Citat:
Precis! Men även omständigheterna runt fallet spelar roll. Samma dag, eller möjligen dagen efter, Lisa Holm försvann, så försvann en annan yngre flicka. Det fallet fick ingen större uppmärksamhet i media trots att de nästan försvann samtidigt. Jag följde detta fall i media någon dag tills dess flickan kom tillrätta oskadd. Vad som hände Lisa Holm vet vi ju alla.Vad berodde detta på, Lisa Holm-tråden på Flashback är ju gigantisk? Ja, Lisa Holm var en vacker ung tjej/kvinna som verkade vara väldigt omtyckt. Hennes far var militär med skyddade personuppgifter och familjen var svensk.
Den yngre flickan som försvann i samma veva var av utländsk härkomst. Men hon kom till rätta, som tur var.
Citat:
Framför allt här... 
Jag, som tillhörandes allmänheten, dock med ett intresse för historia, hade själv aldrig någonsin hört talas om Viola eller några andra försvinnanden utöver dem som kvällspressen ständigt skrev om, som Johan och Helena. (Bra med detta delforum, med andra ord! Jag har lärt mig mycket här.
)

Jag, som tillhörandes allmänheten, dock med ett intresse för historia, hade själv aldrig någonsin hört talas om Viola eller några andra försvinnanden utöver dem som kvällspressen ständigt skrev om, som Johan och Helena. (Bra med detta delforum, med andra ord! Jag har lärt mig mycket här.
)Jag har en nära anhörig som är några år yngre än Viola och som växte upp långt ut på landet i ett litet samhälle. Hen hade bara den lilla lokala tidningen samt radio att tillgå när det gällde nyheter. När jag frågat hen om vad som skrevs eller diskuterades om andra större händelser, så har hen inga minnen av det jag frågat om. Däremot kommer hen ihåg Violas försvinnande.