2016-11-26, 14:48
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRStudent
Mja du ser inte långt bak i tiden Ajax och Holland introducerade den sk totalfotbollen och var länge ledande i Europa med detta man är tex en av 5 föreningar som fått behålla champions lig bucklan för evigt. Många har försökt kopiera Ajax med deras spelsätt mest kännt i nutid i Sverige e dif när deras supporters och ledning yrade om en manual och vem som var nummer 9 i laget

Min tes är att Leipzig har chans att upprepa det Ajax gjorde för den innovativa fotbollen plus likt industrispionerande japaner har Leipzig chansen att förfina konceptet. Leipzig har Europas bästa akademi och ett nätverk över hela världen vilket Ajax saknade även om de försökte i bla Sydafrika. Dessutom har Leipzig kapital men främst har man kontinuitet.

Dessutom att ta upp dortmund som en ekonomisk makt e löjligt för inte allt för länge sedan va dortmund i konkurs i princip

Emil är Sveriges nuvarande fotbollskung

Dessutom har i princip alla svenskar misslyckats i bundesliga utom Ronnie Hellström resten har ju kastats ut med svansen mellan benen utom möjligen Patrik Andersson och wendt i gladbach

Dahlin gjorde det ganska så bra också.

Men ja Forsberg är sveriges fotbollskung just nu, ingen tvekan om saken. Om han fortsätter såhär så kommer han till historien som en av våra bästa genom tiderna.
Citera
2016-11-26, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Dahlin gjorde det ganska så bra också.

Men ja Forsberg är sveriges fotbollskung just nu, ingen tvekan om saken. Om han fortsätter såhär så kommer han till historien som en av våra bästa genom tiderna.

dahlin va helt ok i bundesliga men överskugades totalt av alan simonsen tex
Citera
2016-11-27, 00:29
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRStudent
och gällande

red bullsponsrar allextremsport över hela världen sedanen tid tillbaka, dessutom spenderar man enorma belopp i formel 1 samt skickar felix baumgartner upp i rymden

källa

https://www.youtube.com/watch?v=vDPXJIcZGxk

Precis, och det är min poäng. RB har ingen röd tråd i sitt sponsorskap utan öser in pengar där de för tillfället finner det lämpligast. Det är ju inte så att de har ett stort, genuint intresse för just fotboll (jag känner bara till Leipzig och Salzburg, men det kanske finns fler). Så om de tycker att nä, nu är vi trötta på fotboll och vill sponsra landhockey, rugby och gocart i stället, ja, vad händer med en klubb som Leipzig då som inte har enorma mängder fans och en knökfull jättearena att luta sig emot (som t.ex. Dortmund)?
Citera
2016-11-27, 02:40
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Det är ju inte så att de har ett stort, genuint intresse för just fotboll (jag känner bara till Leipzig och Salzburg, men det kanske finns fler). Så om de tycker att nä, nu är vi trötta på fotboll och vill sponsra landhockey, rugby och gocart i stället, ja, vad händer med en klubb som Leipzig då som inte har enorma mängder fans och en knökfull jättearena att luta sig emot (som t.ex. Dortmund)?
RB Leipzig, RB Salzburg, RB New York & RB Brasil är de fotbollslag man har. Även två hockeylag. Och så klart två Formel 1-stall, Toro Rosso & Red Bull Racing. Det är inte så att man just nu har gått "all in" på fotboll och att man eventuellt byter till något annat helt plötsligt; andra sporter är redan representerade inom koncernen.

RBL har för övrigt haft fullsatt i i stort sett varje match den här säsongen. Drygt 40 000 på moderna Zentralstadion i centrala Leipzig.
Citera
2016-11-28, 00:47
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
RB Leipzig, RB Salzburg, RB New York & RB Brasil är de fotbollslag man har. Även två hockeylag. Och så klart två Formel 1-stall, Toro Rosso & Red Bull Racing. Det är inte så att man just nu har gått "all in" på fotboll och att man eventuellt byter till något annat helt plötsligt; andra sporter är redan representerade inom koncernen.

RBL har för övrigt haft fullsatt i i stort sett varje match den här säsongen. Drygt 40 000 på moderna Zentralstadion i centrala Leipzig.

