Citat:
Ursprungligen postat av
vallero
Vad hemskt! SD-personer var ute på samma ställe som du en kväll. Och drack ÖL!!!
Jag förstår att du inte drack annat än Ramlösa (jag menar kranvatten, bubblor kan ju kittla lite i magen).
Har du meddelat detta scoop till försvarsmakten samt alla tidningar?
Trams. Du gör dig mindre än du är.
Jag är övertygad om att SDs ledning hade kallats till krismöte under dagen. Allt annat är otänkbart. På krismötet lär de rimligtvis ha diskuterat problematiken kring de situationer som kan uppstå i krogmiljö och på andra platser där det är mycket alkohol inblandat.
När något allvarligt händer är det brukligt att man lägger upp strategier för att undvika liknande händelser framledes. Det är ingen raketforskning, utan vanlig konsekvensanalys - vad kan hända, vad skulle det komma att innebära, hur undviker vi detta, hur gör vi istället?
Antingen har de inte gjort en analys (vilket är ett problem) eller så har de gjort det, men struntat att omsätta det i praktiken (vilket också är ett problem).
Den tredje anledningen jag kan se till att de inte tar beslutet att ligga lågt på krogfronten tills stormen blåst över, är att de själva inte inser vidden av problematiken. Att de gör det till en enda persons fråga, när det egentligen är något som genomsyrar hela ledningens kultur.