2012-02-12, 16:08
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemiRockarFett
Skunkjob du som saknar ALLT vad naturvetenskaplig utbildning vilket du erkänt själv i andra trådar. Kan du berätta för publiken varför VOF/du är så säkra på att man inte sprayar? Presentera dina bevis.
Vad i själva helvete sitter du och skriver din patetiska lögnhals? Du klarar uppenbarligen inte att argumentera utan är tvungen att ljuga för att ha någonting som helst att skriva. Jag har nog betydligt mer naturvetenskaplig utbildning och bildning än du som inte begriper någonting.

Och vad fan har VoF med saken att göra? VoF har aldrig nämnt chemtrails för det är så urbota dumt att bara de mest korkade går på det och dessa är det som vi märker omöjligt att nå fram till med fakta.

Jag har inte att bevisa någonting, du kommer med extrema påståenden, du ska leverera bevisen.

(Skrivet med stöd av departementet för det förbannat uppenbara.)
Citera
2012-02-12, 16:09
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NattNatt
Det är intressant det du säger men det förklarar tyvärr fortfarande inte det jag sett och upplevt under väldigt lång tid nu. Jag har läst en hel del i tråden nu och det framgår klart och tydligt för mig att du inte har någon aning om vad jag snackar om.

Ja det är inte kul det här med OB. Det roliga med dom här "molnen" är att dom i princip är klistrade på himlen, man kan se vanliga moln glida förbi gång på gång medan dom där står still. Prioriteten verkar helt klart vara att lägga ut framför solen, är det någonstans man alltid kan lita på att det finns några streck när man vaknar på morgonen så är det framför den.
Du läste inte ksv:s inlägg ovanför ditt eller? Gör det.
Citera
2012-02-12, 16:20
Medlem
skunkjobbs avatar
Jag bjuder på en kavalkad av foton från andra världskriget där vi kan se att det bildades likadana kondensstrimmor på den tiden: http://contrailscience.com/wwii-contrails/

Som vi vet (inte alla tydligen men vi tänkande människor) så bildas k-strimmor olika lätt beroende på luftfuktighet och temperatur och därför ser vi dem inte alltid efter alla flygplan.

Nu kommer dräparen: Ni som tror på chemtrails, kolla bilderna där vi ser jaktplan långt inne över fiendeland, ofta för att eskortera bombflygplanen. För jaktplanen var det (framför allt fram till introduktionen av P-51 Mustang) den begränsade räckvidden ett allvarligt problem. Ibland fick bombplanen (som var större och hade bättre räckvidd) klara sig sista biten utan jakterskott till priset av många besättningars liv.

Trots att den egna nationens framtid stod på spel så tror ni dönickar att de la resurser, offrade räckvidd, tid och sina egna flygares liv på att hålla på med chemtrails mitt i en strid på liv och död? Tror ni verkligen det?
Citera
2012-02-12, 16:28
Medlem
NattNatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Eller över Sverige överhuvudtaget.
Vi är tusentals piloter och flygledare som hade reagerat omedelbart om okänd trafik flugit omkring i svenskt luftrum och ägnat sig åt något sådant.

Ingenting av det du säger eller har sagt har fortfarande förklarat det jag ser. Jag är medveten om att det existerar K-strimmor, när det flyger omkring flygplan över mitt huvud som hungriga bin och släpper ut något som klistrar sig fast över himlen undrar jag dock fortfarande vad det är.

Men om vi för en sekund ska bortse från det här med att dom släpper ut något/inte släpper ut något, vad gör dom hur som helst där?

Dom planen jag ser har ingen destination, dom åker fram och tillbaka över himlen. Varför ingen pilot eller flygledare reagerar kan jag inte svara på men jag är säker på att det finns en logisk förklaring på det.
Citera
2012-02-12, 16:35
Medlem
NattNatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag bjuder på en kavalkad av foton från andra världskriget där vi kan se att det bildades likadana kondensstrimmor på den tiden: http://contrailscience.com/wwii-contrails/

Som vi vet (inte alla tydligen men vi tänkande människor) så bildas k-strimmor olika lätt beroende på luftfuktighet och temperatur och därför ser vi dem inte alltid efter alla flygplan.

Nu kommer dräparen: Ni som tror på chemtrails, kolla bilderna där vi ser jaktplan långt inne över fiendeland, ofta för att eskortera bombflygplanen. För jaktplanen var det (framför allt fram till introduktionen av P-51 Mustang) den begränsade räckvidden ett allvarligt problem. Ibland fick bombplanen (som var större och hade bättre räckvidd) klara sig sista biten utan jakterskott till priset av många besättningars liv.

