2016-12-08, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meatballrain
Någon som gjorde SBC:en där man får Giovinco för inte så länge sedan som kan berätta hur mycket hela kalaset gick på? Blev sugen på att göra ett lag men honom och MVP David Villa.

Någon som hunnit testa David Villa?
Är han värd ca 50k? Har redan if Giovinco som jag trivs väldigt bra med..
Citera
2016-12-08, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gooze234
Nej du behöver inte vinna div 2 räcker med uppflyttning =)

Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Räcker med att gå upp, 100% säker.
Snyggt, tack!
Citera
2016-12-08, 07:40
Medlem
Citat:
Någon som gjorde SBC:en där man får Giovinco för inte så länge sedan som kan berätta hur mycket hela kalaset gick på? Blev sugen på att göra ett lag men honom och MVP David Villa.

Jag gjorde den för 3-4 veckor sedan. Har tyvärr inte riktigt koll på hur mycket kalaset gick på. Jag vet bara att jag startade med 240k i kassan. Efter några lag så låg jag +10-20k. Efter typ 8 lag så låg jag på 220k, trodde att jag skulle komma undan svinbillig! Men jag hade av en slump klarat många av de billigare lagen. För mig så var 7-8 lag av dem längst ner på listan hyfsat prisvärda, förutom Sporting någonting. Efter det rasslade det till i plånboken. Var nere på 170k och kom väl upp till 180-190k igen. Sålde ju allt av värde som jag fick i packsen. Hade tur och fick en del spelare i dåvarande SBC som jag fick en del för. Även ett par spelare för 7-8k. Så kostnaden efter jag sålt allt från packsen blev drygt 60k. Känns helt OK! Gäller väl att ha lite tur med packsen, annars kan det ju bli en lite dyrare historia.

Hans SBC-kort är riktigt gött iaf. När jag gjorde SBC:n så hade jag två riktigt goa lag, började ångra mig på vägen när jag såg coinsen försvinna iväg. Men nu i efterhand ångrar jag mig inte en sekund. Laget jag byggt kring honom har blivit mitt förstalag och kommer nog köra det ett bra tag framöver.

Edit. Priserna för MLS har väl gått upp en hel del nu i och med MVP Villa. Så kanske inte läge att göra den nu. Hade tur som hade en startelva plus lite till i MLS sedan innan så behövde bara komplettera med 3 bronsspelere, så MVP Villa blev väldigt billig
Senast redigerad av grahnen 2016-12-08 kl. 07:53.
Citera
2016-12-08, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Jag gjorde den för 3-4 veckor sedan. Har tyvärr inte riktigt koll på hur mycket kalaset gick på. Jag vet bara att jag startade med 240k i kassan. Efter några lag så låg jag +10-20k. Efter typ 8 lag så låg jag på 220k, trodde att jag skulle komma undan svinbillig! Men jag hade av en slump klarat många av de billigare lagen. För mig så var 7-8 lag av dem längst ner på listan hyfsat prisvärda, förutom Sporting någonting. Efter det rasslade det till i plånboken. Var nere på 170k och kom väl upp till 180-190k igen. Sålde ju allt av värde som jag fick i packsen. Hade tur och fick en del spelare i dåvarande SBC som jag fick en del för. Även ett par spelare för 7-8k. Så kostnaden efter jag sålt allt från packsen blev drygt 60k. Känns helt OK! Gäller väl att ha lite tur med packsen, annars kan det ju bli en lite dyrare historia.

Hans SBC-kort är riktigt gött iaf. När jag gjorde SBC:n så hade jag två riktigt goa lag, började ångra mig på vägen när jag såg coinsen försvinna iväg. Men nu i efterhand ångrar jag mig inte en sekund. Laget jag byggt kring honom har blivit mitt förstalag och kommer nog köra det ett bra tag framöver.

