Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-04, 09:11
  #1
Medlem
Utrikesministern har drabbats av giftstruma:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article24024758.ab

Enligt Socialstyrelsen ger Giftstruma bland annat följande besvär:
Psykiskt dominerar trötthet, sömnsvårigheter, oro, stressintolerans och humörsvängningar.
http://www.socialstyrelsen.se/riktli...giftstruma-e05

Det är en livslång sjukdom som kommer smygande och hon har sannolikt haft symptom under flera år.

Wallström har varit kontroversiell som utrikesminister och har genom en frapperande osmidighet trampat i klaveret vid ett flertal tillfällen. Kan det kopplas till sjukdomen? Kan man vara utrikesminister och samtidigt ha en kronisk sjukdom med symptom i form av psykisk ohälsa?
__________________
Senast redigerad av WbZV 2016-12-04 kl. 09:17.
Citera
2016-12-04, 09:28
  #2
Medlem
990099s avatar
Att vara konstant dum i huvudet med idiotiska helt verklighetsfrånvarande uttalanden Sverigehatare.

Skönt att vi fick en förklaring på betendet och nu kan göra oss av med psyksjuka politiker som förstör landet.

Hoppas att hon får prova på att leva som sjuk fattigpensionär i det nya spännande Sverige? men det är nog bara ett önsketänkande hon får säkert förtur på privatkliniker och generösa bidrag som bara politiker får!
Citera
2016-12-04, 09:29
  #3
Medlem
Pfaltzs avatar
Giftstruma kan triggas av litiumbehandlingar mot manodepressivitet. Margot har väl pendlat mellan upprymdhet och nedstämdhet i olika perioder?
Citera
2016-12-04, 09:33
  #4
Medlem
Mogrens avatar
Där har vi i alla fall en delförklaring till Wallströms totala inkompetens genom åren.
Citera
2016-12-04, 09:34
  #5
Medlem
hanumans avatar
Jag tycker att hon agerat ilsket och irrationellt i intervjusituationer många gånger och tänkt att hon nog är en mycket osympatisk person, bara...
Citera
2016-12-04, 10:09
  #6
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Ja, men det var väl knappast lämpligt?
Att ha psykotiska/psykiskt sjuka människor i maktpositioner känns extremt även för vårt progressiva land.
Snarare ett naturligt tillstånd sedan många år i vårt land. Palme var med ALL säkerhet autistisk (förklarar hans mycket bisarra utseende, lärde sig knyta skorna vid 26 år mm). Carl Bildt har säkerligen drag av autism...
Citera
2016-12-04, 10:13
  #7
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Utrikesministern har drabbats av giftstruma:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article24024758.ab

Enligt Socialstyrelsen ger Giftstruma bland annat följande besvär:
Psykiskt dominerar trötthet, sömnsvårigheter, oro, stressintolerans och humörsvängningar.
http://www.socialstyrelsen.se/riktli...giftstruma-e05

Det är en livslång sjukdom som kommer smygande och hon har sannolikt haft symptom under flera år.

Wallström har varit kontroversiell som utrikesminister och har genom en frapperande osmidighet trampat i klaveret vid ett flertal tillfällen. Kan det kopplas till sjukdomen? Kan man vara utrikesminister och samtidigt ha en kronisk sjukdom med symptom i form av psykisk ohälsa?
Psykisk dominerande trötthet och psykisk ohälsa är inte samma sak. Du hittar på för att sprida felaktigheter.
Citera
2016-12-04, 10:33
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BullensPilsner
Psykisk dominerande trötthet och psykisk ohälsa är inte samma sak. Du hittar på för att sprida felaktigheter.
Jag citerade en lista om fem psykiska symptom med olika implikationer. Psykiska symptom och psykisk ohälsa är naturligtvis inte synonymt på samma sätt som feber och sjukdom inte är det, däremot utgör psykiska symptom psykisk ohälsa. Något annat har jag inte påstått.
Citera
2016-12-04, 10:56
  #9
Medlem
Nu ska vi se, jag kör från minnet.
Giftstruma är att sköldkörteln producerar för mycket sköldkörtelhormon.
Det blir i kroppen som att man kör på för högt gaspådrag.
Då dödar man av de sköldkörtelhormonproducerande cellerna och ger patienten rätt dos sköldkörtelhormon via tabletter (levaxin).
Det kan tydligen vara lite knepigt att få till rätt dos. Ungefär lite som med typ-1 diabetes.
När dosen är inställd så är det vanligt liv som gäller med medicinering.
Citera
2016-12-04, 11:20
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagharingetjobb
Nu ska vi se, jag kör från minnet.
Giftstruma är att sköldkörteln producerar för mycket sköldkörtelhormon.
Det blir i kroppen som att man kör på för högt gaspådrag.
Då dödar man av de sköldkörtelhormonproducerande cellerna och ger patienten rätt dos sköldkörtelhormon via tabletter (levaxin).
Det kan tydligen vara lite knepigt att få till rätt dos. Ungefär lite som med typ-1 diabetes.
När dosen är inställd så är det vanligt liv som gäller med medicinering.
Ja, i bästa fall. Men återgång till vanligt liv innebär väl inte med automatik att man blir helt återställd och kan fortsätta samma liv som innan? I synnerhet då det finns risk för återfall.

Wallström uppger själv att det är knepigt att få till medicineringen och att hon tror att hennes stressade jobb kan ha utlöst sjukdomen. Är det då rätt att jobba kvar?

Jag har ingen sakkunskap i ämnet utan läser bara innantill.
Citera
2016-12-04, 11:32
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Ja, i bästa fall. Men återgång till vanligt liv innebär väl inte med automatik att man blir helt återställd och kan fortsätta samma liv som innan? I synnerhet då det finns risk för återfall.

Wallström uppger själv att det är knepigt att få till medicineringen och att hon tror att hennes stressade jobb kan ha utlöst sjukdomen. Är det då rätt att jobba kvar?

Jag har ingen sakkunskap i ämnet utan läser bara innantill.

De personer jag känner som knaprar levaxin är fullt kapabla att leva vanliga liv
Som jag ser det så är det ingenting som diskvalificerar.
Det känns som om det letas efter angreppspunkter på vår utrikesminister...
Citera
2016-12-04, 11:47
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagharingetjobb
De personer jag känner som knaprar levaxin är fullt kapabla att leva vanliga liv
Som jag ser det så är det ingenting som diskvalificerar.
Det känns som om det letas efter angreppspunkter på vår utrikesminister...
Visst är det så. Men det beror ju på att hon har uppträtt märkligt sedan hon blev utrikesminister, vilket avviker från den tidigare bild som åtminstone jag hade av henne. Hade hon alltid varit knepig, eller fortsatt att göra ett sansat och balanserat intryck, så hade det inte varit intressant på samma sätt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback