Citat:
Ursprungligen postat av
blim
Ja just det men varför är det då så jobbigt med en bild på ett mörkhyat barn?
I sakfrågan: För att traditioner är till för att hållas. Lucia har aldrig varit en mörkhyad pojke.
I sann feministisk anda får man en fråga som bara har ett rätt svar. Men det kan du försöka med någon annan. Vad har det med tradition att göra?!
Det är inte jobbigt med en bild på ett mörkhyat barn, vem har påstått det?! Det jobbiga är som sagt Åhléns sätt att sprida propaganda genom att helt i onödan bryta normen i en annars fin tradition för att sprida denna propaganda.
Jag orkar snart inte förklara mer när du inte förstår.
Citat:
Ursprungligen postat av
blim
Sprida propaganda? Det är ett barn som har en Luciakrona på sig. För att fira Lucia
Det är propaganda i ordets rätta bemärkelse. Slå upp ordet. Eller hävdar du fortfarande att det enbart är för att sälja Lucialinnen?
Citat:
Ursprungligen postat av
blim
Att det snart är Lucia och att man kan köpa Luciakronor på Åhléns till sina barn?
Nej att det som sagt är propaganda.
Citat:
Ursprungligen postat av
blim
Så du bryr dig om barnet för att det inte kan vara pojke och mörkhyad och få ha en Luciakrona på sig? Ja jag tycker också att det är synd att folk ska förstöra det nöjet för detta barn och för hela Sverige som nog vill ha lite julefrid
Så du tror på allvar att denna unge, tillsammans med flera pojkar i hans målgrupp egentligen ser fram emot "nöjet" att vara Lucia?! Julefriden kollapsade för barnet nästan direkt efter publiceringen för du, via ett falskt och påhittat scenario, skulle få njuta av din egna julefrid.
Citat:
Ursprungligen postat av
blim
Att många har psykiska problem och inte kan se en bild på ett barn med en Luciakrona är tragiskt
För att överhuvudtaget förstå problemet måste du släppa rasisttänket. Det är inte det som är problemet. Jag orkat snart inte förklara för dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
blim
Vad är Lucianormen?
Jasså du visste inte det?! Det kunde du ju sagt från början. Det förklarar ju varför du inte fattar.
Citat:
Ursprungligen postat av
blim
Kan inte alla barn få ha Luciakrona på sig om de vill?
Visst fan kan de det. De får klä ut sig till vad de vill. Men att använda sig av det i en av de starkaste traditionerna vi har för att sprida propaganda, kommer inte hända utan motgångar. Av förklarliga skäl.
Citat:
Ursprungligen postat av
blim
Kan ett barn i rullstol få ha Luciakrona eller skulle du bli ledsen och upprörd av det också?
Jag vet inte om du medvetet försöker missförstå mig, trots att jag otalet gånger förklarat min ståndpunkt eller om du verkligen är gediget korkad.
Oavsett så ska jag ge dig en sista chans. Inte att hålla med mig, men att förstå mig.
Detta är ett billigt tjuvtrix av Åhléns. De propagerar för mångkulturen genom att helt i onödan inskränka en svensk och kristen tradition och använder sig, därigenom, av en stackars pojke som slagträ för att sprida propagandan. Vi ser samma mönster IKEAs, H&M, ICAs och Mildas reklamer.
Fenomenet vit kvinna och mörk man förekommer i samtliga. Varför tror du aldrig man ser tex en arabisk kvinna med en svensk man i någon reklam? Klura på den du ett tag.
Allt för mångkulturen som ingen ens har bett om när grundlagen skrevs utan folkomröstning. Odemokratiskt om du frågat mig. Media är heller inte kompatibel med och representerar gemene svensk. Men det visste du förmodligen redan.
Att mångkulturen sedan per automatik betyder Islam, arbetslösa araber och nordafrikaner gör inte att folk kommer gilla sådan propagandareklam mer. Du verkar helt oförstående till folks opposition.
För att reda ut eventuella missförståd så betyder inte att ogilla mångkultur att man hatar eller ogillar andra kulturer.
Du verkar till att börja med inte ens riktigt veta vad traditioner eller propaganda är så att vi ska slänga argument på varandra är ganska poänglöst. Vad du än vet så tyder allt på att du inte gillar traditioner, i synnerhet inte Lucia.
Även om du väljer att inte svara så vill jag att du åtminstone försöker svara på frågan om varför vi inte ser en arabiska kvinnan med en vit man i reklamer. Jag vill så gärna diskutera det med dig. I lyset av mångkulturen. Du verkar nämligen lida av cancersjukdomen feminism.