Citat:
Ursprungligen postat av
pillowpop
För mig har det inte handlat om "ondskefull rasism" men nu när jag läser dina inlägg så gör det det. Du och andra som försöker dölja sin rasism är nästan värre än de som visar det öppet. Du snackar hela tiden ur ditt perspektiv på ett ganska själviskt och cyniskt sätt, tycker jag, lägger in små dolkstötar här och där. Det du heller inte verkar fatta är att många av dessa människor redan kan svenska. För att de är födda här.
Jag förbjuder ingenting, jag gillar inte förbud. Däremot så är jag för respekt och hänsyn.
Jag kan inte komma på något annat fall där jag har kapat ett ord ur mitt vokabulär, möjligen då ordet "handikappad". Så det känns inte direkt jobbigt och som om mitt språk blivit fattigare.
Jag väljer att se detta ur andras synvinkel, helt enkelt, och agerar därefter. Du väljer att se det från din egen synvinkel och vad som passar dig bäst. Där är vi överens.
Ja, så länge varje person får ha sin åsikt i fred och slipper bli tvingad att ändra sin världsbild(*1) så är allt frid och fröjd.
1* - för att en fantasi påtvingar oss rasiststämpel när vi inte alls är det.
Till er andra som är vänsterliberaler:
Ni som bara lever i er egen värld liksom försöker påtvinga oss er världsbild. Jag har aldrig upplevt något så översittande som senaste decenniet, där ni gått in och raderat Astrid Lindgrens underbara sagor för att passa er PK fantasi. Dessutom anklaga vemsomhelst hursomhelst för rasist och mena den ondskefulla äckligaste sort som överhuvudtaget tänkas kan.
Det finns ett ord för såna som gör så. Men jag vill inte ens sätta det på pränt, så hemskt är det.
Jag och möjligtvis de flesta på flashback har många neger vänner och vi respekterar dem och allt är bra. Men så fort det kommer in kriminella idioter och översittare som vill bestämma så slår vi bakut. Om dessa då råkar ha en annan hudfärg än vit så drar de kriminella översittarna rasistkortet direkt och sporrar de kriminella att fortsätta sitt framtåg över vår nationalheder.
Vi är helt vanliga svenskar, som fått nog. Sluta fantisera och sluta dramatisera. Sluta köra över och skapa fantasi ord som 'hen' och anklaga folk för rasist oavsett vad det gäller. Här gäller jantelagen och om du tror du kan bestämma över våra åsikter så får du smaka Svenskt tangentbord.
Jag menar givetvis inte dig personligen. Det är bildligt talat.
Nu kan det vara så, att det är troll på båda sidor som eldar på. Det är dessa troll som vi bör ignorera för att slippa för många liknande diskussioner i framtiden.