2016-12-02, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
1. Chemtrails är ett hemlighetsstämplat projekt som militären i alla länder har startat med hjälp av politikers val. Jag vet detta eftersom det är endast dom som skulle kunna göra en sån hemlighetsstämpling på ett så stort projekt som alla människor kan se.
2. Mina belägg är bevisen uppe i skyn som säger att det inte är contrails som dunstar där uppe, bevisen i skyn säger att nån tagit politiska val för att tillåta radiostyrda flygplan som sprayar massa sträck i skyn över huvudet på alla.

Har du sett foredragene til Harald Kautz Vella, KungPung?
Hvis noen vil lure seg selv (og andre) med å tro at chemtrail/geoengineering ikke foregår, så får det være deres business.

Harald Kautz Vella ser ut til å være en dyktig forsker med bred kunnskap om faenskapet som slippes ut over hodene våre. Han forklarer om de forskjellige agendaene og mye annet.

Chemtrails, Morgellons, AI & Sentient Oil - Harald Kautz Vella
https://www.youtube.com/watch?v=woNuTjNY798

A.I., BLACK GOO, ARCHONS, & NASA’s DEEP DARK SECRET
https://www.youtube.com/watch?v=qHQeEnBZiFo
Citera
2016-12-03, 14:03
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Här är ett förslag till de som av någon anledning fortfarande tvivlar på att chemtrails är på riktigt, till de som fortfarande tror att allt det sjuka, det vansinniga, det idiotiska som händer i världen inte händer här i Sverige.

Börja ställ klockan tidigt de dagar som det normalt sett är allra minst kommersiell flygtrafik - söndag morgon klockan 05.00 kan vara värt att prova. Studera sedan nedskitningen av himlen till valfritt antal koppar kaffe. De som har tillgång till ett färdmedel kan ev. åka en viss (rak)sträcka och studera hur många nedskitande flygplan som kan ses korsa denna bestämda vägsträcka.

Efter att detta är avklarat återstår att jämföra hur många plan som påstås ha passerat den aktuella platsen/sträckan, för denna bit kan passande tjänst på nätet användas t.ex. flightradar24.com.

Om siffrorna inte överensstämmer så kan det bero på att det ligger en hund begravd och att det ev. är miliitära flygplan som står för nedskitandet.

Förhoppningsvis innebär jämförelser av detta slag att fler ögon öppnas för hur korrupt, kriminell och sjuk den svenska staten är.

Jag har vid ett flertal tillfällen gjort det du föreslår. Jag har verkligen försökt hitta mystiska strimmor från mystiska flygplan.

Men faktum är att jag har totalt misslyckats med att påvisa något skumt. Jag lyckas alltid härleda strimmorna till helt vanliga passagerarplan synliga på FR24.

Ett tips till dig: Skaffa FR24 till din smartphone så du kan kolla upp strimmorna, i realtid, när du ser dem.

Ett annat tips är att plugga på lite om trigonometri så du får större förståelse hur du mappar vad du ser i verkligheten till en 2D-karta. Som exempel så befinner sig ett flygplan som du ser 45 grader över horisonten över en mil bort. Skaffa även en kompass så du vet i vilket väderstreck flygplanet syns.
Citera
2016-12-03, 22:30
Avstängd
KungPungPats avatar
NASA har alltså pratat om chemtrails inför en fullsatt publik..
jag hitta en artikel om det här : https://www.nasa.gov/centers/langley/news/researchernews/rn_robockfeature.html

Precis som jag sagt så är NASA utomjordingar som lurar mänskligheten att det inte finns utomjordingar tills människorna ska ätas upp såklart efter många års chemtrailsförnekande.

Anmärkningsvärt är att chemtrails har lagts fram som förslag för att "rädda mänskligheten" genom att kyla planeten med chemtrails.. sen blev det hemlighetsstämplat och projektet kördes igång medans politiker ger ut lögnen om att det är chemtrails som ska rädda er från växthuseffekten..

NASA har värmekameror i rymden och dom visar en kraftig värmeökning på alla planeter i solsystemet.. så det är ingen global uppväming.. det är en solsystemsuppvärmning som händer bara för att solen förändrar form.

