2016-12-06, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Nej JM för anstiftan och älskling som GM. Här är det läckt sedan tidigare att man hittat "spår"

Poliser hittar ofta "spår". Vad som saknas är "smoking gun" så nu ränner åk amok och hittar på åtal till höger o vänster.

Tror det är kört för Fahlander som mer och mer exponerar sig i media från att varit återhållsam. Inget bra tecken om man vill ha fällande dom. Läs Chen och Marinafallet så ser du röda tråden
Citera
2016-12-06, 18:12
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
GW har ju rätt ihärdigt pratat om ett badkar - men sedan konstaterat att ett sådant inte fanns i huset. - Kan man tänka sig att det tidigare har funnits ett? - Ser man den här skissartade planritningen över huset verkar duschutrymmet (om jag tolkar det lilla rummet omedelbart t.v. om trappan/hallen på övre planet rätt) kunna rymma ett badkar. - Han kan ha noterat gamla rördragningar och likn. - Med andra ord: Hur såg huset ut invändigt i aug 2015 - och vilka förändringar kan ha gjorts sedan dess som skulle kunna sättas i förbindelse med en drunkning, och kanske t.o.m. med den planerade försäljningen av sommarhuset? - Sov barnen på övervåningen? - Ja, som vanligt tenderar frågorna att bli fler än svaren, men betr. barnens sovplats så fanns ju fria händer att placera dem på en valfri och strategiskt lämplig plats.
[...]
Så vitt jag förstått av avsnittet i Veckans Brott så har LGW inte varit inne i huset då det fortfarande var avspärrat när inspelningen skedde.
Så eventuell rördragning bör han inte kunnat kontrollera när han kom med sina badkarsteorier.
Citera
2016-12-06, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är ju det som är poängen, de har fel fokus enligt mig de borde gå all in på mordet på Göran M och inte hålla på och leta efter nålar i en höstack.

Man försöker stärka en insiciekedja i fallet för anstiftan vilket torde vara uppenbart.

Varför släppa en hemlig åtalspunkt nu utan att berätta vilken det är? Bygga misstanke kring JM som så många gånger visat sig gå åt helvete.
Citera
2016-12-06, 19:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Så vitt jag förstått av avsnittet i Veckans Brott så har LGW inte varit inne i huset då det fortfarande var avspärrat när inspelningen skedde.
Så eventuell rördragning bör han inte kunnat kontrollera när han kom med sina badkarsteorier.
Han kan ju ha lyssnat genom rören... kanske. - Hur som helst behöver vi mer detaljkännedom om olika saker som står i samband med drunkningen och platsen där allt synes ha utspelat sig. - Det enklaste hade ju annars varit att AP i medvetslöst tillstånd puttats ned från bryggan.
Senast redigerad av letsdoit 2016-12-06 kl. 19:02.
Citera
2016-12-06, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Njae, man vet ju inte om de aktivt letat efter detta nya?
Det kanske bara fanns där helt plötsligt (eller har månne LGWP varit i farten?) och det vore väl en underlåtennhetssynd att försöka blunda för det?
Desperat kan man ju bli av att ha fått ytterligare fall på halsen? Det gör ju knappast livet lättare för någon.
Jag backar till denna punkt för att lägga till att vi - i alla fall inte jag - vet hur nyheten kommit ut.
Det är knappast så att åklagaren kallat till presskonferens med buller och bång. Är det inte så att någon läckt och tidningen kontaktat för att kunna bekräfta att något är på gång igen.
Det är det intryck jag får.
Om det är så, då kan man inte lasta F för att vara lösmynt och komma med för tidiga uttalanden?
Citera
2016-12-06, 19:14
Medlem
Citat:
GW har ju rätt ihärdigt pratat om ett badkar - men sedan konstaterat att ett sådant inte fanns i huset. - Kan man tänka sig att det tidigare har funnits ett? - Ser man den här skissartade planritningen över huset verkar duschutrymmet (om jag tolkar det lilla rummet omedelbart t.v. om trappan/hallen på övre planet rätt) kunna rymma ett badkar. - Han kan ha noterat gamla rördragningar och likn. - Med andra ord: Hur såg huset ut invändigt i aug 2015 - och vilka förändringar kan ha gjorts sedan dess som skulle kunna sättas i förbindelse med en drunkning, och kanske t.o.m. med den planerade försäljningen av sommarhuset? - Sov barnen på övervåningen? - Ja, som vanligt tenderar frågorna att bli fler än svaren, men betr. barnens sovplats så fanns ju fria händer att placera dem på en valfri och strategiskt lämplig plats.

