2016-12-06, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Sjunnesson och hans järva-bögar sägs ha strukit kring i närheten av den där bögklubben under Åkessons besök. Det kanske pågår en större värvningskampanj inom Stockholms bögkretsar än vad som hittills varit känt?

Är det så jävla svårt att acceptera. Går det inte alls in i huvudet att Jimmie kan föredra dolme eller?
Citera
2016-12-06, 07:45
Medlem
Lilabanans avatar
Men vilket jävla rabalder de blev från alla sidor om det här.

VAD FAN ÄR GREJEN? Big fucking deal.... Om Jimmie gillar negerdase eller ej vet bara han och jag tvivlar på det men det här är väl (tack och lov) bara bra PR för SD.

Han hade garanterat en vettig anledning att va där och till er som är livrädda för Hit.. Jag menar Jimmie Åkesson... Då är detta väl jättebra? hur tänkte ni vinkla det om det nu vore så att han är gay, får alla utom SDARE va gay nu eller?

Shit asså Här sjönk FB en nivå för mig när jag skummat igenom tråden.

Hur kan den här tråden ha legat så här länge och högt på hets ämnen...

Till MODERATOR: det här är inte heta ämnen material, isf ska #Pizzagate Också va här för där har vi ett hett diskussionsämne iaf på Twitter och Reddit där det faktiskt finns bra och mycket intressant diskussions underlag.
Senast redigerad av Lilabanan 2016-12-06 kl. 07:54.
Citera
2016-12-06, 09:08
Medlem
Seriöst, varför besöker en partiledare som JÅ en gayklubb, är det för att han privat intresserad av just denna kulturyttring eller är det för att han har en politisk agenda med besöket?
Man får lite vibbar som påminner om den österrikiske partiledaren Jörg Haiders sexuella dubbelnatur. https://sv.wikipedia.org/wiki/J%C3%B6rg_Haider
Citera
2016-12-06, 09:34
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenglad
Nä, vart står det att han är emot gay för att han är för kärnfamilj? Jag har missat det så presentera gärna något.

Vart det står?

Kan du något om konservativa ideologier så borde du själv fatta att gay-äktenskap t.ex. är strikt förbjudet inom den ramen.

Hade man öppet sagt som en politisk ledare här i Sverige att man är emot hbqtxkrvs..... så hade man fått förklara sig mer i detalj. När man väl hade sagt sanningen så hade man (pga dagens skeva lagstiftning) blivit anmäld för någon form av hets mot folkgrupp.

You got my point...
Citera
2016-12-06, 09:56
Medlem
Vad tycker JÅ:s hustru och barn om att han prioriterar att besöka en gayklubb istället för att vara med familjen?

JÅ är är en högst offentlig person i egenskap av partiledare och bör vara medveten om vilka signaler detta ger.
Citera
2016-12-06, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Vart det står?

Kan du något om konservativa ideologier så borde du själv fatta att gay-äktenskap t.ex. är strikt förbjudet inom den ramen.

Hade man öppet sagt som en politisk ledare här i Sverige att man är emot hbqtxkrvs..... så hade man fått förklara sig mer i detalj. När man väl hade sagt sanningen så hade man (pga dagens skeva lagstiftning) blivit anmäld för någon form av hets mot folkgrupp.

You got my point...
Men att vara emot själva äktenskapet betyder ju inte att man är homofob?
Citera
2016-12-06, 18:21
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vad tycker JÅ:s hustru och barn om att han prioriterar att besöka en gayklubb istället för att vara med familjen?

JÅ är är en högst offentlig person i egenskap av partiledare och bör vara medveten om vilka signaler detta ger.
Med tanke på att de antagligen bor i Blekinge så lär de väl inte ha något emot om JÅ går ut och roar sig någon kväll i Stockholm.
Citera
2016-12-06, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Med tanke på att de antagligen bor i Blekinge så lär de väl inte ha något emot om JÅ går ut och roar sig någon kväll i Stockholm.

JÅ och Jörg Haider visar påtagliga likheter i just detta avseende.
http://www.svd.se/han-var-mannen-i-mitt-liv

Citat:
Jörg Haiders fru Claudia ska ha varit medveten om förhållandet och inte haft något emot det
Citera
2016-12-06, 18:45
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
JÅ och Jörg Haider visar påtagliga likheter i just detta avseende.
http://www.svd.se/han-var-mannen-i-mitt-liv
Det är väl möjligt att Jörg Haider var bi eller något, personligen har jag lite svårt för sådana där artiklar där någon mot pengar träder fram. Vi såg till exempel hur en man totalt manipulerade media att han var älskare åt den sk 35-åringen som satt häktad för mordet på Anna Lindh under tiden 35-åringen satt häktad och inte kunde ge svar på tal. När 35-åringen väl släpptes så gick det snabbt att visa att de där två aldrig ens träffats.

Dessutom förstår jag inte vad du försöker bevisa genom att dra upp en nationalistisk politiker som kanske var bi, det finns ju liksom gott om öppet homosexuella politiker - de flesta är dock inte nationalistiska (enda jag känner till var Pim Fortyun). Menar du på fullt allvar att det finns ett mönster mellan nationalism och homosexualitet? I så fall får du visa att du har på fötterna mer än att dra upp ett enstaka exempel. Eftersom du skriver att det finns påtagliga likheter mellan JÅ och JH så får du väl visa på mer än att båda var gifta och JÅ gått på bögklubb och JH påstås ha gått på bögklubb. Vad mer för likheter menar du finns?

Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta!
Senast redigerad av Fnissturken 2016-12-06 kl. 18:49.
Citera
2016-12-06, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
---
Vad mer för likheter menar du finns?

---

Båda är/var politiker och ingen av dem är/var rädd om sitt rykte.
Citera
2016-12-06, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av appletime
Han vill väl hitta nya väljare

Citat:
Sverigedemokraterna har i november 2016, liksom tidigare, ett starkare stöd bland män än bland kvinnor.
Källa: http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Demokrati/Partisympatier/Partisympatiundersokningen-PSU/12436/12443/Behallare-for-Press/411694/

Sett mot denna statistiskt vederlagda bakgrund så är SD på väg mot att bli ett bögparti och då är det kanske inte så konstigt att JÅ väljer att värva sina medlemmar på gayklubbar.
Citera
2016-12-06, 20:14
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Sett mot denna statistiskt vederlagda bakgrund så är SD på väg mot att bli ett bögparti och då är det kanske inte så konstigt att JÅ väljer att värva sina medlemmar på gayklubbar.

Borde då inte Jimmie skriva om partiprogrammet i mer HBTQ -vänlig riktning?
Det hjälper väl föga att Jimmie besöker gayklubb om det inte också speglas i partiets politik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in