Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Jag tror inte att "fotohandlarparet" har något med det här fallet att göra. Man kan undra hur de lyckades hamnade i den här soppan. Möjligen hörde de av sig till polisen efter att ha läst någon artikel i Expressen.
Ok, jag förstår din undran här men nu är bakgrunden till det hela att när fotohandlarparet till slut hamnade i den här soppan så har det till viss del med att göra med att det finns inga andra kända fall av likstyckning i Sverige sommaren 1984, eftersom man kunde fastställa tidpunkten då bildinlämningen ägde rum med hjälp av vittnet Rolf Rubens dagboksanteckningar och detta ligger i direkt linje med Catrine da Costa försvinnande i mitten juni så går det väl nästan att utesluta att det var frågan om något annat offer på bilderna som då fotohandlarparet tog emot?
Långt innan du engagerade dig i detta fall har vi
avhandlat dokumentering i samband med grova brott.
Min fråga till dig Draifos först och främst går ut på följande: Utesluter du helt att en fotografering av styckningen kan ha ägt rum i syfte att dokumentera den av de skäl som GW pratar om i länken ovan?
En annan tanke i samband med dokumenteringen är att GW anger att ibland tar man med sig något från offren, till och med kroppsdelar, vad har du för åsikt om detta?
Det saknades ju som bekant alla möjliga kroppsdelar från Catrine och dessa har aldrig återfunnits? Borde inte teorin om tagna trofeer och fotografering helt peka bort från din nyligen återuppväckta teori om knarksmuggling som orsak till Catrines död och styckning?
Allt det här hänger ju definitivt ihop med fotohandlarparets berättelse om en mycket märklig bildinlämning och deras berättelse hänger väl dessutom ihop med hur Catrine styckades ur ett rent tekniskt perspektiv.
Återkom gärna med en reflektion och förklara på vilka grunder du har uteslutit bildinlämningen av en styckad kropp?