2016-12-07, 20:39
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Hälften av alla kvinnor över 30 är ju bollformade för i helvete. Alltså inte lite överviktiga utan det är tresiffrigt på vågen och de är lika breda som långa.

För att du inte ska svepa igenom alla tillgängliga på ett par dagar utan faktiskt chatta med dina matchningar?

Om inte tjejerna har matchat med en än eller de inte svarar då??
Citera
2016-12-07, 21:08
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Hälften av alla kvinnor över 30 är ju bollformade för i helvete. Alltså inte lite överviktiga utan det är tresiffrigt på vågen och de är lika breda som långa.

Männen är fan inte snygga de heller efter 30 Jag utgår från att de ätit samma skit. Bortsett från det faktum att de tappat håret till på köpet.
Citera
2016-12-07, 22:02
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inbox
Får du några napp i NY ?

Överhuvudtaget... är det lättare som svensk att få napp utomlands jämfört med hemma i svedala ?

De vill inte ha några turister här i USA, så säger att jag jobbar här lol. Funkar bra. Medeltjejen är dock här sämre än medelsvenskan, och de absoluta topptjejerna har jag inte lyckats med. Iofs inte i Sverige heller. Men skulle säga att det är ungefär lika lätt få till en dejt. Mellanlandade i Tallin när jag skulle hit och matchen med en snygg tjej, sa var jag bodde och efter fyra meddelanden frågade hon om jag inte skulle bjuda hem henne till mig på en öl när det visade sig vi bodde i samma område. En timme senare knackade hon på. Där gick det undan
Citera
2016-12-07, 23:57
Medlem
Nyligen laddat ner appen igen och ser att det kommit en sorts "gruppmatching". Vad fan är det för skit?
någon som kan förklara hur det går till?
Citera
2016-12-08, 00:42
Medlem
dualwields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Nyligen laddat ner appen igen och ser att det kommit en sorts "gruppmatching". Vad fan är det för skit?
någon som kan förklara hur det går till?

Tinder social är en gruppmatchningsfunktion (max 4 st per grupp tror jag det är) som ska göra det lättare att stämma träff med främlingar för t.ex. en utekväll eller annan aktivitet (folk har använt den för att ordna gruppsex etc). Har inte testat det själv riktigt men grejen är att om du aktiverar Tinder Social i appen så kommer Facebookvänner som också är med på Tinder social kunna lägga till dig i en grupp så ni kan matcha med andra grupper. En sorts gruppchatt skapas vid matchning där alla kan skriva till varandra.

Vet inte riktigt själv hur effektivt det är för att få ligga, själv tror jag det går bättre om man är bara kille och tjej men om man vill ha en rolig utekväll med vänner och lite nytt folk så är det säkert bra! Någon med erfarenheter från Tinder Social?
Senast redigerad av dualwield 2016-12-08 kl. 00:47.
Citera
2016-12-08, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Männen är fan inte snygga de heller efter 30 Jag utgår från att de ätit samma skit. Bortsett från det faktum att de tappat håret till på köpet.

Lol, många män har hår kvar efter 30
Är väl ingen nyhet att de flesta män är som snyggast mellan 30-35 generellt.
Kvinnor däremot har oftast sin kulmen runt typ 28.
Citera
2016-12-08, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dualwield
Asså det här är inte bra! Snackat med en tjej i några dagar som är riktigt på och vill ses. Vi bestämmer att vi ska ses på kvällen dagen efter (ikväll). Nu när jag går in på Tinder så har hon tagit bort vår matchning.

Får spunk, vad fan. Går tjejer igång på att dissa killar sista minuten eller? Har hänt rätt många gånger att tjejer flakear ur, får kalla fötter. Skulle säga att typ 50% flakear innan träff för mig.

Orkar inte! Får nog ta en paus från Tinder i några dagar. Blir fan inte klok på hur folk beter sig.
Och ända har jag lyckats träffa en tjej i veckan eller så i ett tag så det går ju inte åt helvete heller.

Det där är tyvär ingenting konstigt, jag har råkat ut för exakt samma sak att dom tackar nej dagen innan och raderar matchningen, en del är bara nervösa och blyga och andra var väl inte så sugna egentligen och vill mest ha uppmärksamheten.
Men det är jäkligt onödigt att låta det gå till att bestämma träff med tid och plats och sedan hoppa av, det går att lägga ner i ett tidigare skede.
Citera
2016-12-08, 15:11
Medlem
dualwields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Det där är tyvär ingenting konstigt, jag har råkat ut för exakt samma sak att dom tackar nej dagen innan och raderar matchningen, en del är bara nervösa och blyga och andra var väl inte så sugna egentligen och vill mest ha uppmärksamheten.
Men det är jäkligt onödigt att låta det gå till att bestämma träff med tid och plats och sedan hoppa av, det går att lägga ner i ett tidigare skede.

Ok skönt att veta att jag inte är ensam om det, även om det låter fel att säga så. Märkligt beteende egentligen, håller med dig att det går att dissa någon innan man går med på en date om man inte är intresserad. Tror det här skiljer sig något enormt mellan killar och tjejer. Om en kille är intresserad av en tjej så kommer han inte ändra sig från dag till dag. Medan tjejer mer lyssnar på sina känslor och kan verka "på" ena dagen medan hon är helt "off" en annan dag.
Citera
2016-12-08, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat

Nja vad har du fått det ifrån, det är få män som tappar håret och många män mellan 30-40 ser bra ut.
Män brukar snarare se bättre ut i äldre dar medans kvinnor tappar mycket efter 30-35.
Citera
2016-12-08, 15:50
Medlem
Citat:
Ok skönt att veta att jag inte är ensam om det, även om det låter fel att säga så. Märkligt beteende egentligen, håller med dig att det går att dissa någon innan man går med på en date om man inte är intresserad. Tror det här skiljer sig något enormt mellan killar och tjejer. Om en kille är intresserad av en tjej så kommer han inte ändra sig från dag till dag. Medan tjejer mer lyssnar på sina känslor och kan verka "på" ena dagen medan hon är helt "off" en annan dag.

Jag frågade en tjej som jag snackade med på tinder om hon ville träffas och det ville hon men sen så la jag ner för hon tog inga initiativ över huvud taget, om inte jag skrev först så skrev hon ingenting.
Å andra sidan så har kvinnor slutat skriva 10 gånger för varje gång jag lagt ner så jag är inte direkt boven i dramat. Sen så har dom ju givetvis betydligt fler matchningar och diskussioner igång så det blir ju en jäkla konkurrens så därav att dom droppar av.
Hela dejtingmarknaden bygger ju på att män jagar och kvinnor väntar in uppmärksamheten så då blir det ju såhär, varför skulle dom anstränga sig när dom kan sitta och vänta in alla alternativ som aldrig tar slut.

Ett fel är att grabbar swipar höger på för tok för mycket, lite selektivt swipande skulle vara bättre så uppmärksammas den som förtjänar det nu blir det ju inflation och vilken tjej som helst får många matchningar som dom inte ska ha.
Senast redigerad av Hibiscrub 2016-12-08 kl. 15:54.
Citera
2016-12-08, 15:51
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Nja vad har du fått det ifrån, det är få män som tappar håret och många män mellan 30-40 ser bra ut.
Män brukar snarare se bättre ut i äldre dar medans kvinnor tappar mycket efter 30-35.

Exakt, hur många kvinnor är snyggare vid 35 än 25? Det omvända är vanligt.
Citera
2016-12-08, 15:53
Medlem
Citat:

dubbelpost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in