2016-11-28, 17:51
Medlem
Halloween2s avatar
Eftersom det i mångas ögon är en äcklig och vidrig klubb, vart vill vi forsberg ska blicka åt sig efter man vunnit ligan? (om det nu håller sig såpass) Stanna kvar i tyskland? Kan tänkas att många större klubbar runkar åt honom snart som man gör med vnl i benfica.
Citera
2016-11-28, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Eftersom det i mångas ögon är en äcklig och vidrig klubb, vart vill vi forsberg ska blicka åt sig efter man vunnit ligan? (om det nu håller sig såpass) Stanna kvar i tyskland? Kan tänkas att många större klubbar runkar åt honom snart som man gör med vnl i benfica.

Gäller att kunna separera laget och klubben. Laget är det bästa för Emil just nu och lär väl förmodligen vara ett tag framöver om han inte får möjligheten att gå rakt in i 11an i någon absolut top klubb, vilket inte är så aktuellt, just än, vad jag förstått iaf.
Citera
2016-11-28, 19:17
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasSvensson13
wiki är ingen källa red bull äger inte rb leipzig
Jo. Sluta trolla.

Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Skiter jag i. Emil Forsberg kommer för alltid vara en hora. Det har han valt själv. Som svensk är det äckligt att veta var han spelar men han är riktigt bra fotbollsspelare, det ska erkännas så om han gör det bra i blågult får jag försöka förbise hans vidriga klubbadress.

Tror dock inte bullshit vinner denna säsong. Utvecklingsmässigt borde han stanna kvar minst en säsong för tror de kommer slåss i toppen nästa säsong också tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av HRStudent
Tysk press har skrivit spaltmeter om RBL och Emil http://www.sport.de/news/ne2515237/l...ern-interesse/ det är först nu som stockholmspressen skrivit ett par artiklar om honom istället för prioriterade guidetti zlatan lindelöf och ekdal ( lirar i en värdelös förening) till och med Lustig i Celtic har ju spaltmeter i svensk press ijämförelse med Emil.

Emil uppmärksammas mer i Asien än i Sverige http://www.foxsportsasia.com/news/rb...ndesligas-mvp/

inte lätt att vara norrlänning och bäst i svensk fotboll. skulle han sätta kepsen bakvänt och likt guidetti rappa om hooden i vällingby kanske svensk press vaknar, det räcker ej med att vara bäst i sverige i spelet fotboll
Ja skrivs rätt lite om Forsberg i svensk media sett till prestation. Även om jag hatar honom pga. ""klubben"" han spelar i så tröttnade jag på aftonbladets Zlatan-skriverier för 10år sen. Men Forsberg är ju en svensk med svenskt efternamn så.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2016-11-28 kl. 19:32.
Citera
2016-12-04, 12:03
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Det känns jävligt "jag följer Erik Niva på Twitter" att slentrianhata på Red Bull.
Citera
2016-12-04, 13:50
Medlem
Det kommer bli mäkta intressant att se Bayern - RBL. Bayern hemma så vinst blir svårt men ett kryss? Tippar på en målrik match.

Det kommer att bli en intressant vår.
Citera
2016-12-04, 14:31
Medlem
gulaLejonets avatar
när möts bayern å forsberg?
Citera
2016-12-04, 14:45
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
när möts bayern å forsberg?
21:a December, sista matchen innan vinteruppehållet!
Citera
2016-12-04, 16:14
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Det känns jävligt "jag följer Erik Niva på Twitter" att slentrianhata på Red Bull.

Vet inte riktigt vad du menar. Med tanke på vad Red Bull gjorde mot Austria Salzburg är det väl helt rimligt att känna ett starkt ogillande gentemot företaget.
Citera
2016-12-04, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Det känns jävligt "jag brukade heja på PSG men nu är det United som gäller" att inte hata läskblasket.
Citera
2016-12-04, 17:22
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Det känns jävligt "jag brukade heja på PSG men nu är det United som gäller" att inte hata läskblasket.
Snälla, har du noll koll? RB Leipzig är framförallt hatade av tyska fotbollssupportar och det sedan flera år eftersom den klubben inte följer de regler om medlemsägande vilka gäller för alla andra. Samma sak gäller Hoffenheim förresten. Är väl inte speciellt konstigt om svenskar som gillar att våra lag också är medlemsägda eller sådana som följt Bundesliga i åratal också ogillar den klubben. Laget och fotbollen de spelar är en helt annan sak.

Vad Erik Niva (total okunnig i och ointresserad av tysk fotboll) eller någon som följer Man U sedan i somras tycker är helt ointressant. Det här är en fråga där många har tagit ställning för många år sedan dessutom - för eller emot 51% -regeln. Gloryhunters är de som nu gillar RB eftersom Forsberg spelar där.
Citera
2016-12-04, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Snälla, har du noll koll? RB Leipzig är framförallt hatade av tyska fotbollssupportar och det sedan flera år eftersom den klubben inte följer de regler om medlemsägande vilka gäller för alla andra. Samma sak gäller Hoffenheim förresten. Är väl inte speciellt konstigt om svenskar som gillar att våra lag också är medlemsägda eller sådana som följt Bundesliga i åratal också ogillar den klubben. Laget och fotbollen de spelar är en helt annan sak.

Vad Erik Niva (total okunnig i och ointresserad av tysk fotboll) eller någon som följer Man U sedan i somras tycker är helt ointressant. Det här är en fråga där många har tagit ställning för många år sedan dessutom - för eller emot 51% -regeln. Gloryhunters är de som nu gillar RB eftersom Forsberg spelar där.
Nu blev det nog fel va? Låt hatet flöda säger jag.
Citera
2016-12-04, 17:47
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Nu blev det nog fel va? Låt hatet flöda säger jag.
Fel?? Vad menar du, skulle RB Leipzig vara populära i Tyskland?

Eller syftar du på att en klubb som har 17 utvalda medlemmar av ett företag och där inga vanliga människor tillåts vara med skulle följa reglerna i Tyskland? Du vet att de får deltaga på dispens från DFB sedan flera år, dvs fr o m man kom upp i Zweite. Antagligen eftersom det är enda klubben med potential från gamla DDR. Sen ligger förstås Zentralstadion där, en anläggning som kostat förbundet en del.

Hat?? Jag hatar inte Leipzig, däremot ogillar jag fusk med regelverk. Rangnicks lagbygge gillar jag starkt.

Edit: Är givetvis DFL och inte DFB som gett dispens.
Senast redigerad av motvall 2016-12-04 kl. 18:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in