2016-12-05, 20:41
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonamesjustme233
Ser fan ingen skillnad på dem (färgerna) men på videosen märks det tydligt, fan vad mindfuck det där är... Får väl bli ett par av dem då om de finns kvar

Det är rätt svårt att avgöra, studerat dessa härliga gamla rariteter en hel del tid så jag har tränat ögat.

Problemet med dom bruna "Cobra Airbomb" och dom bruna "Air Bomb" var ju att dom inte small alls, att dom flög upp en kort bit och small, fast några fungerade normalt. Det har jag knappt upplevt på dom blåa och röda. Så det är ju positivt Dessa är däremot dom äldsta av alla varianterna, det ser jag på stubinen och pappret på toppen. Men som sagt finns det inte många kvar och man har nog ren tur om man hinner knipa några vid säljstart med tanke på hur få där är kvar. Kostar dock en tia styck, så det kanske kan göra att dom är kvar lite längre

EDIT: Fast samtidigt. Finns ju Shock Wave tårtan för 295kr. Den har 25mm skott och tar man ut alla skott och smältlimmar på kartongfyrkanter på alla så kostar varje skott 11,8kr, så det är egentligen mer prisvärt. Man får ju dessutom kometer vid uppstigningen då. Fast Krevads gick lite lägre förstås. Men Hanssons Thunder Kings förra året gick ju så pass lågt att det gjorde ont i örat när dom kreverade, så nog finns det fortfarande alternativ för den som är ute efter god knall om Air Bomb skulle ta slut alltid.
Senast redigerad av pyro860 2016-12-05 kl. 20:51.
Citera
2016-12-05, 20:52
Medlem
Någon som har erfarenhet att vara hos bonnen vid öppningstid? Är det mycket folk?

Hade tänkt åka dit kring mellandagarna men nu när det är bra priser på produkter man vill ha så finns risken att de tar slut så jag tänkte åka dit på lördagen den 17e istället.

Bor i HBG så jag har bara 20minuter men ändå lite tvek om man kan vänta så pass länge.
Citera
2016-12-05, 20:55
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niamsor
Någon som har erfarenhet att vara hos bonnen vid öppningstid? Är det mycket folk?

Hade tänkt åka dit kring mellandagarna men nu när det är bra priser på produkter man vill ha så finns risken att de tar slut så jag tänkte åka dit på lördagen den 17e istället.

Bor i HBG så jag har bara 20minuter men ändå lite tvek om man kan vänta så pass länge.

16:e är en fredag så det lär ju inte vara överdrivet vid öppning, folk jobbar ju. Lördagen den 17:e däremot är där nog rätt mycket folk.
Citera
2016-12-05, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
16:e är en fredag så det lär ju inte vara överdrivet vid öppning, folk jobbar ju. Lördagen den 17:e däremot är där nog rätt mycket folk.

Mjo misstänkte väl det. Jobbar ju själv och har inte tillgång till en bil förrän på lördagen. Aja smällar man får ta.
Citera
2016-12-05, 21:51
Medlem
Koncentrerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860

Citat:
Mjo misstänkte väl det. Jobbar ju själv och har inte tillgång till en bil förrän på lördagen. Aja smällar man får ta.

Brukar inte vara farligt många förrän mellandagarna, oftast sista dagarna eller i anslutning med en provskjutning. Undvik nyårsafton, hinner ju inte ens dricka mellan kunderna!
Citera
2016-12-05, 21:54
Medlem
Citat:

En dimension att ta i beaktning är ju också att invänta besked på att alla årets leveranser kommit innan man reser dit, dvs om man nu uppskattar fullt sortiment.
Citera
2016-12-05, 22:10
Medlem
Audimans avatar
Bonnen har höjt priserna på Paris, Dragon och Rio ser jag nu. Riktigt tråkigt!
Citera
2016-12-05, 22:36
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audiman
Bonnen har höjt priserna på Paris, Dragon och Rio ser jag nu. Riktigt tråkigt!

Jo, det är allt lite tråkigt. Men fortfarande helt överkommligt, speciellt om man handlar andra tårtor med. Köp två tiger och du tjänar 200kr mer än vad dom kostade i fjol liksom
Citera
2016-12-05, 23:17
Medlem
yuuzhanvongs avatar
Blev del inköp idag
1.Over Lord =krevad
2.rocker thunder=Krevad
3.Hollywood=Star fyrverkier
4.Två Tiger=fyrverkerigården ?
5.Maximus=royal party
6.1 st 75 gram raket =fyrverkerigården ?
Citera
2016-12-05, 23:22
Medlem
Hammargrens 6pack airshot kostar 92 spänn, hur motiverar de det priset när man kan köpa thunderking på öOb i samma antal för 20kr som dessutom har krafigare smäll?
Hittade även en jackpott 21 från förra året som tydligen kostar närmare 400kr men även den ser väldigt klen ut blir inget från hammargrens i år.

Tycker sveas nya tårtor såg intressanta ut blir nog att spendera mer pengar där än vad jag tidigare tänkt.
Tänkte köra 2 likadana tårtor samtidigt, någon som har förslag på en bra tårta att göra det med?
Citera
2016-12-06, 10:55
Medlem
Audimans avatar
Reklambladet för Extreme Fireworks har kommit ut

http://www.extremefireworks.se/kampanj/index.html#slides/Reklambladet%20sida%201.jpg
Citera
2016-12-06, 11:41
Medlem
Någon mer här inne som testat Yes Box från Fyrverkerimästarna?
Fått ett pris på 2995:- för den?
Värt det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in