Så inom politiken finns det alltså psykopater som kan vara hemlighetsfulla om ett globalt projekt som chemtrails.. bara dom får tro på att dom gör något bra för att rädda mänskligheten och få bilåkandet att fortsätta tills hela planeten är för giftig för bo på.

Politiker och sånna där skumma figurer som jobbar på NASA har aldrig haft rent mjöl i påsen och dom flesta av dom beter sig som kloner som kan läsa repliker från en skärm men dom är inte självtänkande.
Senast redigerad av KungPungPat 2016-12-03 kl. 22:43.
Citera
2016-12-04, 18:15
Medlem
madtops avatar
Citat:
Förresten borde du - och många andra här - någon gång lära er att se skillnad på chemtrails och contrails. Hur jävla svårt kan det vara?

Jag har många gånger bett dig att förklara hur du ser skillnad på dina "chemtrails" och vanliga k-strimmor. Men du har varje gång undvikit att svara på den enkla frågan. Kanske dags för ett svar den här gången?

Men jag bör nog först repetera några kända fakta:
Vi vet att vatten kan kondensera och bilda moln, vi vet att det är -45 grader kallt på flyghöjd och vi vet att vatten är en restprodukt vid förbränning av flygfotogen. Vi vet mao att vi har vatten och mycket kall luft efter flygplanet. Vidare vet vi att det finns något dom heter moln och att moln kan finnas kvar i timmar, vi vet att det är ett felaktig påstående när någon påstår att "vatten alltid förångas på sekunder".

Hur kan du veta att det inte är k-strimmor du ser?
Senast redigerad av madtop 2016-12-04 kl. 18:20.
Citera
2016-12-04, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
NASA har alltså pratat om chemtrails inför en fullsatt publik..
jag hitta en artikel om det här : https://www.nasa.gov/centers/langley/news/researchernews/rn_robockfeature.html

Precis som jag sagt så är NASA utomjordingar som lurar mänskligheten att det inte finns utomjordingar tills människorna ska ätas upp såklart efter många års chemtrailsförnekande.

Anmärkningsvärt är att chemtrails har lagts fram som förslag för att "rädda mänskligheten" genom att kyla planeten med chemtrails.. sen blev det hemlighetsstämplat och projektet kördes igång medans politiker ger ut lögnen om att det är chemtrails som ska rädda er från växthuseffekten..

NASA har värmekameror i rymden och dom visar en kraftig värmeökning på alla planeter i solsystemet.. så det är ingen global uppväming.. det är en solsystemsuppvärmning som händer bara för att solen förändrar form.

Så inom politiken finns det alltså psykopater som kan vara hemlighetsfulla om ett globalt projekt som chemtrails.. bara dom får tro på att dom gör något bra för att rädda mänskligheten och få bilåkandet att fortsätta tills hela planeten är för giftig för bo på.

Politiker och sånna där skumma figurer som jobbar på NASA har aldrig haft rent mjöl i påsen och dom flesta av dom beter sig som kloner som kan läsa repliker från en skärm men dom är inte självtänkande.

Nu är du avstängd ändå, men du har inte läst artikeln du länkar.

Citat:
There are more unknowns than knowns about the process, and one of those unknowns is how to do it in the first place.

Det är en teroetisk (och faktiskt mycket intressant) diskussion kring geo-engineering. Det är inte det den här tråden diskuterar, det du hävdar är att det pågår en världsomspännande konspiration där flygplan på daglig basis används till att sprida kemikalier på hög höjd. Det är inte det artikeln påstår alls.
Citera
2016-12-04, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag har många gånger bett dig att förklara hur du ser skillnad på dina "chemtrails" och vanliga k-strimmor. Men du har varje gång undvikit att svara på den enkla frågan. Kanske dags för ett svar den här gången?

Jasså, så jag har "undvikit frågan varje gång”? Tror inte det.
Jämför bilderna så får du en hint; http://www.relfe.com/07/chemtrails_contrails_what_are.html

Citat:
Men jag bör nog först repetera några kända fakta:
Vi vet att vatten kan kondensera och bilda moln, vi vet att det är -45 grader kallt på flyghöjd och vi vet att vatten är en restprodukt vid förbränning av flygfotogen. Vi vet mao att vi har vatten och mycket kall luft efter flygplanet. Vidare vet vi att det finns något dom heter moln och att moln kan finnas kvar i timmar, vi vet att det är ett felaktig påstående när någon påstår att "vatten alltid förångas på sekunder".

