2016-12-06, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Helt tyst om de två fallen runt asylpojkarna. Lite märkligt.

Det ena "sexuellt utnyttjande" är ju nerlagt och samma åk som hade hand om det fallet
tog sig an JM som motanmälde gossarna. Misshandeln på samma två gossarna däremot vet
man inget om, om utredningen fortgår eller inte. Det är ett virrevarr nu av diverse misstankar
åt alla håll och kanter så inte så jävla underligt att det ena glöms, det andra är mer aktuellt,
det tredje har undanhålls från allmänheten pga att det är "känsligt", det fjärde går ut på
att missbruka restriktioner och det femte på att muta häktespersonalen osv.....

Stackars arma advokater som inte får en lugn stund pga av att Wenna och Fahlander håller på
stressar sönder sig och med i cirkusen dras ju faktiskt dessa ensamma försvarare med, speciellt
då Johannas försvarare.

Sicken kalabalik......
Citera
2016-12-06, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nu börjar jag fan bli allvarligt oroad över det här fallet, ska jag bli blåst på min kvinnliga mördare?

Just nu känns det som om de letar efter precis tammefan allt som kan hålla henne inlåst, det här känns inte stabilt längre, Fahlander och compani verkar djävligt desperata, vad fan har de på henne egentligen.

Kommer de ingen vart med huvudåtalet eller vad fan är det som pågår?
Njae, man vet ju inte om de aktivt letat efter detta nya?
Det kanske bara fanns där helt plötsligt (eller har månne LGWP varit i farten?) och det vore väl en underlåtennhetssynd att försöka blunda för det?
Desperat kan man ju bli av att ha fått ytterligare fall på halsen? Det gör ju knappast livet lättare för någon.
Citera
2016-12-06, 13:52
Medlem
Det här ser ut att bli ett indiciemål. Tänker att väldigt mycket av det som pekar på JM ligger bortom själva händelsen (mordet på GM). Bedrägeri, förgiftning, dränkning etc, etc. Sådant som åklagaren inte tillåts ta upp i rätten då det inte är direkt relevant i fallet.

Om hon samtidigt åtalas även för dessa möjliga brott så blir allt detta plötsligt relevant och åklagaren får direkt en mycket starkare hand i indiciemålet. Kan göra hela skillnaden.

Så, det vi ser kan kanske vara en taktisk manöver av åklagaren för att bygga på ett annars svagt case.
Citera
2016-12-06, 13:59
Medlem
Det är väl bra om den misstänkta förgiftningen blir utredd. Det vore väl värre om dom struntade i det. Bra att allting görs grundligt. Tycker utredningen tickar på lugnt o fint. Är väl bara här på forumet det blir lite virrit ibland.
Citera
2016-12-06, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torkel.K
Det är väl bra om den misstänkta förgiftningen blir utredd. Det vore väl värre om dom struntade i det. Bra att allting görs grundligt. Tycker utredningen tickar på lugnt o fint. Är väl bara här på forumet det blir lite virrit ibland.

Sant. De vänder alla stenar nu.
Citera
2016-12-06, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
http://www.expressen.se/nyheter/41-aringen-misstanks-for-ytterligare-brott/

Kan man anta att detta ytterliga brott som hon misstänks för är mordförsök på Egyptensemestern ?
Anskaffning och hantering av exvis gift?
Citera
2016-12-06, 14:35
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torkel.K

Någon skrev tidigare i tråden och antydde att man ex kan kika på ett hårstrå om man eventuellt har fått i sig några gifter längre tillbaka i tiden, även hår från en avliden person.
Har försökt att googla på det, men hittar inget.
Men OM så är fallet, så kanske de har kunnat fastslå att så är fallet och att han förgiftades straxt efter att hans livförsäkring tecknades.
Citera
2016-12-06, 14:37
Medlem
lasternassummas avatar
Mordförsöket i februari?
Så här skriver expressen:

"Polis och åklagare har hemlighållit att 41-åringen även har delgivits misstanke om ett brott som ska vara direkt kopplat till exmakens mystiska död i sjön."

http://www.expressen.se/nyheter/41-aringen-misstanks-for-ytterligare-brott/

Det uppenbara är ju att det handlar om mordförsöket i februari.
Om förgiftningen vid obduktionen kunnat fastställas i tid och slag, med bl.a. håranalys, så bekräftar det ju vad Aki och några till sagt, och också vad som framkommit från journalanteckningar, från vård både under resan och efter hemkomsten till Sverige.

Finns det några alternativa brott som det kan vara fråga om?
Flera mord? Andra allvarliga brott?