Edit. Priserna för MLS har väl gått upp en hel del nu i och med MVP Villa. Så kanske inte läge att göra den nu. Hade tur som hade en startelva plus lite till i MLS sedan innan så behövde bara komplettera med 3 bronsspelere, så MVP Villa blev väldigt billig

Vad kör du för lag? 🙄
Citera
2016-12-08, 08:41
Medlem
Citat:

Jag gjorde den för bara ett par dagar sedan. Landade totalt på ca 200 000. Då var var jag semiduktig på att plocka fynd, samtidigt kan man spara säkert 50-60k på att bara buda då det i princip alltid landar på mindre än lägsta bin. Tar dock betydligt längre tid. I silverpacken får man ganska många från NOS, MLS, L1 osv så tycker jag fick tillbaka rätt mycket. Kostade väl kanske mig totalt 50-60 k skulle jag gissa.

Köpte också på mig massa som jag såg låg på underpris och kunde ibland sälja för 2-3k vinst på ett kort jag köpte för 1-2k.
Citera
2016-12-08, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av franki
Vad kör du för lag? 🙄

Kör detta: https://www.futbin.com/17/squad/488411

Har vart emot att inte ha full kemi på alla spelare men känner inte av att köra Verratti och Giovinco på 8 i kemi, det funkar svinbra. Gio gör sig riktigt bra som CAM bakom Immobile. Får driva upp mycket boll. Kommer i mycket offensiva öppningar o djupet med. Han är dock väldigt klen, men man får undvika närdueller med stora mittbackar. Löpa runt istället, vägga sig förbi osv.
Citera
2016-12-08, 09:58
Medlem
Citat:
Kör detta: https://www.futbin.com/17/squad/488411

Har vart emot att inte ha full kemi på alla spelare men känner inte av att köra Verratti och Giovinco på 8 i kemi, det funkar svinbra. Gio gör sig riktigt bra som CAM bakom Immobile. Får driva upp mycket boll. Kommer i mycket offensiva öppningar o djupet med. Han är dock väldigt klen, men man får undvika närdueller med stora mittbackar. Löpa runt istället, vägga sig förbi osv.

Aha.. trodde du hade med villa också.
Citera
2016-12-08, 10:10
Medlem
Heeeelvete vad Zlatan är grym. Trög som en traktor men satan! Han sätter ju bollar i alla vinklar och är stark som ett djur..

En annan liten grej.. Hade ni haft Hunter eller Hawk kort på Messi?
Citera
2016-12-08, 10:19
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gooze234
Nej du behöver inte vinna div 2 räcker med uppflyttning =)
Åh fan. Läst andra som skrev att man måste ta titeln. Då ska jag satsa på det i framtiden. Brukar alltid få problem i div2. men varit nära ett par gånger att gå upp till div1.
Citera
2016-12-08, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Heeeelvete vad Zlatan är grym. Trög som en traktor men satan! Han sätter ju bollar i alla vinklar och är stark som ett djur..

En annan liten grej.. Hade ni haft Hunter eller Hawk kort på Messi?

Jag skulle ha Hawk, kan behöva lite mer fysik samtidigt som Hunterkortet bara ger en liten ökning av snabbheten i jämförelse med Hawk.
Citera
2016-12-08, 11:12
Medlem
meatballrains avatar
Citat:
Text

Citat:
Ursprungligen postat av MrLegendary
Text

Tack för svar gubbar! Så ungefär 200k får man räkna med att behöva lägga ut då, sen får man ju tillbaka lite men med mig packluck så lär det inte vara nån större summa. Rent spontant så känns det ju bättre att gå för hans IF istället men det är nånting speciellt med att ha två SBC-kort på topp tillsammans. Fan att man inte bara kan nöja sig med en vanlig IF.
Citera
2016-12-08, 11:57
Medlem
Segt att levla för att öppna saker i katalogen.
Några tips förutom att nöta i karriär läge, köpa spelare från vald club, köpa billiga ifs, och lira Fifa mobile.

Synd att det inte finns legend i ps4, hade vart fett hoppas Sony köper 2018.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in