Citat:
Ursprungligen postat av
meatballrain
Någon som gjorde SBC:en där man får Giovinco för inte så länge sedan som kan berätta hur mycket hela kalaset gick på? Blev sugen på att göra ett lag men honom och MVP David Villa.
Jag gjorde den för 3-4 veckor sedan. Har tyvärr inte riktigt koll på hur mycket kalaset gick på. Jag vet bara att jag startade med 240k i kassan. Efter några lag så låg jag +10-20k. Efter typ 8 lag så låg jag på 220k, trodde att jag skulle komma undan svinbillig! Men jag hade av en slump klarat många av de billigare lagen. För mig så var 7-8 lag av dem längst ner på listan hyfsat prisvärda, förutom Sporting någonting. Efter det rasslade det till i plånboken. Var nere på 170k och kom väl upp till 180-190k igen. Sålde ju allt av värde som jag fick i packsen. Hade tur och fick en del spelare i dåvarande SBC som jag fick en del för. Även ett par spelare för 7-8k. Så kostnaden efter jag sålt allt från packsen blev drygt 60k. Känns helt OK! Gäller väl att ha lite tur med packsen, annars kan det ju bli en lite dyrare historia.
Hans SBC-kort är riktigt gött iaf. När jag gjorde SBC:n så hade jag två riktigt goa lag, började ångra mig på vägen när jag såg coinsen försvinna iväg. Men nu i efterhand ångrar jag mig inte en sekund. Laget jag byggt kring honom har blivit mitt förstalag och kommer nog köra det ett bra tag framöver.
Edit. Priserna för MLS har väl gått upp en hel del nu i och med MVP Villa. Så kanske inte läge att göra den nu. Hade tur som hade en startelva plus lite till i MLS sedan innan så behövde bara komplettera med 3 bronsspelere, så MVP Villa blev väldigt billig