Fakta?

Minus 45 grader på ”flyghöjd”? Temperaturen beror väl på flyghöjden.

Flygplan bildar contrails som liknar ”moln”? Snarare en sörja av kemikalier på himlen.

Förresten; hur vanligt tror du att detta är? Hur ofta ger flygplan av idag - enligt dig - upphov till en mer eller mindre täckt himmel?
Senast redigerad av Julma-O 2016-12-04 kl. 21:35.
Citera
2016-12-04, 23:44
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jämför bilderna så får du en hint; http://www.relfe.com/07/chemtrails_contrails_what_are.html

Att länka till en bild när någon skriver "chemtrails" är inte en förklaring till hur du vet att det inte är k-strimmor du ser.

Dessutom innehåller din länk den gamla vanliga tokeriet om att vatten alltid förångas på någon minut.
Citat:
This trail disappears after a minute or so due to evaporation, because it's water.
Alla normalt fungerande människor vet att ovan påstående är felaktigt. Alla normalt fungerande människor vet att vatten inte förångas på en minut.

Om du har någon som helst ambition om att väcka opinion om det "stora chemtrailshotet" måste du vässa dina argument. Att om och om igen komma med argumentet om att vatten alltid förångas duger liksom inte. Det är ett påstående som vilken normalbegåvad människa som helst kan falsifiera genom något så enkelt som att titta på ett moln.

Citat:
Förresten; hur vanligt tror du att detta är? Hur ofta ger flygplan av idag - enligt dig - upphov till en mer eller mindre täckt himmel?

Det är mycket vanligt att kvardröjande kondensationsstrimmor uppstår samtidigt som det bildas cirrusmoln. De metrologiska förutsättningarna är helt enkelt goda för att det ska skapas både cirrusmoln och k-strimmor: fuktig luft som kyls av.

Här är en fin bild på cirrusmoln:
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cirrus_sky_panorama.jpg
Citera
2016-12-05, 14:44
Medlem
Sadomans avatar
Citat:

Igen, en länk till en idiot som inte vet hur flygplane flyger. Idioten refererar bara till aerodynamiska kondensationsstrimmor. De bildas i luft med hög fuktighet när flygplanet komprimerar den omgivande luften så pass att vattenångan i den mättade luften tvingas till kondensation. Tidigare har jag länkad till bilder på svalor som skapat den sortens kondensationsstrimmor. Och ja, de avdunstar ganska fort.

Men sen har vi den vanligare sortens kondensationsstrimmor som bildas då de enorma mängderna vattenånga i flygplanets avgaser kondenserar pga kylan i den omgivande luften. Hur kan ni chemtrolls inte förstå att det alltid bildas vatten när ett flygplan flyger? Hur tror ni flygplan rör sig framåt?

Citat:
Fakta?

Minus 45 grader på ”flyghöjd”? Temperaturen beror väl på flyghöjden.

Visst gör det det. Vilket även är anledningen till att kondensationsstrimmorna ser olika ut beroende på vilken höjd flygplanet flyger på. Kallt och torrt? Kortlivade kondensationsstrimmor. Snarlikt de moln av vattenånga som man ser från vilken skorsten som helst. Jättekallt? Då övergår vattenångan till iskristaller som förblir i luften länge som vilket cirrusmoln som helst. Iskristaller uppför sig inte som vattendroppar och ser därför annorlunda ut. De uppför sig som dammpartiklar som sprids med vinden.

Citat:
Flygplan bildar contrails som liknar ”moln”? Snarare en sörja av kemikalier på himlen.

