Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Ja, det stämmer inte heller riktigt med bilden av mordet och mordförsöket på föräldrarna där en kniv plötsligt drogs fram i mörkret och gjorde processen kort. - Enklast, som sagt, att lura ned AP till bryggan, oavsett om det var en eller två förövare. - Var hon ensam måste hon ha drogat honom först, innan han hamnade i vattnet. Stället där han hittades tyder på en ensam förövare som inte orkat simulera en regelrätt drunkning med allt vad det i det här fallet skulle innebära: Att först få ned en medvetslös AP i båten; sedan ro ut en bra bit och lämpa av honom utan att kantra båten; därefter helst simma tillbaka. - Hon kanske var rädd att han inte skulle hittas och hamna i statistiken för "försvunna personer"? Annars hade hon ju bara kunnat säga att hon trott att han åkt hem (vilket kan stupa på att han saknade bil). - Bilden är väldigt oklar och det vore intressant att höra dels JM:s version och de hon ev. sagt skulle ha hämtat AP.Ja, inte helt omöjligt, men barnen tror jag fick ett insomningsmedel så de skulle vara snälla och tysta efter måltiden de förmodligen intog tillsammans, alt. sov redan när AP anlände så han blev tvungen att vara kvar en stund.
Det fetmarkerade: Tror jag också. Här ville man ogärna ha en kropp som riskerade driva iväg
långt ut i Hjälmaren så det skulle ta lång tid innan den påträffades. Kanske aldrig hittades.
Har man nu ingen kropp att tillgå så kan det ju som bekant dröja med att få en dödförklaring
till stånd och utan en sån så blir det inget annat än kalla handen från försäkringsbolagen
när man kommer där och begär att få ut några miljoner på en livförsäkring.
Vederbörande ville inte vänta längre än nödvändigt. Det är en uppenbart otålig person
utöver den flagranta girigheten...
Så därför av vikt att placera det som skulle placeras på ett ställe där det snabbt skulle
råkas på.
Nu hjälpte ju inte det ändå med en dödförklaring på studs; det blev den där kalla handen
likafullt från bolaget som inte var så lättlurat som vederbörande i sitt övermod inbillade sig.
Linda Chen-fallet fördes förresten nyss på tal noterades det och där var det ju på det
viset att Linda var försvunnen och så fick fästmannen MA besked av Lindas "låtsasmamma"
här i Sverige vilken jag förresten är god vän till, att han inte kunde få ut någon
livförsäkring, som stod på en miljon kr för övrigt, förrän Linda var dödförklarad och
det kunde hon inte bli på många år än om inte kroppen hittades.
"Så länge kan jag inte vänta" fick "låtsasmamman" höra som svar vid detta telefonsamtal.
Han lät förstå att han behövde snabbt få fram pengar och betala diverse utgifter med.
Men det är vad som gäller, förklarades det för honom ännu en gång.
Sedan dröjde det inte länge efter det samtalet förrän MA "råkade" stöta på en död Linda
ute i ödemarken där borta i Dalarna nånstans...