2016-12-06, 19:58
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Det är en tveksam term eftersom man inte förstår vilka som åsyftas. Menar du hatarna som startat taggen eller hatarna som taggen startades för att hata?

Om nu dessa jäkla SD-svansar använder #jagärhär blir det snurrigt, nu kan man lita på stödet som backar upp ju.
Citera
2016-12-06, 19:58
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Bara inte hatarna också skriver #jagärhär för då blir det förvirrande. #jagärhär balanserar ju trådarna jue.

What? Hatarna skriver ju redan #jagärhär överallt och jag tycker inte det är balanserade för fem öre.

Därför vore det på sin plats att Sverigevänliga hittar på något eget att bemöta stollarna med..
Citera
2016-12-06, 20:01
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
What? Hatarna skriver ju redan #jagärhär överallt och jag tycker inte det är balanserade för fem öre.

Därför vore det på sin plats att Sverigevänliga hittar på något eget att bemöta stollarna med..

Som sagt, bara sverigevännerna inte använder samma som oss får ni kalla er tag vad ni vill ju.
Citera
2016-12-06, 20:08
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:

Jag tycker det är roligt när man skriver samma. Såg nyss ett exempel på det. Snubben blev upprörd när "fel" människa skrev #jagärhär och började förklara att det var förbehållet folk som är med i gruppen att skriva så. 😂
Citera
2016-12-06, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Visst, när de raidar Fria Tider eller något liknande är det inte till så stor nytta, precis som du säger. Men jag har även sett dem i mer allmänna kommentarsfält och där finns det helt klart mer att vinna.

Det är möjligt att jag överskattar slagkraften av detta. Och isåfall kommer det nog rinna ut i sanden och glömmas bort när folk tröttnat, även om jag tror det kan ta ett tag.

Men jag tror att denna typ av taktiker är en av framtidens effektiva sätt att sprida opinion på. Kanske inte att raida så tydligt som de gör, utan att göra det mer sofistikerat. På något sätt dominera kommentarsfält på facebook utan att det syns att det är raidat.

Hahaha, det är ju exakt vad alt-högern gjort i ett decennium
Citera
2016-12-06, 20:27
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Om nu dessa jäkla SD-svansar använder #jagärhär blir det snurrigt, nu kan man lita på stödet som backar upp ju.

Känns det knäckande att behöva läsa en post innan du vet om du ska klicka gilla eller inte?
Citera
2016-12-06, 20:34
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Hahaha, det är ju exakt vad alt-högern gjort i ett decennium

I anglosaxiska sociala media ja. I Sverige har det sällan varit organiserat på det här sättet.
Citera
2016-12-06, 20:34
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Det bästa är nog att spränga jorden i luften, mänskligheten är för korkad för sitt eget bästa. #jagärhär-självhatarna är ett ypperligt exempel på det.

Jag tror många sa det också när SD myglade sig in i riksdagen ;D

Sedan tycker jag det är roligt med er som blir så upprörda över detta.
Pysslar ni med näthat? dvs. rasism, sexism och andra nedsättande kommentarer? Om inte så vad gnäller ni för ;D
Citera
2016-12-06, 20:39
Medlem
JetSocietys avatar
Gäsp säger jag bara.
Har kollat vad dom skriver och hur dom argumenterar.
-skuldbeläggande, du är rasist, det är barn, jag är minsann god och så vidare.
Varken kvalitet, intelligens eller glöd i det som skrivs.
Detta spektakel kommer att självdö.
Dels är dom underbemannade, det kommer inte bli 200-500.000 pers som härjar, som på tiden då "vi gillar olika" och irm var stora.
Titta bara på era vänner som var frälsta i dessa kampanjer, var är dom nu?
Ingen av de jag vet som höll på med detta gör det nu, total tystnad, jag vet även folk som bytt sida.
Nu är det bara "bunkergänget" kvar (eller vad de kallas), de mest insnöade, självhatande och såklart de som försörjer sig på flyktingindustrin och antirasist-kampanjer.
Max 100.000.
Dessa skall då ställas mot förmodligen miljonen förbannade svenskar, som skiter i om rasistkortet dras. Och dessutom efter senaste årens haveri i åsiktkorridor och flyktingpolitik.
Några lyckade attacker att vänta från dom, men dom kommer att malas ner till köttfärs allt eftersom, vänta och njut.
Citera
2016-12-06, 21:14
Medlem
B0B0s avatar
Att försöka störa ut folks åsikter på nätet genom online-motsvarigheten till att blåsa i visselpipor och skrika när SD håller valtal är i förlängningen en dålig idé, liksom att försöka få folk avstängda från t.ex. Facebook. Människors hat och uppdämda frustration kommer inte att upphöra p.g.a. detta utan kommer att finna ett utlopp i vilket fall som helst, vilket är vad dessa aktivister inte tycks ha fattat.

Det absolut värsta scenariot vore att hatet i stället börjar manifestera sig rent fysiskt, på ett utagerande sätt, så att rasande svenskar över hela landet ursinnigt börjar ge sig på slumpmässiga personer med utländsk härkomst mitt på öppen gata för att våldsamt misshandla dem - eller ännu värre. Dock är det totalt meningslöst att försöka förklara detta för de vänsteraktivister som bl.a. postat i denna tråd. Jag talar för döva öron.
Citera
2016-12-06, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
I anglosaxiska sociala media ja. I Sverige har det sällan varit organiserat på det här sättet.

Lol...det är ju för fan så SD fått makt. SD ingår i exakt samma alt-höger sväng som i alla de andra länderna med liknande problem just nu.
Citera
2016-12-06, 22:12
Medlem
237s avatar
Citat:
Skulle vi inte kunna komma överens om att skriva något förlöjligande tillbaka varje gång vi ser #jag är här?

typ:

Detta har inte med etnicitet att göra, Svenskar begår också brott. #jagärhär

svar:

#duärdum

Om de skulle bemötas av detta svar eller liknande varje gång de skriver så skulle de bara känna sig löjliga till slut, detta förutsatt att vi är nog många som ständigt matar på med detta svar.

Vore inte det ett bra sätt att få stopp på eländet? Bättre förslag?

Dåligt förslag, av den enkla anledningen att PK-forumen där de skriver tar alla ursäkter de kan få att blockera såna som dig och mig. Du är borta inom 48 timmar beroende på vilket Facebook-forum du skriver det på.

Jag tror detta är en kamp vi inte kan vinna. Det enda sättet är att de tröttar ut sig själva med tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in