Om föräldrarna misstänkte något i samband med drunkningen kan detta ha skapat olust av olika slag, och har man en uppställd container där man slänger skräp inför en försäljning och samtidigt har hissat flaggan, kan detta ha varit ett sätt att i samförstånd hedra AP:s minne (låt vara att man sedan efter en slitig dag inte orkat ta ned den, alt. medvetet låtit den hänga kvar: Man ville avveckla med flaggan i topp...). En annan anledning till att flaggan fått sitta uppe kan ha varit att man ville signalera sin närvaro med innebörden att ev. inbrottstjuvar skulle hålla sig på behörigt avstånd från de vidöppna förrådsdörrarna.
Visst kan det ha funnits ett badkar, men tänk dig: hans kläder av och på eller transportera en död kropp i våta kläder nedför en ganska trång trappa som dessutom är vinklad, om jag inte minns fel. Det är nästan troligare att hon kört ner hans huvud i tvättstället om det alls var i badrummet?

Jag tror också att föräldrarna har haft stort obehag av det hela. Mycket små grytor har också öron och vad värre är ögon. Tänk om de har härmat eller berättat något för mormor typ "mamma slog pappa" eller "vatten i hela huset" eller "pappa skrek och skrek". Något som sedan malt i föräldrarnas huvuden.
Citera
2016-12-06, 19:23
Medlem
Grandiosos avatar
Det blir ett inslag om fallet/fallen ännu en gång i Veckans brott ikväll kan nämnas.

LGWP, uppenbart djupt engagerad i allt det här eländet och som till och med, enligt egen
uppgift, bidragit med nånting till utredningen avseende drunkningsärendet - den
skarpsinniga slutsatsen att det är näst intill omöjligt att drunkna på en meters djup vilket
absolut inte nån polis involverad i fallet kan ha kommit på själv? Eller är det kanske nåt han
snott härifrån och gör till sitt eget...? - ska väl kanske utbreda sig om vad som nytt kan ha framkommit efter att man åter synat innandömet på den uppgrävde exmaken.
Snacka tänkbara läkemedelssubstanser som kan ha nyttjats eller kanske lite om uppblåsbara badkar?
https://www.rusta.com/se/tradgard/spa/sommar-spa/?gclid=CI-irvyO4NACFVXGsgodz9kMHg
Senast redigerad av Grandioso 2016-12-06 kl. 19:33.
Citera
2016-12-06, 19:35
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Visst kan det ha funnits ett badkar, men tänk dig: hans kläder av och på eller transportera en död kropp i våta kläder nedför en ganska trång trappa som dessutom är vinklad, om jag inte minns fel. Det är nästan troligare att hon kört ner hans huvud i tvättstället om det alls var i badrummet?
Ja, det stämmer inte heller riktigt med bilden av mordet och mordförsöket på föräldrarna där en kniv plötsligt drogs fram i mörkret och gjorde processen kort. - Enklast, som sagt, att lura ned AP till bryggan, oavsett om det var en eller två förövare. - Var hon ensam måste hon ha drogat honom först, innan han hamnade i vattnet. Stället där han hittades tyder på en ensam förövare som inte orkat simulera en regelrätt drunkning med allt vad det i det här fallet skulle innebära: Att först få ned en medvetslös AP i båten; sedan ro ut en bra bit och lämpa av honom utan att kantra båten; därefter helst simma tillbaka. - Hon kanske var rädd att han inte skulle hittas och hamna i statistiken för "försvunna personer"? Annars hade hon ju bara kunnat säga att hon trott att han åkt hem (vilket kan stupa på att han saknade bil). - Bilden är väldigt oklar och det vore intressant att höra dels JM:s version och de hon ev. sagt skulle ha hämtat AP.
Citat:
Jag tror också att föräldrarna har haft stort obehag av det hela. Mycket små grytor har också öron och vad värre är ögon. Tänk om de har härmat eller berättat något för mormor typ "mamma slog pappa" eller "vatten i hela huset" eller "pappa skrek och skrek". Något som sedan malt i föräldrarnas huvuden.
Ja, inte helt omöjligt, men barnen tror jag fick ett insomningsmedel så de skulle vara snälla och tysta efter måltiden de förmodligen intog tillsammans, alt. sov redan när AP anlände så han blev tvungen att vara kvar en stund.
Citera
2016-12-06, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

Hemlighetsmakeri?
Alla som följt media "vet" att JM försökte förgifta Aki i februari 2015. Varför har det plötsligt blivit hemligt?

Tur där att du använde dig av citationstecken. Har det någonsin polisiärt varit offentligt ?

