2016-12-07, 18:04
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Besprutningen sker över Joppa, Maryland, som har ganska långt till närmaste flygplats och därmed ingen tät flygtrafik!

Nu tänker du som vanligt fel igen. Det finns ingen koppling mellan tät flygtrafik och närhet till en flygplats. Om du orkar så kan du t.ex spana in den mycket täta trafiken över Atlanten. Och tro mig, mitt ute på Atlanten är det väldigt långt till flygplatser.

Har du ens orkat kolla upp vilka rutter som passerar Maryland?

Citat:
Hemligt militärt projekt?

Nä - det är kondensationsstrimmor från vanliga passagerarplan.
Citera
2016-12-07, 18:39
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Janne, då ber jag dig att svara på vad följande ca 45 parallella chemtrails (!) som du ser i följande video är för sorts projekt, och vad för sorts plan det är som sprayar dessa chemtrails?

Frågan du ställer har varit uppe för diskussion MÅNGA gånger tidigare i tråden, och har alltid besvarats med illustrationen du finner här: http://contrailscience.com/contrail-simulations/

Det är inte 45 plan som kört simultant och skapat contrails, det är 45 plan som kommit in efter varandra och att spåren sedan drivit med vinden.
Senast redigerad av Trolltestet 2016-12-07 kl. 18:44.
Citera
2016-12-07, 18:48
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Frågan du ställer har varit uppe för diskussion MÅNGA gånger tidigare i tråden, och har alltid besvarats med illustrationen du finner här: http://contrailscience.com/contrail-simulations/

Det är inte 45 plan som kört simultant och skapat contrails, det är 45 plan som kommit in efter varandra och att spåren sedan drivit med vinden.

För det första länkar du till en uppenbar desinformationssida (källkritik tack!), som drivs av den famöse desinformationsagenten Mick West (detta har varit uppe för diskussion och avslöjats MÅNGA gånger tidigare i tråden), och för det andra undvek du nogsamt att svara på omständigheterna kring flygplanen som flög och chemtrailade parallellt (0:52-1:00 i videon) med varann... Linjetrafik?
Senast redigerad av Död o återfödd 2016-12-07 kl. 18:50.
Citera
2016-12-07, 18:51
Medlem
Citat:
För det första länkar du till en uppenbar desinformationssida (källkritik tack!), som drivs av den famöse desinformationsagenten Mick West (detta har varit uppe för diskussion och avslöjats MÅNGA gånger tidigare i tråden), och för det andra undvek du nogsamt att svara på omständigheterna kring flygplanen som flög och chemtrailade parallellt med varann... Linjetrafik?

Trovärdiga källor?
Citera
2016-12-07, 18:55
Medlem
madtops avatar
Citat:
och för det andra undvek du nogsamt att svara på omständigheterna kring flygplanen som flög och chemtrailade parallellt (0:52-1:00 i videon) med varann... Linjetrafik?

Det är inga flygplan som "chemtrailar", det är vanliga k-strimmor efter vanliga passagerarplan. Vatten du vet... moln liksom.
Citera
2016-12-07, 19:00
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
För det första länkar du till en uppenbar desinformationssida

Påstår du att spår efter flygplan INTE kan färdas med vinden?

Skit i texten på sidan, det som är intressant är ILLUSTRATIONEN!

Citat:
och för det andra undvek du nogsamt att svara på omständigheterna kring flygplanen som flög och chemtrailade parallellt

Nej, jag undvek inte att svara på den. Jag betraktade frågeställningen som KORKAD och IGNORERADE den.

Plan KAN flyga parallellt lite titt som tätt, men det är ingen fara. De har massiva säkerhetsavstånd däruppe.
Jag vet inte vad det är du vill ha kommentar på.. Cirrusmoln förekommer och det är väder som är gynnsamt för contrails.

Vad jag vill se från dig, är en video på bestående trails som skapas av ett plan som syns i bild vid minst ett tillfälle på videon, och där INGA cirrusmoln kan synas på himlen. Kan du hitta en sån?
Citera
2016-12-07, 19:10
Medlem
Citat:
Finns hur mycket som helst om desinformationsagenten Mick West om du bara bemödar dig om att leta, vilket du förmodligen vägrar göra.

Du bad mig om källor och då ska jag tillfredsställa din önskan och ge i alla fall en källa kring Mick West:

http://chemtrailsplanet.net/2013/08/11/debunking-mick-west-and-phoney-contrail-science-website/

Okej?

Faktumet att Mick West till och med förnekar 9/11-konspirationen, borde få dig att tänka till...

Ok du hänvisar till en foliehatt.
Jag ställer frågan en gång till: trovärdig källa?
Citera
2016-12-07, 19:19
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
För det första [...]
Den enda intressanta frågan är om någon av de kemstrimmetroende har mätt vad som finns i det de tror är kemstrimmor och jämfört det med vad de tror är vanliga kondensstrimmor. Är det någon som har gjort det, hur gjorde de och vad blev då resultatet?

Jag menar självklart inte att man samlar prover i några djävla vattenpölar, där vet man ju inte var vattnet eller föroreningar däri kommer ifrån utan en direkt mätning på de påstådda kemstrimmorna. Om man verkligen tror att detta är en global förgiftningskampanj så tycker jag man borde göra sig det besväret istället för att sitta och yra som ett fån år ut och år in men jag har inte sett att någon orkat få röven ur soffan och gjort det.