Här har du din "kemiska sörja": helt vanliga cirrusmoln som bildats helt utan inblandning av rymdinsekter i flygplan.
http://www.lazerhorse.org/wp-content/uploads/2014/06/Clouds-How-To-Predict-Weather-Cirrus.jpg

Citat:

Det beror på väderförhållandena. Ibland blir det mycket kondensationsstrimmor och ibland blir det få. För inte så många dagar sedan var himlen helt blå utan vare sig moln eller kondensationsstrimmor. Om nånting om du gapar om var sant, borde inte himlen varit full av strimmor ändå? Hur kommer det sig att det finns dagar då man inte kan se några strimmor alls? För dina kära "chemtrails" bildas ju utan någon växelverkan med atmosfären.
Senast redigerad av Sadoman 2016-12-05 kl. 15:03.
Citera
2016-12-05, 17:58
Medlem
Citat:
Jag har vid ett flertal tillfällen gjort det du föreslår. Jag har verkligen försökt hitta mystiska strimmor från mystiska flygplan.

Men faktum är att jag har totalt misslyckats med att påvisa något skumt. Jag lyckas alltid härleda strimmorna till helt vanliga passagerarplan synliga på FR24.

Ett tips till dig: Skaffa FR24 till din smartphone så du kan kolla upp strimmorna, i realtid, när du ser dem.

Ett annat tips är att plugga på lite om trigonometri så du får större förståelse hur du mappar vad du ser i verkligheten till en 2D-karta. Som exempel så befinner sig ett flygplan som du ser 45 grader över horisonten över en mil bort. Skaffa även en kompass så du vet i vilket väderstreck flygplanet syns.

Nej, det stämmer det som sägs. Testa själv, och korskör alla iakttagelser med fr24 så kommer du se själv.
Nu har du väl redan bestämt dig för att det där med chemtrails är dumheter så du kommer inte göra det ändå.
Men jag råder dig att testa, om inte annat så för att bevisa för dig själv att du har rätt!

Idag såg jag och min son en märklig grej på väg hem. Ett plan som korsade himlen högt upp, såg ut att vara ett "vanligt" charterplan med trails, som plötsligt gör 2 enorma cirklar, för att totalt onaturligt (omöjligt?) vända på klacken 180 grader på plats och åka tillbaks därifrån det kom.

Mellersta Småland runt 15-tiden, ifall någon mer såg det?
Citera
2016-12-05, 18:21
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Nej, det stämmer det som sägs. Testa själv, och korskör alla iakttagelser med fr24 så kommer du se själv.

Det har jag som sagt gjort vid ett flertal tillfällen. Och jag lyckas aldrig hitta något mysko.

Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Idag såg jag och min son en märklig grej på väg hem. Ett plan som korsade himlen högt upp, såg ut att vara ett "vanligt" charterplan med trails, som plötsligt gör 2 enorma cirklar, för att totalt onaturligt (omöjligt?) vända på klacken 180 grader på plats och åka tillbaks därifrån det kom.

Mellersta Småland runt 15-tiden, ifall någon mer såg det?

Enligt FR24 var det två stycken militära SK60 ute och snurrade runt vid Oskarshamn/Växjö vid 15-tiden. Det kanske var dem du såg?
Citera
2016-12-05, 18:50
Medlem
Sadomans avatar
Citat:

Enligt FR24 var det två stycken militära SK60 ute och snurrade runt vid Oskarshamn/Växjö vid 15-tiden. Det kanske var dem du såg?

Nej, det är helt ologiskt att militären skulle flyga omkring som arga bin på det där sättet! Därför måste det vara rymdinsekter som i sin oändliga vishet kommit på att de missat en fläck.

#sarkasm
Citera
2016-12-05, 18:57
Medlem
Citat:
Det har jag som sagt gjort vid ett flertal tillfällen. Och jag lyckas aldrig hitta något mysko.

Nej, detta var mer västerut, längre upp.
Jag lägger ingen vikt vid det vi såg, att försöka förstå chemtrails-fenomenet kräver större förståelse, något alla sidor av diskussionen nog saknar, mig själv inkluderat.
Jag beskrev bara iakttagelsen, och hade nog letat mig in i den här tråden även om det hade stannat vid de två cirklarna, men när "planet" vände som på en 5-öring blev det helt plötsligt något som jag saknar förklaring till.

Löjliga kommentarer om rymdinsekter kan väl hållas i någon ufo-tråd, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in