Citat:
Ursprungligen postat av
motvall
Sorry, tolkade dig fel.
Men det var länge påtagligt att han i Leipzig visade upp en helt annan fotbollskunskap och andra ledaregenskaper än i landslaget. Har inte riktigt varit så denna säsong.
Jag vet inte alltså.
Jag tycker Foppa har haft en grym säsong endå när man väger in saker. Många mer matcher(CL,EL osv), skada, intern skit och hur jävla konstig hassenhuttl har vart iår.
Han har velat som fan med elvorna och t.o.m Werner har inte fått spela fullt ut i matcher han var hel och uppvilad etc. Dessutom verkar det som fokusen skiftat fram och tillbaka mellan BL och EL på sistone.
När han är planen (i 1 av 4 positioner han konstant blir omkastad i) så är han ihop med keita/werner oftast bland deras bästa spelare som ligger bakom myyyyyycket rörelse. Visst har han inte haft samma poängskörd men det tror jag beror på mycket runt omkring med. Hela Leipzig verkar sjukt rörigt denna säsongen.
Jag tror dock hans pris har sjönkt och han är ett otroligt kap.
Det jag vill säga är att många kommer nog jämnföra poäng mellan säsongerna och mena att han var lite av ett one-season-wonder men när man väl kollat så har han vart riktigt bra än och det är snarare en kollektiv kollaps där han fortfarande, individuellt, vart riktigt bra.