Citat:
Ursprungligen postat av
tantigheter
Jag har inget som helst behov av att recensera W. eller F. eller utredarna. Det får vänta tills föreställningen är över.
Wenna och Fahlander har sin scen; jag förväxlar den inte med Cohens och Buckleys. Jag kan inte ens se hur en förväxling kan ske? Vilka som är mina idoler vet du inget om.
Jag har inga insikter i vart åklagarnas och utredarnas blickar vänds och hur de tänker. Därför kan jag inte heller dra några slutsatser om "desperation", "halmsstrå" och liknande.
Sådana kunskaper tror jag inte du har heller. Kan det då bli ett vildare gissande?
Jag är däremot intresserad i innehållet i deras offentliga uttalanden om olika punkter i utredningen - inte deras sinnesstämningar. Och jag tillåter mig att spekulera om det som sägs, glatt struntande i om det är rimligt.
"Svarta änkan" har skapat sig själv. Hon har faktiskt varit generös med sitt bjussande på det egna egot.
Vad "Den Glada Änkans" eventuella entré på scenen skulle betyda vågar jag inte ens försöka tänka på.
Som den fria människa jag är kan jag själv välja vem jag vill prata med. Nu väljer jag bort dig.
Siddu!
"Definitionen av
galenskap är att göra samma sak igen och igen och förvänta sig andra resultat.” - Albert Einstein
Låt oss jämföra med Chen-fallet:
Polis har inga "hårda" bevis - check
Poliser låser sig vid ett luddigt påhittat scenario - check
ÅK haglar indicier trots advokaters yppandeförbud - check
ÅK misstänkliggör GM:s personlighet i media - check
ÅK kastar ut en mängd åtalspunkter - check
Försäkringsbolag kan förlora miljonbelopp - check
GW tar parti i media - check
GW driver en parallell utredning - check
ÅK släpper inte fallet (påhejade av försäkringsbolag) - check
Nu hittade man GM invid "smoking gun" själv rykandes och fick ändå betala ut försäkringen. I detta fallet glöder inte ens JM:
Dödsorsak drunkning vid alkoholpåverkan - check
Så frågan är hur länge ÅK skall fortsätta med
galenskap på nivån
skäligen i media enligt IF:s agendasättning, vad tycker du?
Är det intressant, glatt och rimligt att måla ut "
svarta änkan" eller är det precis vad man vill att du och nämndemännen skall känna?