2016-12-04, 13:39
Medlem
Redas avatar
Det finns en femhundra år gammal italiensk målning där Lucia är vit så varför man plötsligt ska göra henne svart förstår jag inte.

Måste alla svenska traditioner förvanskas och förstöras bara för att vi de senaste tio åren haft massinvandring av folk från helt främmande kulturer?

Att sätta en negerpojke som Lucia måste vara en galen idé från överbetalda vita reklammakare
Citera
2016-12-04, 13:40
Medlem
undrande1s avatar
En bra bild på en fin lusseunge.
Lucia kommer nog snart försvinna inga ungar vill/ids hålla på med detta efter dagisåldern.
Citera
2016-12-04, 13:41
Medlem
vegeges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Om jag uppfattat det rätt så skulle enligt vänstern kunna vara en svensk narkoman och uteliggare med kanylen hängande i armvecket vara Lucia, bara för att bryta mot normen, varför är det inte så i så fall?

Jämför du en svensk uteliggare med den nya adeln? Skäms
Citera
2016-12-04, 13:43
Medlem
Varför bryr sig folk igentligen? Själv tycker jag det är löjligt att folk blir sura pga "whitewashing" och tycker det samma med det här. Sålänge hon inte gick i burka så tycker jag lucia kan få vara en svart transexuell man. Vet att mitt gymnasie hade en tjejs ledhund som lucia och inte fasiken blev folk upprörda av det. Det här är bara för att baita rasister.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Har jag skrivit det?

Citat:
Den där listan börjar bli skrämmande lång. Ironiskt man förbjuder pepparkaksgubbar men lucia kan vara färgad. Hyckleriet och dumheten vet som vanligt inga gränser.

Är det inte Åhléns du pratar om här då? Man förbjuder pepparkaksgubbar ...??
Citera
Medlem
Haha fy fasen vad det är vidrigt sjukt i landet där man föddes. Kan ju inte annat än hånflina åt eleändet
Citera
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vegege
Jämför du en svensk uteliggare med den nya adeln? Skäms
Ja, ungefär så.
Citera
2016-12-04, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Om jag uppfattat det rätt så skulle enligt vänstern kunna vara en svensk narkoman och uteliggare med kanylen hängande i armvecket vara Lucia, bara för att bryta mot normen, varför är det inte så i så fall?

Är Åhléns vänstern? Hur då?
Citera
2016-12-04, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brölbrutus
Haha fy fasen vad det är vidrigt sjukt i landet där man föddes. Kan ju inte annat än hånflina åt eleändet

Kan du utveckla vad det vidriga och sjuka är?
Citera
2016-12-04, 13:48
Medlem
Per.GW.Leifssons avatar
Vi får väl börja sjunga Santo Obscuro istället för Santa Lucia.

"Santo Obscuro, skänk mig asylo, och kanske en svenne, så våldtar jag henne!"
Citera
2016-12-04, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Det finns en femhundra år gammal italiensk målning där Lucia är vit så varför man plötsligt ska göra henne svart förstår jag inte.

Måste alla svenska traditioner förvanskas och förstöras bara för att vi de senaste tio åren haft massinvandring av folk från helt främmande kulturer?

Att sätta en negerpojke som Lucia måste vara en galen idé från överbetalda vita reklammakare

Konstnärerna har inte alltid målat sanningen.
De målade vad folket vill ha.
Likadant är det med Jesus. Helt klart var han inte kritvit med blå ögon och långt blont hår.
Fast det är hur han avbildas.
Citera
2016-12-04, 13:53
Medlem
trattfans avatar
Hur fungerar man som person när man blir provocerad utav det här?
Man måste ju vara white-trash och en jävla bonde som känner att man får ut något över att spy ut galla på en 7årig Lucia.

Ta era liv era patetiska töntar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in