2016-12-03, 09:42
Medlem
Kennethkvartings avatar
På tal om det här. Jag hörde att en av männen som äger Piteå Havsbad, och således fakturerar skattebetalarna 480 miljoner för att inhysa 1400 flyktingar delar av året, har fått installera det mest avancerade villalarmet som finns i Sverige.

Han lever tydligen under ständigt hot.
2016-12-03, 09:45
Medlem
Aurochss avatar
Har Schyffert nyss fått reda på att han är dödligt sjuk och endast har några månader kvar att leva? Han hånar hånar folk hela tiden och han verkligen hatar den del av befolkningen som sympatiserar med SD. Vem kommer att hjälpa Schyffert när det blir problem? Ser han inte att samhället är på väg nedför en allt mörkare väg?
2016-12-03, 09:56
Medlem
Sqeptisks avatar
Det är synd när Shyffert med flera kändisar känner att de nödvändigtvis måste komma ut som onyanserade vänstertomtar. Tar effektivt udden av deras tidigare kulturgärningar. Tyvärr!
2016-12-03, 09:58
Medlem
cerealtubemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Schyffert tillhör den priviligerade PK-eliten som har råd att köpa sig fria från mångkulturen och kan spela goda och "gilla olika" från sina närmast kritvita bostadskvarter i innerstan. Jävla hycklare.

Han hånar samma människor som har råd att köpa sig fria Sina egna grannar (han själv bor i en av Stockholms dyraste bf) Jag vet inte om han är en konstinstallation likt Hanna Widerstedt.

Granne med Reinfeldt https://www.booli.se/annons/1889714

Nu känner jag med rika som ser verkligheten. Hycklare som Schyffert däremot. Gömmer sig tryckt med direktkoppling till Securitas
2016-12-03, 10:05
Avstängd
PK-befriads avatar
Han låtsas som om allt är som det alltid har varit och att massinvandringen inte förändrar något men han har förstås fel. Makthavarna håller på att förändra Sverige permanent i grunden, till det sämre. Byter man ut folket så förändras allt. När svenskarna blivit en minoritet så blir det åka av.

Det enda man som vanligt kan hoppas på är att Schyffert som tack för sin insats gruppvåldtas av ett gäng baloobanegrer.
2016-12-03, 10:42
Medlem
Jag skall erkänna att jag inte exakt vet vad ett "panic-room" är för något.... ...men det är väl bra att Schyffert även om han hånar, antyder problemen.

Visst lindrar pengar ändå smärtan, man kan för en stund glömma smärtan över att se förfallet och den ännu mer markerade uppdelningen i fattiga och rika.

Sverige är som en tragisk dokussåpa. Jag har min uppfattning klar! Det är nationalism som var kittet, det höll ihop nationerna, nu är det rap (pat) och klart, började nedbrytningen redan 1968? eller var det 1975?

Hämnden blir att även etablissemanget skall få känna på stormen när den dagen kommer.
2016-12-03, 11:04
Medlem
OntOmQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Schyffert bör själv skaffa ett Panic Room.

När dagen D kommer är det många som kommer vilja honom illa.

Exakt.

Henrik Schyffert ligger på topp fem listan över landets värsta hycklare.

Rika skaffar ett "panic room" och fattiga en "bug out bag".
2016-12-03, 11:09
Medlem
I slutändan är det uppviglare som bidrar mest till en negativ utveckling av samhället. Som bidrar till polarisering, hat och extremism. Även om man själv ser det som "gott hat".

Det leder bara utför och förstör samhället.
2016-12-03, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chicksdigit
I slutändan är det uppviglare som bidrar mest till en negativ utveckling av samhället. Som bidrar till polarisering, hat och extremism. Även om man själv ser det som "gott hat".

Det leder bara utför och förstör samhället.
Fast de du kallar "goda hatare" är människor också, med känslor. De är offer (oavsett hur mycket etablissemanget söker avhumanisera dem).

Tänk på det.
Senast redigerad av P-o-beln 2016-12-03 kl. 11:23.
2016-12-03, 11:20
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Schyffert bör själv skaffa ett Panic Room.

När dagen D kommer är det många som kommer vilja honom illa.
sådana som han klarar sig alltid, det är låg och medel PKisterna som ligger illa till i framtiden och det är inte vita högerextremister som är deras största hot. Tror någon på fullt allvar att MENAs kommer att känna någon tacksamhet mot ursprungsbefolkningen och bete sig på ett civiliserat sätt när de har makten i islamska republiken Suedi?
Senast redigerad av araka 2016-12-03 kl. 11:24.
2016-12-03, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Fast de du kallar "goda hatare" är människor också, med känslor. De är offer (oavsett hur mycket etablissemanget söker avhumanisera dem).

Tänk på det.

tack för svar,

Med goda hatare avser jag pk-profiler i media..
Ansvarslöst att media släpper fram dessa.
Senast redigerad av chicksdigit 2016-12-03 kl. 11:46.
2016-12-03, 11:31
Medlem
Stakeholders avatar
Schyffert har blivit ofantligt rik utan att anstränga sej nämnvärt och utan att ha någon särskild talang, det säger han själv i sin show som Fredrik Lindström skrev åt honom.

Det är klart att detta och en hel massa fritid får honom att fundera en del. Att han resonerar så här beror ju på att han sitter själv i en dyr lägenhet som är hans eget Panic Room.

Vi vanliga som måste gå upp halv sju och jobba hela dagarna är samtidigt föremål för förakt samtidigt som han vet att den dagen som han själv uppfattas som överklass är han slut.

Förr kallades dom salongskommunister, nu är det upphöjt till politisk korrekthet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in