2016-12-03, 16:54
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Tävling: Hitta en bild på Schyffert med en nyanländ eller en person från Afrika.

Han kan givetvis bara relatera till de några välintegrerade andra- och tredjegenerationarna och adopterade han träffar i sin värld. Och Mahmod som städar toaletterna på jobbet, som han alltid är noga med att glatt säga hej till - för han är ju inte rasist.

Bruschorna på orten har han aldrig och kommer han aldrig att träffa och den somaliska 8-barnsfamiljen tvingas han aldrig dela väntum med på vårdcentralen.
2016-12-03, 17:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Äh han pushar bara sin föreställning "Var inte rädda": http://www.schyffert.se/

Det var väl kreativt att lägga upp denna löpsedel och sedan länka till sin hemsida.

Karln är ju bara på låtsas. Han har inte ens orkat åka till Grekland för ett photo-op med flyktingar eller posera med Somalier i Rinkeby. Tror hela han är ett ironiskt statement.

Tävling: Hitta en bild på Schyffert med en nyanländ eller en person från Afrika.

Jo... Han har ju t.o.m. svårt att nu faktiskt vara PK då han ofta schabblar till det och sedan får be om ursäkt till sina följare. Det är nog mest ett "konstprojekt" han håller på med. Han fattade nu för ett tag sedan att nu hålla sig aktuell så är det bäst att vara PK och extrem sådan för att nu fortsatt få in lite stålar men hela han känns ju bara extremt falsk om hur nu han verkligen tycker om saker och ting.
2016-12-03, 18:38
Medlem
envackerblommas avatar
Noll nyanlända i Schyfferts stadsdel Vasastan

Citat:
Ursprungligen postat av cerealtubeman
Han hånar samma människor som har råd att köpa sig fria Sina egna grannar (han själv bor i en av Stockholms dyraste bf) Jag vet inte om han är en konstinstallation likt Hanna Widerstedt.

Granne med Reinfeldt https://www.booli.se/annons/1889714
Nu känner jag med rika som ser verkligheten. Hycklare som Schyffert däremot. Gömmer sig tryckt med direktkoppling till Securitas
Oj! noll nyanlända har Vasastan tagit emot - NOLL "flyktingar" i Schyfferts o Reinfeldts stadsdel Vasastan.... kan man säga hela stadsdelen är ett stort jävla panicroom? Typ åtti tusen invånare - noll nyanlända -bäst i Sverige?
Citat:
Boendesituationen är akut och just nu är de flesta nyanlända placerade i större boenden på Södermalm (cirka 500) Hägersten-Liljeholmen (cirka 320) och Farsta (cirka 160). På andra håll i stan är det sämre med boenden. I vissa av stadsdelarna, exempelvis Vasastan och Östermalm, har noll boenden åt nyanlända hittats.
http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/nya-akutlosningen-for-nyanlanda-sovsalar-med-12-16-personer-i-samma-rum/reppla!jy31IqleQeyADdUy7uXyg/

Schyfferts gata är en av de dyrare i Stockholm - men Schyfferts har råd - god för hundra miljoner minst - men skattar minimalt . Inkomsterna göms i aktiebolag....
Nåväl , var o en sig själv närmast. En stenkastande komiker i Glashus.
Senast redigerad av envackerblomma 2016-12-03 kl. 19:25.
2016-12-03, 19:42
Medlem
Medborgargardists avatar
Vill egentligen inte kommentera detta och ge uppmärksamhet åt galningen, men eftersom jag gillar det Schyffert tidigare gjort som "the 90ies - ett försvarstal" osv så är det oerhört beklämmande att han blivit såpass politiskt korrekt att han förnekar verkligheten. Det finns mycket att vara rädd för i det verkliga Sverige. Om Schyffert bara besökte Stockholm eller Göteborgs ytterförorter eller centrala delar någon kväll så ser han hur kaosartat samhället verkligen är med blatte- och negergäng som står och blänger efter vita kvinnor att våldta, och vita män att råna på mobiltelefonerna. Schyffert är tyvärr en av dessa människor som inte ser skogen för alla träden och han kommer aldrig att fatta vad som händer i den svenska nationen; även när den svenska befolkningne de facto blir en minioritet för hans pengar kan alltid köpa honom temporär trygghet, men det hjälper inte icke-rika arbetarsvenskar som måste bo i det helvete som hans älskade socialdemokratiska parti skapat.
2016-12-03, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Schyffert tillhör den priviligerade PK-eliten som har råd att köpa sig fria från mångkulturen och kan spela goda och "gilla olika" från sina närmast kritvita bostadskvarter i innerstan. Jävla hycklare.

Du glömde ordet tror. Ingen, absolut ingen kommer kunna komma undan oavsett bostadsadress och ort. Om man inte frivilligt låser in sig i en bunker för evig tid. DET är det enda fungerande alternativet.
2016-12-03, 19:57
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Fast det stämmer ju inte för han hånar bara alla till höger om sjuklövern.

Hade han viljat vara kontroversiell på riktigt hade han sagt något om babbar o muslimer(de som ställer till det i Sverige och är sjuka i huvet på riktigt) fast det vågar han inte.

Här har du en komiker som kan satir!

https://www.youtube.com/watch?v=cRupSHOyFSw
2016-12-03, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgargardist
Vill egentligen inte kommentera detta och ge uppmärksamhet åt galningen, men eftersom jag gillar det Schyffert tidigare gjort som "the 90ies - ett försvarstal" osv så är det oerhört beklämmande att han blivit såpass politiskt korrekt att han förnekar verkligheten. Det finns mycket att vara rädd för i det verkliga Sverige. Om Schyffert bara besökte Stockholm eller Göteborgs ytterförorter eller centrala delar någon kväll så ser han hur kaosartat samhället verkligen är med blatte- och negergäng som står och blänger efter vita kvinnor att våldta, och vita män att råna på mobiltelefonerna. Schyffert är tyvärr en av dessa människor som inte ser skogen för alla träden och han kommer aldrig att fatta vad som händer i den svenska nationen; även när den svenska befolkningne de facto blir en minioritet för hans pengar kan alltid köpa honom temporär trygghet, men det hjälper inte icke-rika arbetarsvenskar som måste bo i det helvete som hans älskade socialdemokratiska parti skapat.
Jag håller med om inledningen. Jag har verkligen älskat Schyffert. Han var genial från start, och levde länge på sin intelligens. Den som hävdar att Schyffert är ointelligent har helt enkelt fel. Problemet är att det är just detta, som gör att jag idag avskyr, närmast hatar, honom mer än de flesta andra PK-snubbar. Du säger att han inte ser skogen och inte fattar vad som händer vårt land. Jag hävdar att han inte kan ha missat detta. Han är alldeles för smart för att inte förstå vad som händer. Att ändå utåt sett stå för sina PK-åsikter är enbart för egen vinnings skull, på kort sikt. Han får de hyllningar från PK-träsket, som han lever för. Han skiter fullständigt i att hans land går under, trots att han VET att det händer. Han förtjänar allt förakt.
2016-12-04, 01:03
Medlem
Autobahn76s avatar
Vad fan har hänt med karln?
Misstänker att det är flickvännen som ligger bakom hans psykos. Så här höll han ju inte på förr i tiden?

Antingen har han, på något sätt, blivit helt bränd i huvudet, eller så är han den största hycklaren den här planeten någonsin har skådat.
Senast redigerad av Autobahn76 2016-12-04 kl. 01:17.
2016-12-04, 01:31
Medlem
hushlittledarlings avatar
Håller med Schyffert.

Vi lever i ett av världens bästa länder genom hela världshistorien.
Vi lever längre. Är friskare.
Har gratis sjukvård.
Våra barn kan gå i skolan.
Våra gamla får pension. De får egna rum på ålderdomshemmet.
De får stöd och vård dygnet runt.
Vi jobbar stenhårt på att få en bättre miljö.
Vi är ett av världens mest jämställda länder.
Vi ligger i topp varenda välfärdslista över hela världen.

Sen behagar folk gnälla.
Oron är bara skapad av myter, lögner, påhitt och den är skapad av de som har nånting att vinna på att folk är rädda. Rasister och fascister i alla länder förenar sig i att måla upp en hotbild av systemkollaps.
Samtidigt sjunker arbetslösheten, våra barn blir bättre i skolorna, kriminalieteten sjunker.
Ändå är folk rädda.

