2016-12-07, 13:53
Medlem
EnLitenFryss avatar
POTM släpps på fredag. Min röst är på Costa, då han varit fenomenal och folk bara minns det som hänt senast. Tror matchen mellan City och Chelsea kan ha påverkat, trots att den spelades i december. Har ändå säkrat upp med lite West Brom för säkerhets skull, blir det Pickford är det värre (men jag tror en sådan SBC blir ganska billig att lösa oavsett).

Utöver det borde det vara läge för EA att släppa nästa League SBC snart. Den förra kom 11:e november så jag räknar med att det kommer två ligor till under december.

Sist men inte minst så är det snart dags för helgens MM som har åtminstone 7 starka kandidater. Tippar MM släpps på torsdag kväll eftersom POTM kommer på fredag? Här tror jag inte på några stora profits oavsett då EA sänkt priserna för att komplettera en aning.

Blir en spännande tradinghelg!
Citera
2016-12-07, 13:55
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Vilka gissar ni på för helgens MM?
Citera
2016-12-07, 14:15
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Vilka gissar ni på för helgens MM?

MLS Cup Final, 10/12 - aka the league's title decider, teams TBD (Toronto - Seattle)
MK Dons x AFC Wimbledon, 10/12 - rivalry due to team location change and fans resistance to it
Derby County x Nottingham Forest, 11/12 - East Midlands Derby
Boca Juniors x River Plate, 11/12 - Superclasico
Torino x Juventus, 11/12 - Derby della Mole
Manchester United x Tottenham Hotspur, 11/12
PSG x Nice, 11/12 - might pop up because of Nice being league leaders
Benfica x Sporting, 11/12 - Lisbon Derby
RSC Anderlecht x Club Brugge, 11/12

https://www.reddit.com/r/FIFA/comments/5et5l6/marquee_matchups_guide_december_2016/

Personligen tror jag inte på MLS med tanke på att det släppts en MLS SBC denna vecka. Tror inte heller på United-Spurs eller PSG - Nice. Men med tanke på YB - Basel häromveckan vet man aldrig hur EA resonerar.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2016-12-07 kl. 14:19.
Citera
2016-12-07, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jochen-
Jag skulle byta formation, antingen till 4-1-2-1-2 (2) eller 4321. Tycker inte Messi är bra i en RM / RW roll, utan måste spela RF eller spela som CAM, lite samma med Hazard, de är inga kantspringare a lá Mane / Sterling utan de ska ha bollen närmare straffområdet och vända bort sin motståndare. De Bruyne är fantastisk i en framflyttad CM position (blir som en CAM) med Hazard-Scream Lukaku-POTM Sterling framför sig.

Skulle köra på Shaw - Smalling Koscielny Bellerin/walker i backlinjen om du ska köra EPL, ibland är Bailly lite var som helst vilket är en risk, speciellt mot formationer som kör rakt och snabbt spel.

Kanske köra med en annan striker partner till Aguero (Martial?) och sätta ner Ibra i en CAM roll och köra De bruyne som offensiv CM, Kante CDM och en lite mer defensiv RCM, Fernandinho, Dembele, Toure, Henderson, detta förutsätter en 4-1-2-1-2 (2) formation.

Förstår vad du menar. Problemet är att Messi får helt sjukt kass kemi Man vill ju ändå använda honom när man nu haft sån tur att packa honom. 4-1-2-1-2 (2) ger Messi bara 5 i kemi.
Citera
2016-12-07, 15:03
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Förstår vad du menar. Problemet är att Messi får helt sjukt kass kemi Man vill ju ändå använda honom när man nu haft sån tur att packa honom. 4-1-2-1-2 (2) ger Messi bara 5 i kemi.

Se om du kan starta matchen i en 4321 uppställning med Messi som RF och växla sedan ingame till 4-1-2-1-2 (2)? Brukar vara enklare att bygga hybrider med 4321, till och med kan du bygga med 4231 (2) och byta ingame.
Citera
2016-12-07, 15:29
Medlem
När kommer nästa squad builder challenge ut, finns det en viss tid varje vecka när sbc kommer ut eller hur fungerar det, vill vara snabb så att jag kan klara dem för så lite fut coins som möjligt??
Citera
2016-12-07, 16:36
Medlem
ngn som kan svara på i fall jag är kvalad till denna weekend league jag kom in i guld med 20 vinster.

men nu när jag kollar så står det att jag inte är kvalad.

det står på webben att man ska vara kvalad om man klarade guld.
Citera
2016-12-07, 16:37
Medlem
Costa i totw, känns inte så troligt att han kliver in och blir POTM i så fall va?
Citera
2016-12-07, 16:40
Medlem
mikki1102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLegendary
Costa i totw, känns inte så troligt att han kliver in och blir POTM i så fall va?
EA väljer inte POTM så om han får en IF eller ej borde inte påverka.
Citera
2016-12-07, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikki1102
EA väljer inte POTM så om han får en IF eller ej borde inte påverka.

Sant, det tänkte jag inte på.
Hoppas iaf mest på Aguero även om den känns minst sannolik, eller Zlatan som nästan känns lika osannolik.
Citera
2016-12-07, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backdoordonkey
ngn som kan svara på i fall jag är kvalad till denna weekend league jag kom in i guld med 20 vinster.

men nu när jag kollar så står det att jag inte är kvalad.

det står på webben att man ska vara kvalad om man klarade guld.
Det är som det alltid har varit. Det står att man har kvalat in när man får sina priser. Alltså kommer det stå imorgon att du har kvalat in.
Citera
2016-12-07, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Det är som det alltid har varit. Det står att man har kvalat in när man får sina priser. Alltså kommer det stå imorgon att du har kvalat in.

Tack det är nämligen så att jag aldrig spelat weekend league detta var första gången därför jag frågar hehe

tack för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in