Citat:
Ursprungligen postat av
dualwield
Ok skönt att veta att jag inte är ensam om det, även om det låter fel att säga så. Märkligt beteende egentligen, håller med dig att det går att dissa någon innan man går med på en date om man inte är intresserad. Tror det här skiljer sig något enormt mellan killar och tjejer. Om en kille är intresserad av en tjej så kommer han inte ändra sig från dag till dag. Medan tjejer mer lyssnar på sina känslor och kan verka "på" ena dagen medan hon är helt "off" en annan dag.
Jag frågade en tjej som jag snackade med på tinder om hon ville träffas och det ville hon men sen så la jag ner för hon tog inga initiativ över huvud taget, om inte jag skrev först så skrev hon ingenting.
Å andra sidan så har kvinnor slutat skriva 10 gånger för varje gång jag lagt ner så jag är inte direkt boven i dramat. Sen så har dom ju givetvis betydligt fler matchningar och diskussioner igång så det blir ju en jäkla konkurrens så därav att dom droppar av.
Hela dejtingmarknaden bygger ju på att män jagar och kvinnor väntar in uppmärksamheten så då blir det ju såhär, varför skulle dom anstränga sig när dom kan sitta och vänta in alla alternativ som aldrig tar slut.
Ett fel är att grabbar swipar höger på för tok för mycket, lite selektivt swipande skulle vara bättre så uppmärksammas den som förtjänar det nu blir det ju inflation och vilken tjej som helst får många matchningar som dom inte ska ha.