Håller med Schyffert.
Vi lever i ett av världens bästa länder genom hela världshistorien.
Vi lever längre. Är friskare.
Har gratis sjukvård.
Våra barn kan gå i skolan.
Våra gamla får pension. De får egna rum på ålderdomshemmet.
De får stöd och vård dygnet runt.
Vi jobbar stenhårt på att få en bättre miljö.
Vi är ett av världens mest jämställda länder.
Vi ligger i topp varenda välfärdslista över hela världen.
Sen behagar folk gnälla.
Oron är bara skapad av myter, lögner, påhitt och den är skapad av de som har nånting att vinna på att folk är rädda. Rasister och fascister i alla länder förenar sig i att måla upp en hotbild av systemkollaps.
Samtidigt sjunker arbetslösheten, våra barn blir bättre i skolorna, kriminalieteten sjunker.
Ändå är folk rädda.
Ja, för att det målas upp varenda dag hotet om våld, misär och död.
Och det flesta artiklar är anekdot-bevisföring. Om en våldtäkt har skett nånstans i Europa ja då är det fara ohc värde för resten av hela världen. Fast vi vet att 99% av alla invandrare inte är misstänkta.
Så ändå skapas rädslan.
Den är fabricerad. Skapad.
Trollfabriken i Ryssland är med och bidrar med lögner och myter.
Och dumma spån från SD har gått på skiten och fortsätter sprida skiten.
Samma skit som SD och Nazisterna alltid har spridit.
Sverige är på väg att försvinna och det är invandrarnas fel allting.
Samma gamla djävla skit.
Trams.
Så jag förstår coh håller med SChyffert
Vad fan är folk rädda för?
De sitter i sina djävla villor och ser inte en blatte så långt ögat nåt, för de bor i miljonprojektområden flera mil längre bort.
Men de ser ändå invandrare i varenda rabatt... burr.
Likdant på skånska landsbygde. Inte en blatte så långt ögat når... men ändå... hot, hat, fruktansvärda våldsdåd i varenda buske... oj, nu såg jag en reklamskylt blåsa ner... ja, det är invandringens fel... det har man ju hörd...
Men vänta... ska vi äta lite på kinakrogen... jag beställer en kebabpizza av muahmmed han är trevlig... men invandrare... nä fy fan...
Jag tar och åker hem med Pedro i hans taxi, för min morsa blir torkad i röven av Rosita från ungern...
men invandrarna... ja nä...
Älskling Muhaosho från Ryssland, kan du ta ut en öl ur frysen och bädda min säng... jag berättar hur invandrarna kommer hit och förstör allt... Knulla sen?