2016-11-26, 19:32
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Ja 500% ränta var det. Marginallränta. Dennis tog till denna åtgärd 1992. Gällde några kaotiska månader.
Faktafel:
- Det var inte minusränta.
- Några månader var det absolut inte 500% ränta. Endast några dagar.
2016-11-26, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Faktafel:
- Det var inte minusränta.
- Några månader var det absolut inte 500% ränta. Endast några dagar.

Jag ger mig. Du har rätt. Jag läste Google med starriga ögon. Kommer dock väl ihåg när det hände. Vi satt med nystartat företag och huslån.
Dessutom var vi beroende av andra företags investeringsvilja.

Minusränta påstod inte jag.
2016-11-26, 20:07
Medlem
FortMeades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Jag ger mig. Du har rätt. Jag läste Google med starriga ögon. Kommer dock väl ihåg när det hände. Vi satt med nystartat företag och huslån.
Dessutom var vi beroende av andra företags investeringsvilja.

Minusränta påstod inte jag.

Måste ha varit spännande att se löpsedlarna den veckan om man satt med lån.

24%...75%...500%!

Kapitalflödet vände ju där men enligt vad Bengt Dennis sagt i efterhand så hade man satt en gräns på 4000% innan man skulle gett sig.
2016-11-26, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FortMeade
Måste ha varit spännande att se löpsedlarna den veckan om man satt med lån.

24%...75%...500%!

Kapitalflödet vände ju där men enligt vad Bengt Dennis sagt i efterhand så hade man satt en gräns på 4000% innan man skulle gett sig.

You bet! Spänningen var oliiidlig. Är man i en sådan situation och är någorlunda ung och stark och har frid i hemmet och ro i själen, så tar man inte så hårt på det. Det finns värre.

De ordnar sej!
2016-11-27, 12:13
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Säger han själv ja...

Vore kul att höra nåt från nån som gick i skola samtidigt. Jag litar inte ett piss(!) på vad han själv säger.
Kanske hör till kändisskvaller men att han enbart skulle varit mobbad tror jag inte ett skit på heller. Han ÄR en typisk mobbare med alla dragen: gapig, överröstar, går på och tar plats, grov humor med personangrepp (och i 90s show förklarar han hur han på senare år förlikat sig med att han nu bör börja ta konsekvenserna av att vara elak, till skillnad från tidigare). I tonåren visade han uppenbarligen tillräckligt driv och utstrålning för att få jobb på MTV utomlands. Han har knappast ändrat personlighet så rakt.
2016-12-03, 07:42
Medlem
cerealtubemans avatar
Henrik Schyffert hånar extemt rika som är oroliga för utvecklingen

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1262899940416029&substory_ind ex=0&id=108245655881469

Sverige har aldrig varit tryggare och miljonären Schyffert förstår inte varför extremt rika väljer panic room (vanligt i USA). Vad är dessa rika rädda för? Är det som Schyffert säger. En rädsla för att tala med städhjälpen eller rädslan över att grannen byggt ett dyrare kök eller finns det en legitimitet bakom rädslan? Ökad grov brottslighet som exempel. Hur utsatt är en rik person i Stockholms dyrare områden. Vad är skillnade i dag som gör att panikrum ser en marknad.
2016-12-03, 08:00
Medlem
Schyffert bör själv skaffa ett Panic Room.

När dagen D kommer är det många som kommer vilja honom illa.
2016-12-03, 08:01
Avslutad
Henrik Schyffert hånar fattiga som oroar sig inför framtiden. Henrik Schyffert hånar rika som oroar sig inför framtiden. Henrik Schyffert hånar äldre människor som oroar sig inför framtiden. Henrik Schyffert hånar ungdomar som oroar sig inför framtiden. Henrik Schyffert hånar partier och politiker som försöker påverka framtiden och göra den mindre orolig.

