2016-12-03, 13:38
Medlem
VassleProteins avatar
Moderator borde verkligen byta namn på tråden, då det är fastställt att det inte är en riktig gayklubb, utan det är bara vad en bög, som befann sig på klubben, sa. Enligt idioten är antagligen varje klubb som är "öppensinnade" och har ett par bögar som gäster under veckan, en gayklubb.

Tråden borde heta "Åkesson besökte nattklubb, blev anfallen av homosexuella gäster", vilket är sanningen.
Citera
2016-12-03, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80

Jag noterar att du fullständigt misslyckades med att besvara mina frågor.
Jo, det ang tankeförbud svarade jag rätt bra.
Citat:
Varför vore det farligt om en partiledare som säger sig vara konservativ besöker gayklubb?
Nej det är inte direkt häpnadsväckande att en svensk partiledare befinner sig på gayklubb, det är inget som kan chockera mig längre. Däremot så är JÅ en uttalad konservativ ledare som på något sätt ska vända skutan och många anser att SD är sveriges sista hopp som på något sätt ska skapa ett helt nytt etablissemang.

För att vara konkret, det "farliga" är att det enda partiet i riksdagen som många oroade svenskar kan finna något representant i överger sin konservativa hållning till (riktiga) svenska värderingar.

Man kan inte vara pro-HBTQ samtidigt som man är traditionellt konservativ.
Citera
2016-12-03, 13:49
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VassleProtein
Tråden borde heta "Åkesson besökte nattklubb, blev anfallen av homosexuella gäster", vilket är sanningen.
Är det sanningen? Varför dementerar i så fall SD:s egen presstalesperson att något våld mot Åkesson förekommit?
Citera
2016-12-03, 13:51
Medlem
VassleProteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Är det sanningen? Varför dementerar i så fall SD:s egen presstalesperson att något våld mot Åkesson förekommit?

Okej, vi skippar "blev anfallen" då. Fortfarande ingen gayklubb, hur mycket du än önskar det var det. "Åkesson besökte nattklubb, AB skriver artikel om det"
Citera
2016-12-03, 13:53
Medlem
Z2361s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Så,

vi ska inte hata homosexuella, men se ner på människor som besöker gayklubbar och tycka det är uppseendeväckande?

Vänsterlogik.

Det som gör det uppseendeväckande är väl att han har polare i sitt parti som hatar homosexualitet och t ex likställt det med tidelag. Vad tycker hans partikamrater om detta? En helt vanlig person som tar en sväng förbi en gayklubb är inga konstigheter

Fast egentligen finns det ju en till anledning. Det är det ju uppseendeväckande att en garderobsnisse som Jimmie går på gayklubb. Han om någon borde vara mån om att garderobsdörren hålls stängd
Citera
2016-12-03, 13:58
Medlem
hejalla68s avatar
Kånner många som av någon anledning gillar att hänga på gayklubbar utan att vara homosexuella. Tror inte att detta har med Åkessons sexuallitet att göra
Citera
2016-12-03, 13:58
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VassleProtein
Okej, vi skippar "blev anfallen" då. Fortfarande ingen gayklubb, hur mycket du än önskar det var det. "Åkesson besökte nattklubb, AB skriver artikel om det"
För mig får Jimmie Åkesson gärna besöka gayklubbar, så jag förstår inte varför du hakar upp dig på detta.
Citera
2016-12-03, 14:04
Medlem
Är det sant att Hitler var lite gay också?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10237394.ab
Senast redigerad av Valpen_ 2016-12-03 kl. 14:17.
Citera
2016-12-03, 14:06
Medlem
Sätter min veckopeng på att dom försöker vara "Trump-smarta" (4d Chess) och har planerat detta som en pr kupp. Åkesson går dit, i bästa fall så blir det bråk, han får lämna och går tillbaka och kan visa att han är mer tolerant än vad dom är (som det ju blev nu). I värsta fall så "läcker" det ut att han har festat på gayklubb utan att göra en stor sak av det vilket visar hur tolerant han är.
Citera
2016-12-03, 14:14
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Man kan inte vara pro-HBTQ samtidigt som man är traditionellt konservativ.

Jo, man kan vara mot förföljelse av minoriteter samtidigt som man är konservativ.

Att du inte förmår att vara traditionellt konservativ utan att samtidigt vara för förtryck av medborgare som inte gjort dig något ont, det är sorgligt - men det betyder inte särskilt mycket för oss andra.
Citera
2016-12-03, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Med normalisering menar jag (och staten) den HBTQ-indoktrinering som ska sätta rot i våra barn i tidig ålder där man lär sig bl.a. att ras och kön är totalt orelevant och att det är fullt naturligt att två män kan bilda familj.
Efterkrigstiden har varit en enorm omskolning på oss vita européer, och det är nu frankfurtskolan och andra destruktiva och perversa tankegångar börjar slå rot.
HBTQ-utbildning är obligatorisk i grundskolan och det är olagligt att som förälder vilja skola sitt barn i hemmamiljö, ingen ska komma undan.

Det som kallas "avikande av seuellla normer" idag är INTE en naturlig utveckling, det är framodlat.

Så ja det anser jag, är det något du sätter emot?

Vet du vad HBTQ står för?
Hur kan uppmaning till att öppna upp sig som transgender vara förenligt med konservatism?

Är det så enligt dig man bygger en stark familj?

Man bygger en stark familj genom att stödja varandra, även om ens sexuella läggning eller levnadssätt är annorlunda. På dig låter det som om folk väljer att föddas till homosexuella, kanske att folk bara vill experimentera med sina identiteter och inte vara inlåsta i gamla mönster. Vem är du att moralisera??
Citera
2016-12-03, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Jo, man kan vara mot förföljelse av minoriteter samtidigt som man är konservativ.

Att du inte förmår att vara traditionellt konservativ utan att samtidigt vara för förtryck av medborgare som inte gjort dig något ont, det är sorgligt - men det betyder inte särskilt mycket för oss andra.
Har bögar avancerat nu till att få äran att bli kallad minoritetsgrupp?
Jag förstår faktiskt inte riktigt vad du försöker pracka på mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in