Det är ju bara IF som malt om det i media och likaså i veckans brott där självaste
"spaningsledaren" på bolaget säger att dom såg sig tvungna att leverera Egyptien-infon
p g a att dom var frustrerade. IF har ju gladeligen läckt precis allt i hopp
om att få respons, varken Wenna eller Fahlander har bemött detta offentligt.

Tillika "hotade" ju IF att fick dom inte respons skulle dom läcka mer via media
så visst har IF satt tryck, "lyssna på oss" annars läcker vi mer p g a
frustration.

Misstaget du gör här är att inte inse skillnaden mellan ett försäkringsbolag och
polis/ÅK. IF har snackat vitt och brett medans polis tystat ner allt sedan dag ett,
hemligt har man alltid önskat att allt skall förbli, IF har dock inte respekterat det
pga av just frustration.

Ta mig fan allt luktar numera frustration.....
Citera
2016-12-06, 19:47
Medlem
Citat:
Ja, det stämmer inte heller riktigt med bilden av mordet och mordförsöket på föräldrarna där en kniv plötsligt drogs fram i mörkret och gjorde processen kort. - Enklast, som sagt, att lura ned AP till bryggan, oavsett om det var en eller två förövare. - Var hon ensam måste hon ha drogat honom först, innan han hamnade i vattnet. Stället där han hittades tyder på en ensam förövare som inte orkat simulera en regelrätt drunkning med allt vad det i det här fallet skulle innebära: Att först få ned en medvetslös AP i båten; sedan ro ut en bra bit och lämpa av honom utan att kantra båten; därefter helst simma tillbaka. - Hon kanske var rädd att han inte skulle hittas och hamna i statistiken för "försvunna personer"? Annars hade hon ju bara kunnat säga att hon trott att han åkt hem (vilket kan stupa på att han saknade bil). - Bilden är väldigt oklar och det vore intressant att höra dels JM:s version och de hon ev. sagt skulle ha hämtat AP.Ja, inte helt omöjligt, men barnen tror jag fick ett insomningsmedel så de skulle vara snälla och tysta efter måltiden de förmodligen intog tillsammans, alt. sov redan när AP anlände så han blev tvungen att vara kvar en stund.

Här, en hyfsat bra vy,0:36 in.
https://www.youtube.com/watch?v=uDqW1_hIxVw
Som jag tycker så ligger bryggan ganska nätt över vattnet, såpass att där inte finns "ståplats".
Hon kan ha dragit ner honom, eller för all del ha lockat ner honom, och sedan smockat till och därefter puttat in honom under bryggan.
Våt till midjan eller så har hon släpat båten en bit längs strandkanten. Hon vet hur bottnen ser ut och var hon kan klara sig hyfsat.

Jo, tanken att hon har sövt barnen lite lätt har slagit mig också. Just för att allas sömn tycks ha blivit så lång.
Citera
2016-12-06, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Tur där att du använde dig av citationstecken. Har det någonsin polisiärt varit offentligt ?

Det är ju bara IF som malt om det i media och likaså i veckans brott där självaste
"spaningsledaren" på bolaget säger att dom såg sig tvungna att leverera Egyptien-infon
p g a att dom var frustrerade. IF har ju gladeligen läckt precis allt i hopp
om att få respons, varken Wenna eller Fahlander har bemött detta offentligt.

Tillika "hotade" ju IF att fick dom inte respons skulle dom läcka mer via media
så visst har IF satt tryck, "lyssna på oss" annars läcker vi mer p g a
frustration.

Misstaget du gör här är att inte inse skillnaden mellan ett försäkringsbolag och
polis/ÅK. IF har snackat vitt och brett medans polis tystat ner allt sedan dag ett,
hemligt har man alltid önskat att allt skall förbli, IF har dock inte respekterat det
pga av just frustration.

Ta mig fan allt luktar numera frustration.....

Frustrationen ligger antagligen i en svag bevisning både för IF och Polis att komma åt JM. Inte så konstigt det kan finnas massor av alternativa förklaringar än just anstiftan.

Men här springer man rakt på det troligaste scenariot och glömmer andra förklaringar.
1,36 promille och en våldsam älskling till att börja med siddu
Senast redigerad av tarnerdig 2016-12-06 kl. 19:56.
Citera
2016-12-06, 20:11
Medlem
Pandalina4s avatar
Kan polisen efter att fallet A*i utreds fått tillgång till att tömma spegla hans mobil och det fått dem på nya spår, och ev hot från Jm? Det går väl att återskapan/se?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in