Henrik Schyffert är en mycket osäker och jag-svag människa vars enda verktyg för att hantera sin egen ångest är att slugga vilt mot allt och alla. Han är snart femtio år gammal och har en omvärldsanalys och ett språkbruk som en fjortonåring. Vad vi ser framför oss är en djupt vilsen individ som är livrädd för att bli gammal och som därför beter sig som en trotsig tonårig skolgårdsmobbare. Att han var sängvätare långt upp i tonåren, något han själv berättade om i en av sina shower, kommer inte som någon större överraskning. Hade det inte varit för att han lämnade Ronneby och flyttade till Stockholm för att "jobba med media" som ung så hade han idag varit en snuskgubbe som hängt med Listerlandets tonåringar i hopp om att konservera sin egen ungdom och klämma lite teentutte.
2016-12-03, 08:47
Medlem
cerealtubemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Henrik Schyffert hånar fattiga som oroar sig inför framtiden. Henrik Schyffert hånar rika som oroar sig inför framtiden. Henrik Schyffert hånar äldre människor som oroar sig inför framtiden. Henrik Schyffert hånar ungdomar som oroar sig inför framtiden. Henrik Schyffert hånar partier och politiker som försöker påverka framtiden och göra den mindre orolig.

Henrik Schyffert är en mycket osäker och jag-svag människa vars enda verktyg för att hantera sin egen ångest är att slugga vilt mot allt och alla. Han är snart femtio år gammal och har en omvärldsanalys och ett språkbruk som en fjortonåring. Vad vi ser framför oss är en djupt vilsen individ som är livrädd för att bli gammal och som därför beter sig som en trotsig tonårig skolgårdsmobbare. Att han var sängvätare långt upp i tonåren, något han själv berättade om i en av sina shower, kommer inte som någon större överraskning. Hade det inte varit för att han lämnade Ronneby och flyttade till Stockholm för att "jobba med media" som ung så hade han idag varit en snuskgubbe som hängt med Listerlandets tonåringar i hopp om att konservera sin egen ungdom och klämma lite teentutte.

Det är synd om Schyffert. Gick igenom flödet och följarna verkar lika oinsatta och naiva.

Panikrum kommer öka inte bara bland rika. Bor man långt ifrån polisen och känner ett behov i att höja säkeheten är panikrum perfekt. Rädda för rån och kidnappningar är lite allvarligt

www.stockholmdirekt.se/nyheter/radda-for-ran-och-kidnappningar-sa-installeras-panikrummen/reppkx!FmzG2Cp7wkJ15GdalmfrQ

Mina föräldrar bor i ett tryggt bf-område. Mestadels äldre och barnfamiljer. För två-tre år sen var inbrott ovanligt. Idag är det annorlunda. En 90åring vaknade upp i höstas av att några människor var inne i hennes lägenhet. Använder en vajer för att ta sig in genom brevlådan och öppna upp. Det har aldrig varit tal om portkod eller ta bort brevinkast på dörren. Nu ska det bli av.

Schyffert är en sorlig individ
2016-12-03, 09:17
Medlem
Shyffert verkar ha fått en hjärnblödning som gjort att han fått personlighetsstörningar. Han borde söka vård och få en diagnos.
2016-12-03, 09:26
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Schyffert tillhör den priviligerade PK-eliten som har råd att köpa sig fria från mångkulturen och kan spela goda och "gilla olika" från sina närmast kritvita bostadskvarter i innerstan. Jävla hycklare.
2016-12-03, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard

Bättre beskrivning av gubben Schyffert än den här är svår att finna. Spec det, av mig, fetade. Har han några vuxna bekanta kvar, tro? Man kan faktiskt se ångest-/åldersnojan i hans ögon också. Sen är det det här med hans mun, jag blir inte klok på vad det är för fel han har i munnen. Han pratar endast med underkäken och det är svårt att höra vad han säger.

Edit: oops 100 inl
Senast redigerad av Magaga 2016-12-03 kl. 09:40.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in