2016-12-07, 19:05
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Har han inte alls det, och du säger ju att han åkte ut pga av det i media, och så vet du inte när det är, plus att han inte åkte ut för det i media, för om det skulle funnits någon mer, så har den skett innan han klev av, och men det är ju den efteråt, där han säger att han hoppat av och att han är bra med klubben, som blir den intervjun som dels du syftade på och som blir det som ändrar status.

Men du minns att han gjort en annan helt meningslös intervju, som inte ens finns.

Källa?

Det var ett stort reportage om honom i tidningen byggnadsarbetaren på 90-talet där han var öppen med vilka han tillhörde, tyvärr för din del var det väl några år innan du föddes. Om jag inte minns fel så var han på omslaget åkande på sin mc.
Senast redigerad av tjenaretjenare 2016-12-07 kl. 19:08.
Citera
2016-12-07, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Bengan åkte väl ut i bs/out efter han med media pratat ner ha och vad jag förstått så hände inte mer än att han aldrig mer var välkommen till något som hade med klubben att göra, prata med medlemmar osv. Han var väl en driftig president när han styrde, smart , driftig , kunde ta för sig när det väl gällde samtidigt som han egentligen va en go gubbe.
Om det är som du säger här, hur kan det då finnas en intervju med honom där han i det läget hoppat av, uppger att han har en bra relation, han säger att han inte får vistas i lokalerna, men att det händer att han springer på medlemmar, han har inga hard feelings och han säger att det var det svåraste beslutet att ta.

Han valde att hoppa av och när han pratar ingående om detaljer där så blir det där han får sin foliehatt.

Bengan var som Mega, en tönt utan sin väst. Det hade du vetat om du visste vem han var och du hade inte suttit och svamlat om olika intervjuer när du inte ens kan hitta någon, eller ens återberätta den korrekt.

Mongo
Citera
2016-12-07, 19:17
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Om det är som du säger här, hur kan det då finnas en intervju med honom där han i det läget hoppat av, uppger att han har en bra relation, han säger att han inte får vistas i lokalerna, men att det händer att han springer på medlemmar, han har inga hard feelings och han säger att det var det svåraste beslutet att ta.

Han valde att hoppa av och när han pratar ingående om detaljer där så blir det där han får sin foliehatt.

Bengan var som Mega, en tönt utan sin väst. Det hade du vetat om du visste vem han var och du hade inte suttit och svamlat om olika intervjuer när du inte ens kan hitta någon, eller ens återberätta den korrekt.

Mongo

Intervjun finns, dock inte via google och som sagt du föddes några år senare, där poserar Bengan i väst och låter sig intervjuas i lugn och ro, gå och ta din kvällsmedicin nu.
Citera
2016-12-07, 19:18
Medlem
Citat:
Det var ett stort reportage om honom i tidningen byggnadsarbetaren på 90-talet där han var öppen med vilka han tillhörde, tyvärr för din del var det väl några år innan du föddes. Om jag inte minns fel så var han på omslaget åkande på sin mc.
Då var han ju inte ens rödvit
Citera
2016-12-07, 19:46
Medlem
Bengan har ju för fan aldrig varit med i någon tidning som rödvit, inga rödvita, förutom TM och någon annan, ger några ingårende intervjuer. I regel, kan hända att Johan S kanske gav någon gällande Aik, jag minns inte, och man ser ju hur bra mediatränad han var Bengt som genom en simpel intervju visar att han inte fattar det allvarliga i det han säger.

Citat:
Intervjun finns, dock inte via google och som sagt du föddes några år senare, där poserar Bengan i väst och låter sig intervjuas i lugn och ro, gå och ta din kvällsmedicin nu.

1. Bengan poserar-rätt
2. Iförd väst-rätt
3.Mc syns på bilden-rätt
4. Men iom att han poserar så åker han inte på den utan han sitter på huk bredvid den, så ännu en gång blandar du ihop det.

Gå och ta din jävla medicin nu, för något fel är det ju på dig
Senast redigerad av xtroverto 2016-12-07 kl. 19:54.
Citera
2016-12-07, 20:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Pratar ni om han som hade åkt ut/lämnat HA och gav intervju i någon av kvällstidningarna om hur det var att vara avhoppare från MC-gäng? "Rondellmannen"?
Citera
2016-12-07, 20:11
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Bengan har ju för fan aldrig varit med i någon tidning som rödvit, inga rödvita, förutom TM och någon annan, ger några ingårende intervjuer. I regel, kan hända att Johan S kanske gav någon gällande Aik, jag minns inte, och man ser ju hur bra mediatränad han var Bengt som genom en simpel intervju visar att han inte fattar det allvarliga i det han säger.