Ja, för att det målas upp varenda dag hotet om våld, misär och död.
Och det flesta artiklar är anekdot-bevisföring. Om en våldtäkt har skett nånstans i Europa ja då är det fara ohc värde för resten av hela världen. Fast vi vet att 99% av alla invandrare inte är misstänkta.
Så ändå skapas rädslan.

Den är fabricerad. Skapad.
Trollfabriken i Ryssland är med och bidrar med lögner och myter.

Och dumma spån från SD har gått på skiten och fortsätter sprida skiten.
Samma skit som SD och Nazisterna alltid har spridit.
Sverige är på väg att försvinna och det är invandrarnas fel allting.
Samma gamla djävla skit.
Trams.

Så jag förstår coh håller med SChyffert
Vad fan är folk rädda för?
De sitter i sina djävla villor och ser inte en blatte så långt ögat nåt, för de bor i miljonprojektområden flera mil längre bort.
Men de ser ändå invandrare i varenda rabatt... burr.

Likdant på skånska landsbygde. Inte en blatte så långt ögat når... men ändå... hot, hat, fruktansvärda våldsdåd i varenda buske... oj, nu såg jag en reklamskylt blåsa ner... ja, det är invandringens fel... det har man ju hörd...

Men vänta... ska vi äta lite på kinakrogen... jag beställer en kebabpizza av muahmmed han är trevlig... men invandrare... nä fy fan...
Jag tar och åker hem med Pedro i hans taxi, för min morsa blir torkad i röven av Rosita från ungern...
men invandrarna... ja nä...
Älskling Muhaosho från Ryssland, kan du ta ut en öl ur frysen och bädda min säng... jag berättar hur invandrarna kommer hit och förstör allt... Knulla sen?
2016-12-04, 06:11
Medlem
Sverige, paradiset på jorden för några decennier sedan. Alla som ville hade tak över huvudet. Inga tiggare på gator och torg. Inga dörrar behövde låsas. Lämna cykel olåst utanför affären, och hunden. Tågen rullade som dom skulle. Snöplogen ryckte ut direkt om det snöade. Skolan var en lugn och trygg plats. Den lokala polisen kände sina ortsbor. Kvinnor kunde vandra trygga mitt i natten. Inga nerskräpade gator. Osv osv osv. Listan kan göras hur lång som helst. Precis allt har blivit sämre. Och det vet Schyffert innerst inne. Men känslan att vilja provocera tar väl över?
2016-12-04, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Håller med Schyffert.

Vi lever i ett av världens bästa länder genom hela världshistorien.
Vi lever längre. Är friskare.
Har gratis sjukvård.
Våra barn kan gå i skolan.
Våra gamla får pension. De får egna rum på ålderdomshemmet.
De får stöd och vård dygnet runt.
Vi jobbar stenhårt på att få en bättre miljö.
Vi är ett av världens mest jämställda länder.
Vi ligger i topp varenda välfärdslista över hela världen.

Sen behagar folk gnälla.
Oron är bara skapad av myter, lögner, påhitt och den är skapad av de som har nånting att vinna på att folk är rädda. Rasister och fascister i alla länder förenar sig i att måla upp en hotbild av systemkollaps.
Samtidigt sjunker arbetslösheten, våra barn blir bättre i skolorna, kriminalieteten sjunker.
Ändå är folk rädda.

Ja, för att det målas upp varenda dag hotet om våld, misär och död.
Och det flesta artiklar är anekdot-bevisföring. Om en våldtäkt har skett nånstans i Europa ja då är det fara ohc värde för resten av hela världen. Fast vi vet att 99% av alla invandrare inte är misstänkta.
Så ändå skapas rädslan.

Den är fabricerad. Skapad.
Trollfabriken i Ryssland är med och bidrar med lögner och myter.

Och dumma spån från SD har gått på skiten och fortsätter sprida skiten.
Samma skit som SD och Nazisterna alltid har spridit.
Sverige är på väg att försvinna och det är invandrarnas fel allting.
Samma gamla djävla skit.
Trams.

