledde till att jag på direkten blev borttagen av henne!

Fan också! Jag tyckte hon verkade hur gullig som helst i övrigt. Det var nog ingen bra match ändå, med tanke på vad hon berättade, men jag känner mig rätt elak såhär i efterhand och jag önskar att hon inte hade dessa föreställningar.

Nu har jag dock skrivit lite med en annan tjej, som sedan bad om att få min Snapchat, vilken jag lämnade ut till henne. Hon verkar vara rätt intresserad av mig, men sen fick jag reda på att hon bor ca. 10 mil ifrån mig - och hon har inga pengar att ta sig hit med. Så det kommer nog inte att bli något av det heller!

Jag trodde att det skulle gå att hitta en flickvän på appen, men tydligen inte. Hittade min granne iallafall, vilken jag sedan snackade lite med om Tinder och så hah. Hon sa att folk bara skriver "Ligga?" när hon får en matchning.

Som det ser ut i dagsläget så har jag inte använt appen på över en vecka nu, de tjejer jag matchar med verkar helt ointresserade av att svara när jag skriver till dem. Har bara skrivit med tre stycken som jag har tyckt varit intressanta.

Tror ni att det skulle gå bättre om jag bara började skriva "Ligga?" till folk? Nu när jag tänker på det så skulle det ju inte skada med något ONS här och där, de flesta tjejer är ju rätt snygga på Tinder tycker jag. Jag misstänker att de riktigt snygga tjejerna som inte svarar egentligen bara är ute efter att ligga, och inte svarar därför att jag helt enkelt inte skriver "Ligga?"?
Citera
2016-12-09, 01:50
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Du menar att män överlag får en mängd pengar till övers av åren? Varför skulle inte detsamma gälla kvinnor i sådana fall?
För att kvinnor tjänar mindre än män. Dessutom så blir kvinnor fulare med åren. Fact.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in