Trots att den egna nationens framtid stod på spel så tror ni dönickar att de la resurser, offrade räckvidd, tid och sina egna flygares liv på att hålla på med chemtrails mitt i en strid på liv och död? Tror ni verkligen det?

Tack nu lugnade du nog många, känns betryggande att veta att vi har det lika bra som under andra världskriget. Får man fråga varför du brinner så mycket för det här med att chemtrails INTE skulle existera?
Citera
2012-02-12, 16:51
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Ingenting av det du säger eller har sagt har fortfarande förklarat det jag ser. Jag är medveten om att det existerar K-strimmor, när det flyger omkring flygplan över mitt huvud som hungriga bin och släpper ut något som klistrar sig fast över himlen undrar jag dock fortfarande vad det är.
Om du klickar på mitt namn till vänster finns det en funktion som heter "hitta alla inlägg av ksv i detta ämne".
Jag har skrivit några ganska långa inlägg där jag förklarar vad det är som sker och varför de klistrar sig fast så till den grad att det tillslut ser ut som att himlen blir täckt av dem.

Citat:
Men om vi för en sekund ska bortse från det här med att dom släpper ut något/inte släpper ut något, vad gör dom hur som helst där?

Dom planen jag ser har ingen destination, dom åker fram och tillbaka över himlen. Varför ingen pilot eller flygledare reagerar kan jag inte svara på men jag är säker på att det finns en logisk förklaring på det.
Jo, alla du ser över Sverige har en destination. Som jag nämnt tidigare går ganska mycket av Asien-trafiken över Sverige. Det kan vara flygplan på sträckan Paris-Tokyo, såväl som Karachi-New York.
Flygledarna ser dem på sin radar och vi piloter ser dem både visuellt, på vår TCAS-display samt hör dem på radion.

Om det dök upp något okänt flygplan mitt bland oss kan jag lova att det skulle ta hus i h-vete.
Citera
2012-02-12, 17:32
Medlem
Citat:
Tack nu lugnade du nog många, känns betryggande att veta att vi har det lika bra som under andra världskriget. Får man fråga varför du brinner så mycket för det här med att chemtrails INTE skulle existera?
Får man fråga varför du inte vill bli motbevisad om förekomsten av chemtrails? Eftersom gamla foton, vetenskapliga förklaringar och utsagor från piloter (om vi utgår från att ksv vet vad han/hon talar om) inte räcker för att övertyga dig, vad krävs då egentligen?
Citera
2012-02-12, 18:27
Medlem
NattNatts avatar
Citat:
Jo, alla du ser över Sverige har en destination. Som jag nämnt tidigare går ganska mycket av Asien-trafiken över Sverige. Det kan vara flygplan på sträckan Paris-Tokyo, såväl som Karachi-New York.
Flygledarna ser dem på sin radar och vi piloter ser dem både visuellt, på vår TCAS-display samt hör dem på radion.

Om det dök upp något okänt flygplan mitt bland oss kan jag lova att det skulle ta hus i h-vete.

Dom flygplan jag noterat åker som sagt fram och tillbaka över himlen, oftast är det mer än ett samtidigt. Om dom är på väg från punkt A till B tar dom väldigt konstiga vägar för att komma dit.
Även väldigt ovanligt för tre reguljärflyg att flyga bredvid varandra på låg höjd. Planen behöver inte vara okända, men dom kanske inte är där av den anledning piloterna eller flygledningen tror.

Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Får man fråga varför du inte vill bli motbevisad om förekomsten av chemtrails? Eftersom gamla foton, vetenskapliga förklaringar och utsagor från piloter (om vi utgår från att ksv vet vad han/hon talar om) inte räcker för att övertyga dig, vad krävs då egentligen?

Ja det får man fråga. Vad som krävs är att jag får en förklaring som stämmer överens med det jag ser. Om någon bestämt hävdar att plan jag ser åka i cirklar och kors och tvärs runt en större stad enbart skulle vara i luften för att transportera människor från en stad till en annan så är det fortfarande något som inte stämmer. Att personen som säger detta skulle vara pilot förändrar ingenting för mig. Förstår du hur jag tänker?
Citera
2012-02-12, 18:31
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Eftersom det uppenbarligen finns flera här som tror att det frekvent flyger omkring okända flygplan över Sverige, ska jag förtydliga det jag skrev tidigare samt lämna källhänvisning.

Kraven för flygning över Sverige finns tydligt definierat i AIP Sverige.
Luftrummets indelning hittar ni närmare bestämt i avsnittet ENR 1.4 ATS airspace classification.

