2016-12-07, 21:44
Medlem
Vad menas med fitness-squad?
Citera
2016-12-07, 21:51
Medlem
Tjena har just nu detta lag https://www.futbin.com/17/squad/597470 men måste byta ut lite till helgens weekend league ochg vad tror ni om denna tips på andra spelare som kanske e bättre på vissa positioner? https://www.futbin.com/17/squad/597445
Citera
2016-12-07, 22:00
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calcia

Google is your friend: https://www.reddit.com/r/FIFA/comments/2jxx4i/how_do_fitness_squads_work/
Citera
2016-12-07, 22:08
Medlem
cesancfabregass avatar
Citat:

Ett extra lag (oftast sämre) utöver ditt andra lag (oftast bättre) som du spelar med för få upp konditionen på det andra laget som då placerats på bänken samt reservplatserna
Citera
2016-12-07, 22:41
Medlem
Haha, jävlar... hade ingen aning om att man kunde få upp konditionen genom att sätta dom på bänken, har kört truppkondition ständigt när dem kommer under 80 allihopa
Citera
2016-12-07, 22:49
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Div 1 gäller. Antingen att du går upp i div1, att du slutför en säsong i div1 eller att du vinner divisionen.
Man måste väl vinna titeln i div2? Räcker väl inte med att "bara" gå upp?

Jag pendlar mellan 3 och 2 hela tiden nu. Var 1 eller 2p från div.1 en gång. Annars brukar det vara så att jag enkelt går upp från div.3 och sen har problem i div2.
Citera
2016-12-07, 23:08
Medlem
cesancfabregass avatar
Citat:
Haha, jävlar... hade ingen aning om att man kunde få upp konditionen genom att sätta dom på bänken, har kört truppkondition ständigt när dem kommer under 80 allihopa

Vill inte veta hur många tusen coins du gjort av med då haha Brukar personligen aldrig köra med spelare som har under 90 i kond då jag tycker det gör en såpass markant skillnad. Kanske något att tänka på i fortsättningen?
Citera
2016-12-07, 23:15
Medlem
meatballrains avatar
Någon som gjorde SBC:en där man får Giovinco för inte så länge sedan som kan berätta hur mycket hela kalaset gick på? Blev sugen på att göra ett lag men honom och MVP David Villa.
Citera
2016-12-07, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Man måste väl vinna titeln i div2? Räcker väl inte med att "bara" gå upp?

Jag pendlar mellan 3 och 2 hela tiden nu. Var 1 eller 2p från div.1 en gång. Annars brukar det vara så att jag enkelt går upp från div.3 och sen har problem i div2.
Är det så? Jag har aldrig gått vidare till WL genom divisioner ännu. Men har spelat upp mig så att jag är en seger från div1 som jag ska använda nästa vecka så att jag slipper kvala in på nytt (ska vara borta hela helgen så hinner inte upp till 18 vinster). Så om man behöver vinna titeln eller inte kan jag först svara på nästa vecka.

Men någon annan som vet helt hundra?
Citera
2016-12-07, 23:50
Medlem
Citat:
Är det så? Jag har aldrig gått vidare till WL genom divisioner ännu. Men har spelat upp mig så att jag är en seger från div1 som jag ska använda nästa vecka så att jag slipper kvala in på nytt (ska vara borta hela helgen så hinner inte upp till 18 vinster). Så om man behöver vinna titeln eller inte kan jag först svara på nästa vecka.

Nej du behöver inte vinna div 2 räcker med uppflyttning =)
Citera
2016-12-07, 23:51
Medlem
Citat:

Räcker med att gå upp, 100% säker.
Citera
2016-12-08, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jochen-
4-2-3-1 (2) fungerar bra mot lag som spelar i mitten vid uppbyggnadsfasen. Väldigt balanserad med bra täckning, dock så måste du involvera dina wingers "manuellt" så att säga och ha tålamod i uppbyggnadsfasen och passa dig uppåt. Fungerar inte för mig då jag har skitdåligt tålamod och gillar att köra snabbt spel + triangelspel tills jag når motståndarens mål.

Jag ska nog testa denna formation lite mer då jag gillar konceptet men jag spelar i princip samma variation fast med 4-3-2-1 och där jag drar upp den centrala mittfältaren till en CAM roll och de andra två CM ner mot CDM positionerna, så det blir i princip samma sak fast inte lika brett

Jag märker att jag inte heller har tålamod vilket gör att jag ibland gör det förbjudna när jag är irriterad och springer med mittbackarna mot motståndarn och försöker mig på aggressiva brytningar.
Spelar nog egentligen som du gör. Tror du 4-3-2-1 är bättre? Tycker inte den skiljer sig nämnvärt från 4-3-3(4) som jag alltid har spelat.

Jag gillar nog 4-2-3-1(2) ändå, men det är långa avstånd att passa = större risk för brytningar. Försöker laborera med passningsavståndet men tycker det går sådär. Dock öppnar sig ytor väldigt bra emellanåt i anfallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in