Citat:
Ursprungligen postat av
lasternassumma
En liten detalj om den tomma ölburken
Om en burk blir helt tom väger den nästan ingenting. Jag hittade uppgiften 18 gram och hoppas att det stämmer.
Jag har aldrig lämnat en tom öl (eller läsk) -burk någonstans, därför att jag vet att den blåser iväg.
Det gäller i synnerhet på bryggan, där det nästan alltid blåser lite.
Hade JM fyllt burken med grus eller hade hon ställt dit den på morgonen?
–
Fyllt burken med grus
Nu tänkte du inte
serru.
Lämnat otaliga med burkar jag vid bryggan och samtliga står kvar då man oftast lämnar det sista
i burken, blaskig
serru.
Fanns det tomburkar i båten ? Du ser man måste inte bara dricka på land, ölen går att ta med i
båtenäven det har jag gjort, tagit med både en och två flaskor/burkar ja tom lapin kulta i båten
ja tom plattor
serru.
Det går inte att få bort promillehalten, karln har druckit och ganska säkert av egen kraft sen om
drickan var spetsad'återstår att se,
serru, men att bevisa det blir svårt. Tog han på eget
bevåg "tabletter", tog han fel pillerburk, alltså blandade, eller tog han en "tablett för mycket
att få eventuell förgiftning riktad till JM lär bli svårt,
serru.
Ingen vet och givet finns varken burkar eller glas kvar så man kan hitta drogkällan om han nu ens vart
drogad, blir svårt detta men vi höres om en par dar och ser vad detta ger.....
Sen håller jag med Reimer, du hakar upp dig allt för mycket på anhörigas snack i media, skall inte
dessa vara ombedda att inte uttala sig medialt då om personerna är vittnen men nej dom
talar fritt med blaskorna om vad dom tror, säkert väger deras misstankar om att ett mord
skett mindre i denna utredning. Privat gnäll endast,
serru.
https://www.google.se/search?q=sj%C3%B6+vid+sommarkv%C3%A4ll&espv=2&biw= 2133&bih=1055&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKE wji7NXEhdvQAhUDlSwKHfhCA60Q_AUIBygC&dpr=0.9
Ser fint ut
serru, en liten bris på detta förändrar inte mycket.