Som framgår där är luftrummet från 9500 fot upp till 66000 fot av typen klass C, vilket innebär att det krävs både färdtillstånd och oavbruten dubbelriktad radioförbindelse för att få flyga där.

Obehörig trafik i den zonen över Sveriges gränser utgör inte bara en direkt fara för övrig trafik utan kränker dessutom Sveriges luftrum, vilket innebär att en rote JAS 39 Gripen kommer skickas upp och tvinga ned flygplanet ifråga.

K-strimmorna ni ser ligger i regel på mellan 30000 fot och upp till flygplanens maxhöjt, vilket vanligtvis innebär upp till ca 45000 fot.
Citera
2012-02-12, 18:44
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Dom flygplan jag noterat åker som sagt fram och tillbaka över himlen, oftast är det mer än ett samtidigt. Om dom är på väg från punkt A till B tar dom väldigt konstiga vägar för att komma dit.
Du menar strecken inte är raka, utan att de ligger och svänger så här?

Citat:
Även väldigt ovanligt för tre reguljärflyg att flyga bredvid varandra på låg höjd. Planen behöver inte vara okända, men dom kanske inte är där av den anledning piloterna eller flygledningen tror.
Man skickar alltid in en färdplan där man anger exakt hur man tänker flyg och vart. Pratar vi om tung luftfart handlar det då till 99% om passagerar- eller fraktflyg från A till B.
I de få fall det handlar om något annat, som t.ex. skolflygning, måste man självklart berätta vad man avser göra och få tillstånd till detta.
Citera
2012-02-14, 23:53
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Eftersom det uppenbarligen finns flera här som tror att det frekvent flyger omkring okända flygplan över Sverige, ska jag förtydliga det jag skrev tidigare samt lämna källhänvisning.

Kraven för flygning över Sverige finns tydligt definierat i AIP Sverige.
Luftrummets indelning hittar ni närmare bestämt i avsnittet ENR 1.4 ATS airspace classification.

Som framgår där är luftrummet från 9500 fot upp till 66000 fot av typen klass C, vilket innebär att det krävs både färdtillstånd och oavbruten dubbelriktad radioförbindelse för att få flyga där.

Obehörig trafik i den zonen över Sveriges gränser utgör inte bara en direkt fara för övrig trafik utan kränker dessutom Sveriges luftrum, vilket innebär att en rote JAS 39 Gripen kommer skickas upp och tvinga ned flygplanet ifråga.

K-strimmorna ni ser ligger i regel på mellan 30000 fot och upp till flygplanens maxhöjt, vilket vanligtvis innebär upp till ca 45000 fot.

Japp det sprayas massor, skönt att du med noterat det. Det är också ett öppet program men jag tror inte den här delen ligger under SMHI.
Såg sådd av kondensationsgroddar före köldknäppen i norra sthlm. Man hade hög luftfuktighet och klart väder och ganska vindstilla och det är då man anlägger moln. Skulle tro det är detta patents
dokumentation av kondensationsgroddar man nyttjar:

http://www.scribd.com/doc/11353619/Official-USChemtrail-Patent-From-1990

Man behöver ganska hydrofila ämnen, silver är för dyrt men det har man använt tidigare.
AlCl3 är väldigt bra eller TiCl4. Man kan även nyttja SO3 ( som många kallar svavel).
Hur höga halterna blir i marknivå osv är det som önskas mer offentlighet runt.
Citera
2012-02-15, 00:03
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemiRockarFett
Japp det sprayas massor, skönt att du med noterat det. Det är också ett öppet program men jag tror inte den här delen ligger under SMHI.
Såg sådd av kondensationsgroddar före köldknäppen i norra sthlm. Man hade hög luftfuktighet och klart väder och ganska vindstilla och det är då man anlägger moln. Skulle tro det är detta patents
dokumentation av kondensationsgroddar man nyttjar:

http://www.scribd.com/doc/11353619/Official-USChemtrail-Patent-From-1990

Man behöver ganska hydrofila ämnen, silver är för dyrt men det har man använt tidigare.
AlCl3 är väldigt bra eller TiCl4. Man kan även nyttja SO3 ( som många kallar svavel).
Hur höga halterna blir i marknivå osv är det som önskas mer offentlighet runt.
Men då kan väl du med dina fina kemikunskaper slå ett slag för mänskligheten och lägga bråkdelen av den tid du ägnar åt att skriva en massa skit och ge dig ut och mäta. Bra idé va eller är du rädd att svaret inte skulle gagna dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in