2016-11-25, 22:32
Medlem
Jalkapallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
2 st SBC under hela dagen, katastrof. Bara ut med packs där EA tjänar pengar. Jävla fiasko!

Tjaa, vad tror du syftet med black friday är?
Citera
2016-11-25, 22:32
Medlem
Vad säger ni, packade de bruyne precis. Läge att sälja nu eller vänta?
Citera
2016-11-25, 23:23
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
2 st SBC under hela dagen, katastrof. Bara ut med packs där EA tjänar pengar. Jävla fiasko!

Enig. Kom ju en nu iofs som var hyfsat lätt att lösa. Serie A är fan magisk när det är Sbc som kräver guld och olika nationaliteter. Jag körde serie a där framme och eredivisie på backen, lite trixigt baserat på vad jag hade i klubben. Fick köpa Bacca för att få upp overall bara men det var det, han kostade 1400 och det kan jag leva med.

Jag saknar självklart movember Sbc. Kommer den inte nu så kommer den väl aldrig.

Lägger ni ut era spelare i samband med Sbc? Då dessa Sbcs faktiskt kräver kreativitet och har för kort time limit för någon lösning att få stor spridning är det lurigt att veta vilka kort som går upp mycket i värde. De flesta verkar lägga ut spelare på open bid och de flesta spelare jag själv kikat på för att lösa de två Sbc som kommit har gått upp en del. Men jag pallar inte sälja av spelare köpta för 400 för kanske 800, för mycket jobb att undersöka - plus att den där spelaren kanske behövs i nästa Sbc.
Citera
2016-11-25, 23:53
Medlem
Stjerna7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Enig. Kom ju en nu iofs som var hyfsat lätt att lösa. Serie A är fan magisk när det är Sbc som kräver guld och olika nationaliteter. Jag körde serie a där framme och eredivisie på backen, lite trixigt baserat på vad jag hade i klubben. Fick köpa Bacca för att få upp overall bara men det var det, han kostade 1400 och det kan jag leva med.

Jag saknar självklart movember Sbc. Kommer den inte nu så kommer den väl aldrig.

Lägger ni ut era spelare i samband med Sbc? Då dessa Sbcs faktiskt kräver kreativitet och har för kort time limit för någon lösning att få stor spridning är det lurigt att veta vilka kort som går upp mycket i värde. De flesta verkar lägga ut spelare på open bid och de flesta spelare jag själv kikat på för att lösa de två Sbc som kommit har gått upp en del. Men jag pallar inte sälja av spelare köpta för 400 för kanske 800, för mycket jobb att undersöka - plus att den där spelaren kanske behövs i nästa Sbc.

Många silver/brons i ligor som även har en del guld hoppade upp rejält. Som du säger så är det tajt med tid så man kan inte leta runt efter bra kombinationer och priser. Behövde Insua (lb i Bundes 2) och han gick inte att få för under 5k. Av misstag sökte jag på honom efter att jag gett upp och en ploppade upp för 500c så hade flyt där. Vann en annan Insua på bid för 3k, sålde sekunden jag listade den igen för 4k.

Hade det mesta i min klubb innan dock och 35k pack är trevligt

Hoppas det kommer någon mer bra ikväll!
Citera
2016-11-26, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Nu när man ska ha haft med både silver och bronsspelare så har jag lagt upp mina silver/brons som spelar i stora klubbar. De säljer för ~4-5k oftast. Annars ligger jag lågt med försäljningen
Citera
2016-11-26, 00:29
Medlem
Citat:
Nu när man ska ha haft med både silver och bronsspelare så har jag lagt upp mina silver/brons som spelar i stora klubbar. De säljer för ~4-5k oftast. Annars ligger jag lågt med försäljningen

Att jag inte haft en tanke på det. Hann snabbt med att sälja Hiljemark och Helander för 5k/st. Sålde på mindre än 1 min. Plus några andra silverspelare i Bundesliga o Calcio. Blev 20k snabbt in i kassan. Tack
Citera
2016-11-26, 00:47
Medlem
boonies avatar
Helvetes skit, sitter på jobb så fick göra sbcn på mobilen. Vilket jävla mög blir färdig med skiten 00.29 trycker submit så hänger sig skrämen kan inte trycka accept lr vad det är sen går tiden ut. ASDF jävla skit mobil. Hade säkert varit Ronaldo i det packet
Citera
2016-11-26, 02:14
Medlem
Stjerna7s avatar
Enkel SBC uppe nu för er som ej sett. 7 spelare, inga krav på rating. 25k paket.
Citera
2016-11-26, 09:00
Medlem
EnLitenFryss avatar
Återkommande mönster i flash Sbc: silverspelaren eller spelarna jag behöver för att komplettera kostar minst 4k/st.

När jag kollar priserna på mina egna silverspelare i truppen för att se om jag kan sälja någon dyrt - ligger de på 200-800 coins. Typ.

Den Sbc som är ute nu känns tveksam. Byta in 11 spelare kring 82 overall för att få en untradable rare 82-96? Det kort man får kommer ju med största sannolikhet vara typ Sneijder eller annat kort som går för 750 coins på marknaden.
Citera
2016-11-26, 09:02
Medlem
Flera nya SBC ute, bästa är sällsynt spelare mellan 82-96 med obefintliga req, två andra ger en IF spelare, en är handelsspärrad men andra är bytbar, fem SBC för 3 spelare som är handelsspärrade, en för Bundesliga, en för spanska ligan, franska ligan, PL och italienska ligan.

Spännande, speciellt IF som naturligtvis kräver IF.
Citera
2016-11-26, 09:16
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLegendary
Flera nya SBC ute, bästa är sällsynt spelare mellan 82-96 med obefintliga req, två andra ger en IF spelare, en är handelsspärrad men andra är bytbar, fem SBC för 3 spelare som är handelsspärrade, en för Bundesliga, en för spanska ligan, franska ligan, PL och italienska ligan.

Spännande, speciellt IF som naturligtvis kräver IF.

Alla repeatable i 4 dagar och är som att köpa en lott. Spelarna du byter in är med 90% säkerhet värda mer än det du får. Alla hoppas väl att få IF Ronaldo på TOTW-challengen, de flesta kommer få en TOTW värd 10-15k. Jag kommer inte göra någon av dem.

Känns som att dessa repeatable SBCs har till syfte att skära ner antalet kort på marknaden och i folks trupper.
Citera
2016-11-26, 09:19
Medlem
Packade precis en IF Insigne, ska bli spännande att pröva.. någon som hunnit testa honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in