1. Bengan poserar-rätt
2. Iförd väst-rätt
3.Mc syns på bilden-rätt
4. Men iom att han poserar så åker han inte på den utan han sitter på huk bredvid den, så ännu en gång blandar du ihop det.

Gå och ta din jävla medicin nu, för något fel är det ju på dig

Han var med i tidningen byggnads ja till och med på omslaget.
Citera
2016-12-07, 20:15
Medlem
Citat:

Den har jag inte sett. Är det inte en falang inom det facket som tyckte att de skulle få ombudsrösta åt deras medlemmar? Typ som i Afghanistan.

Hursomhelst så råkade jag nästan skratta när jag såg artikeln i kvällspressen för mig var det lute förvånande att den typen vart med i ett MC gäng, missförstå mig rätt, jag är för enstörig för att passa i ett gäng över huvudtaget och påstår inteheller att jag känner till speciellt mycket om deras regler internt eller så. Men när jag såg artikeln med honom så tänkte jag ungefär "men vad säjer din mamma om att du är så förbannat tjock.." Bengan"?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-12-07 kl. 20:36.
Citera
2016-12-07, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Pratar ni om han som hade åkt ut/lämnat HA och gav intervju i någon av kvällstidningarna om hur det var att vara avhoppare från MC-gäng? "Rondellmannen"?
Japp.

Citat:
Eller hur, men som GMC-medlem så blir det ganska vanilj och det är ju självklart den du minns bäst. Det finns två, en som är hur gammal som helst som du minns, en GMC-medlem poserar för byggnads i ett mäktigt reportage.

Men oavsett ditt vackra minne av Bengan så är det inte den du syftar på när du nämner media, snacka om klubben, osv, för det gör han i den du inte minns, eller som du minns delvis.

Så vi kan släppa den för den kan du inte visa upp, den är inte aktuell för den handlar inte om HA, den handlar inte om OUT, den handlar inte om någonting som återknyter till det vi diskuterade.

De har ju med den bilden i kvällstidningsreportaget och det förklarar ju saken för det kanske är den enda bilden de har på honom. Och då har alltså tagit två bilder med GMC-väst och hoj, när han fotades, och det förfaller inte speciellt troligt. Man brukar inte sitta på huk bredvid en mc, men han råkar göra det men att Bengan och MC blir en åktur i ditt minne äär kanske inte så konstigt för bilden är ganska udda, men det är nog Harley Davidsons logga han vill försköna det med.
Senast redigerad av xtroverto 2016-12-07 kl. 20:42.
Citera
2016-12-07, 20:41
Medlem
Citat:
Japp.

Eller hur, men som GMC-medlem så blir det ganska vanilj och det är ju självklart den du minns bäst. Det finns två, en som är hur gammal som helst som du minns, en GMC-medlem poserar för byggnads i ett mäktigt reportage.

Men oavsett ditt vackra minne av Bengan så är det inte den du syftar på när du nämner media, snacka om klubben, osv, för det gör han i den du inte minns, eller som du minns delvis.

Så vi kan släppa den för den kan du inte visa upp, den är inte aktuell för den handlar inte om HA, den handlar inte om OUT, den handlar inte om någonting som återknyter till det vi diskuterade.

I artikeln jag såg, där han själv ställde upp på intervju framstod det som att han skulle lämnat med visst besvär. Någon tid efter var det något reportage där de skrev om några f. d. medlemmar (ingen intervju utan de skrev om dem) och då framstod det som att han var utslängd dock.
Citera
2016-12-07, 20:45
Medlem
Citat:

Jag åkte in på behandlingshem och avslutade mina kriminella aktiviteter några år innan HA ens var etablerade i Sverige.

Jag jobbar inte i byggsvängen och har aldrig gjort så det finns ingen anledning att jag skulle läsa deras facktidning.
Citera
2016-12-07, 20:53
Medlem
Baltarzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag åkte in på behandlingshem och avslutade mina kriminella aktiviteter några år innan HA ens var etablerade i Sverige.

Jag jobbar inte i byggsvängen och har aldrig gjort så det finns ingen anledning att jag skulle läsa deras facktidning.

Har du lust o berätta vilket behandlingshem du hamnade på ?
Du kan PM om du hellre berättar där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in