Så jag förstår coh håller med SChyffert
Vad fan är folk rädda för?
De sitter i sina djävla villor och ser inte en blatte så långt ögat nåt, för de bor i miljonprojektområden flera mil längre bort.
Men de ser ändå invandrare i varenda rabatt... burr.

Likdant på skånska landsbygde. Inte en blatte så långt ögat når... men ändå... hot, hat, fruktansvärda våldsdåd i varenda buske... oj, nu såg jag en reklamskylt blåsa ner... ja, det är invandringens fel... det har man ju hörd...

Men vänta... ska vi äta lite på kinakrogen... jag beställer en kebabpizza av muahmmed han är trevlig... men invandrare... nä fy fan...
Jag tar och åker hem med Pedro i hans taxi, för min morsa blir torkad i röven av Rosita från ungern...
men invandrarna... ja nä...
Älskling Muhaosho från Ryssland, kan du ta ut en öl ur frysen och bädda min säng... jag berättar hur invandrarna kommer hit och förstör allt... Knulla sen?

Vilken bullshit. De som kommer hit är inte lika toleranta mot dig som du är mot dem. Hur tror du att de ser på homosexuella och judar t.ex.? Kvinnosynen känner vi redan till, och det gäller inte bara muslimer. De kristna i Mellanöstern och Afrika är lika vidriga de. Muslimerna hatar för fan t.o.m. hundar av religiösa skäl! Det finns inget försonande överhuvudtaget. Det komiska är att vänsterns hat mot vita medelklassmän (som jag) är så starkt att de hellre tar parti för kriminella invandrare än står på anständiga mäns sida. Vi ser homosexuella som Jonas Gardell prisa invandringen trots att han hade blivit stenad till döds om han följt med flyktingströmmarna om de gått åt motsatt håll. Vi ser svenska kändisar med judiskt påbrå försvara muslimer trots att de hade rönt samma öde som Gardell. Eftersom jag inte är ond så skulle ingen bli gladare än jag om jag fick stå där om några år med dumstruten på huvudet och be om ursäkt och säga: "Du hade rätt, jag hade fel. De nyanlända är en stor resurs." Men jag tror att även du någonstans inser att så kommer det inte att bli. Snart kommer någon svensk Breivik spränga en moské eller döda någon toppolitiker så är skiten i full gång.
2016-12-04, 07:25
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Vad fan har hänt med karln?
Misstänker att det är flickvännen som ligger bakom hans psykos. Så här höll han ju inte på förr i tiden?

Antingen har han, på något sätt, blivit helt bränd i huvudet, eller så är han den största hycklaren den här planeten någonsin har skådat.

Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Sverige, paradiset på jorden för några decennier sedan. Alla som ville hade tak över huvudet. Inga tiggare på gator och torg. Inga dörrar behövde låsas. Lämna cykel olåst utanför affären, och hunden. Tågen rullade som dom skulle. Snöplogen ryckte ut direkt om det snöade. Skolan var en lugn och trygg plats. Den lokala polisen kände sina ortsbor. Kvinnor kunde vandra trygga mitt i natten. Inga nerskräpade gator. Osv osv osv. Listan kan göras hur lång som helst. Precis allt har blivit sämre. Och det vet Schyffert innerst inne. Men känslan att vilja provocera tar väl över?

Två inlägg som beskriver hur idioten Schyffert och Sverige fungerar/fungerade i mångt och mycket fram till den djävla katastrofen "Balkankriget" där våra djävla idioter till Batikhäxor fick åt helvete för mycket att säga till om.
Där och då hade man sedan 1989 det modiga och riktiga Luciabeslutet att luta sig på men idioterna i regeringen Bildt hävde det (1991) och sedan har skiten bara rasat utför.

Moderaterna har varit oerhört företagsamma i att i grunden förstöra Sverige och fick glatt med sig Miljöpartister och Kommunister på det tåget.

Schyffert! Den fan är idag så bränd i huvudet så de samlade kolresterna (askan) av 100 år brännande av kol i England kan inte jämföras med den askhögen som Schyffert har i huvudet idag. Det är helslut där och dumfan fattar inte det själv.

Arma, ARMA djävla Sverige!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in