Provtagning skulle ju kunna ske med ett flygplan, en ballong eller raket (lite svårt att träffa kanske) eller helt enkelt tryggt och bekvämt från jordytan m h a LIDAR. Men ni plantor tycker tydligen det är roligare att bara skriva om det, ni gör ju ingenting vettigt för att bevisa er tes.
Citera
2016-12-07, 19:46
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Den enda intressanta frågan är om någon av de kemstrimmetroende har mätt vad som finns i det de tror är kemstrimmor och jämfört det med vad de tror är vanliga kondensstrimmor. Är det någon som har gjort det, hur gjorde de och vad blev då resultatet?

Enligt Julma-O så skulle Herndon åka upp i luftballong och ta prover under sommaren som vi nyss haft. Vad hände med detta löfte?

Julma-O, kan du upplysa oss?
Citera
2016-12-07, 20:28
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Enligt Julma-O så skulle Herndon åka upp i luftballong och ta prover under sommaren som vi nyss haft. Vad hände med detta löfte?

Julma-O, kan du upplysa oss?
Luftballong... Undrar varför de väljer det sätt som gör det svårast av alla att överhuvudtaget träffa en kondensstrimma? Det krävs ju ren jäkla tur om ballongen ska stiga upp genom en sådan och då både strimmorna och ballongen driver med vinden så har man ingen möjlighet att styra sig närmre strimmorna när man befinner sig på samma höjd som de.

Beror ett sådant val av farkost på att kemstrimmetroende är helt efterblivna och inte inser hur värdelöst ballong är för detta eller vill de inte lyckas ta något prov då de innerst inne vet att de inte kommer att hitta några konstigheter i kondensstrimmorna? Det kan ju vara en kombination förstås, efterbliven men ändå medveten om att man ägnar sig åt lögner.
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
...
Tydligen har du sagt något om provtagning från ballong i denna tråd så jag citerar dig här så du inte missar att svara. Se även mitt inlägg lite längre upp.
Senast redigerad av skunkjobb 2016-12-07 kl. 20:31.
Citera
2016-12-07, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Beror ett sådant val av farkost på att kemstrimmetroende är helt efterblivna och inte inser hur värdelöst ballong är för detta eller vill de inte lyckas ta något prov då de innerst inne vet att de inte kommer att hitta några konstigheter i kondensstrimmorna? Det kan ju vara en kombination förstås, efterbliven men ändå medveten om att man ägnar sig åt lögner.

Ja, det kan man fråga sig. Teorin har funnits nu i, ja vadå, 20 år? Den skulle vara extremt enkel att bevisa, genom att ta prover på det man menar är chemtrails. Men INGEN har någonsin gjort det.
Detta i sig påvisar hur jävla osannolikt det är att chemtrails existerar. Det måste ju finnas massvis av folk som är kapabla till göra en sådan provtagning, men trots det finns det noll exempel på sådana.
T o m foliehattarna själva måste se hur orimligt detta är.
Citera
2016-12-07, 21:38
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NattNatt
Dom planen jag ser har ingen destination, dom åker fram och tillbaka över himlen. Varför ingen pilot eller flygledare reagerar kan jag inte svara på men jag är säker på att det finns en logisk förklaring på det.

Helt korrekt detta med att chemtrail-planen åker fram och tillbaka över himlen! Men numera chemtrailas det nästan mer nattetid, då folk har blivit mer uppmärksammade på sattyget, bara det att vår korrumperade MSM aldrig rapporterar om detta...

Varför inte flygledare reagerar?

Enda logiska förklaringen måste vara att de har blivit tillsagda uppifrån att inte reagera på dessa chemtrailplan!

De brukar ju dessutom inte uppehålla sig på samma höjd som trafikflygen, så de borde vara lätta att identifiera, förutom faktumet att de aldrig syns på flygradar, såsom flightradar24.com, vilket inte är konstigt alls om det nu är NATO-plan som chemtrailar...

Citat:
Dom flygplan jag noterat åker som sagt fram och tillbaka över himlen, oftast är det mer än ett samtidigt. Om dom är på väg från punkt A till B tar dom väldigt konstiga vägar för att komma dit.

Stämmer mycket bra!

Citat:
Även väldigt ovanligt för tre reguljärflyg att flyga bredvid varandra på låg höjd. Planen behöver inte vara okända, men dom kanske inte är där av den anledning piloterna eller flygledningen tror.

Ja, detta är ett typiskt kännetecken för när det är chemtrailplan, de kan både flyga bredvid varandra, både tre eller fyra, vilket definitivt inte reguljärflygen gör, och de kan dessutom plötsligt börja flyga brant uppåt vilket det finns många exempel på, vilket reguljärflyg definitivt inte gör...

Citat:
Om någon bestämt hävdar att plan jag ser åka i cirklar och kors och tvärs runt en större stad enbart skulle vara i luften för att transportera människor från en stad till en annan så är det fortfarande något som inte stämmer.

Detta har du också helt rätt i NattNatt, chemtrailandet koncentreras till tättbefolkade områden (varför ska man chemtraila landsbygden när det bor så få där?), därav att du ser chemplanen åka i cirklar kors och tvärs runt större städer...
Senast redigerad av Död o återfödd 2016-12-07 kl. 21:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in