Det är inte illa alls, nästan hälften av vad Dortmund tar in på sina hemmamatcher. Men jag undrar ändå hur djupt rotad kärleken till laget är i Leipzig, inte minst med tanke på den rätt snaskiga historien bakom lagets grundande. Det handlar nog mycket om nyhetens behag och det faktum att det har gått spikrakt uppåt i några år nu. Alla gillar en vinnare. Det återstår att se hur många som blir kvar när vinden vänder, för det kommer den att göra. Frågan är bara när.
Citera
2016-11-28, 02:27
Medlem
JonasSvensson13s avatar
Citat:
Det är inte illa alls, nästan hälften av vad Dortmund tar in på sina hemmamatcher. Men jag undrar ändå hur djupt rotad kärleken till laget är i Leipzig, inte minst med tanke på den rätt snaskiga historien bakom lagets grundande. Det handlar nog mycket om nyhetens behag och det faktum att det har gått spikrakt uppåt i några år nu. Alla gillar en vinnare. Det återstår att se hur många som blir kvar när vinden vänder, för det kommer den att göra. Frågan är bara när.

Man planerar en ny arena i leipzig för mellan 70000 och 80000

http://www.ran.de/fussball/bundeslig...-bauen-1005632

du måste lära dig förstå att leipzig ligger i östtyskland. det är ju solklart att red bull valde att göra detta i öst.
Citera
2016-11-28, 13:43
Medlem
JonasSvensson13s avatar
Emil rankades som bäste spelare i 2 bundesliga av kicker 2015 / 2016 och nu rankas han som bäste spelare i 1 bundesliga med, dvs robben müller lewandowski hummels abomayeng osv släng er i väggen

källa

http://www.kicker.de/news/fussball/b...er-saison.html
Citera
2016-11-28, 15:48
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasSvensson13
Man planerar en ny arena i leipzig för mellan 70000 och 80000

http://www.ran.de/fussball/bundeslig...-bauen-1005632

du måste lära dig förstå att leipzig ligger i östtyskland. det är ju solklart att red bull valde att göra detta i öst.

Ja, när jag först hörde att Emil Forsberg skulle gå till Leipzig i zweite trodde jag att det handlade om fina gamla Lokomotiv (jag älskar verkligen de gamla öststatsnamnen med industriklang, Torpedo, Dynamo, Lokomotiv etc.). Jag blev väldigt besviken när jag insåg att det var en tillverkare av äcklig onyttig energidryck som köpt ett fotbollslag. Nya tider, nya seder ...
Citera
2016-11-28, 15:55
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Emil rankades som bäste spelare i 2 bundesliga av kicker 2015 / 2016 och nu rankas han som bäste spelare i 1 bundesliga med, dvs robben müller lewandowski hummels abomayeng osv släng er i väggen

källa

http://www.kicker.de/news/fussball/b...er-saison.html

Stort! Klassiska Kicker är ju ingen dussinkälla heller, och ser till mer än bara skyttekungar i sin bedömning. Svenska medier t.ex. brukar ju tro att den som gör mål automatiskt är bäst på plan, särskilt om han heter ... (ja, ni vet). Dessutom ser Kicker till att uppmärksamma även enskilda bra spelare i mindre framgångsrika lag. Enda kritiken mot listan är väl möjligen att det är lite väääl många målvakter på den.
Citera
2016-11-28, 16:18
Medlem
JonasSvensson13s avatar
Citat:
Ja, när jag först hörde att Emil Forsberg skulle gå till Leipzig i zweite trodde jag att det handlade om fina gamla Lokomotiv (jag älskar verkligen de gamla öststatsnamnen med industriklang, Torpedo, Dynamo, Lokomotiv etc.). Jag blev väldigt besviken när jag insåg att det var en tillverkare av äcklig onyttig energidryck som köpt ett fotbollslag. Nya tider, nya seder ...
det är ingen som köpt ett lag, vad har du för källor??
Citera
2016-11-28, 16:24
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
det är ingen som köpt ett lag, vad har du för källor??

Saxat från Wikipedia:

"RB Leipzig grundades den 19 maj 2009. Detta sedan ägaren för Red Bull Salzburg, Dietrich Mateschitz, köpte licensen från femtedivisionsklubben SSV Markranstädt"
Citera
2016-11-28, 16:33
Medlem
JonasSvensson13s avatar
Citat:
Saxat från Wikipedia:

"RB Leipzig grundades den 19 maj 2009. Detta sedan ägaren för Red Bull Salzburg, Dietrich Mateschitz, köpte licensen från femtedivisionsklubben SSV Markranstädt"
wiki är ingen källa red bull äger inte rb leipzig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in