Det enda som talar emot att det handlar om förgiftningen i februari 2015 är ju vad Fahlander säger:
"...några månader innan...". Kan det vara fem månader?
"– I drunkningsdelen så finns det ytterligare en brottsmisstanke som jag inte vill gå in på i nuläget, säger åklagaren Johan Fahlander."

Hemlighetsmakeri?
Alla som följt media "vet" att JM försökte förgifta Aki i februari 2015. Varför har det plötsligt blivit hemligt?

Kan det vara att Fahlander bara vill säga så lite som möjligt om hur dom arbetar med att bygga upp målet? Samtidigt är det väl ganska ovanligt att man hemlighåller en delgivning om misstanke för mordförsök? Kan det vara taktik för att få JM att mjukna? Om hon, i varje brott som hon misstänks för, lämnar en redogörelse som åklagaren sedan kan bevisa att den inte stämmer, så är det ju dåligt ställt med trovärdigheten till slut.

PS. MeMajk, jag blev tvåa på hårstrået. Ska försöka hitta någon källa om det, kanske senare i dag.

Citera
2016-12-06, 14:52
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Ja du åklagarna jobbar verkligen så svetten lackar nu men kommer inte upp längre än
till skäligen trots all tid som gått, ca tre månader har man kämpat och på nu
med "olycksfallet". Göran känns bortglömd han, jakten på nya brott är vad som gäller
nu. Inom loppet av en månad har man plussat på tre nya fall, bedrägeri, mord på Aki
och nu ännu ett tredje brott, troligtvis klassas alla tre nya brott på den svagare
misstankegraden för direkt kaxig är inte Fahlander.

Tvärtom faktiskt Fahlander uttala sig väldigt ödmjukt åter igen i tidningsartikeln som länkades
idag, han tar inget för givet utan mera uttalanden av typen "vi får se hur det går".

Känns som åk håller på trasslar in sig själva nu i jakten på att hitta nya och nya brott
så japp, man undrar faktiskt hur långt man kommit i "anstiftan på GM", försöker dom åka
snålskjuts på andra diffusa "hittepåbrott" känns nog som en befogad fråga.

Något känns definitivt underligt här eller varför inte byta ut ordet underligt till desperat,
tamigfan så gör jag ändra ord till desperat för det är så det känns här och nu.....

Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Njae, man vet ju inte om de aktivt letat efter detta nya?
Det kanske bara fanns där helt plötsligt (eller har månne LGWP varit i farten?) och det vore väl en underlåtennhetssynd att försöka blunda för det?
Desperat kan man ju bli av att ha fått ytterligare fall på halsen? Det gör ju knappast livet lättare för någon.

Fan vet, det verkar ju som om de helt tappat fokus på huvudfallet där de har en tvärsäker dödsorsak, ingen tvekan där inte, Göran är ordentligt knivmördad där behövs det ingen ytterligare obduktion.

Nu verkar de mera famla efter halmstrån och annat skräp, vad de lyckats med hitintills är att delge JM en misstanke av den svagare graden, "mycket skrik för lite ull sa kärringen när hon klippte grisen" känns det som mest.

De har ju ett case där det tveklöst finns ett mordoffer, all kraft borde läggas där för att nita min onda kvinnliga mördare, fan jag börjar bli orolig för att tomten inte kommer med min efterlängtade julklapp.
Citera
2016-12-06, 14:56
Medlem
Citat:
Fan vet, det verkar ju som om de helt tappat fokus på huvudfallet där de har en tvärsäker dödsorsak, ingen tvekan där inte, Göran är ordentligt knivmördad där behövs det ingen ytterligare obduktion.

Nu verkar de mera famla efter halmstrån och annat skräp, vad de lyckats med hitintills är att delge JM en misstanke av den svagare graden, "mycket skrik för lite ull sa kärringen när hon klippte grisen" känns det som mest.

De har ju ett case där det tveklöst finns ett mordoffer, all kraft borde läggas där för att nita min onda kvinnliga mördare, fan jag börjar bli orolig för att tomten inte kommer med min efterlängtade julklapp.
Å andra sidan klippte hon faktiskt grisen!
Citera
2016-12-06, 14:59
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Å andra sidan klippte hon faktiskt grisen!

Det är ju det som är poängen, de har fel fokus enligt mig de borde gå all in på mordet på Göran M och inte hålla på och leta efter nålar i en höstack.
Citera
2016-12-06, 15:01
Medlem
Citat:

Förlåt mig för en potentiellt dum fråga, men sitter hon inte häktad på sannolika skäl för mordet på GM? Efter att ha varit aktiv i tråden får jag erkänna att jag tagit en liten "semester" från den senaste veckorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in