2016-12-02, 18:34
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Fast vänta nu:

Du fattade ju inte att det här var ett skämt?

Vad i texten tyder på att det är ett skämt? Är hela annonsen ett skämt menar du? Även bilden? Har de något emot tacos?
Problemet är följande: Är det ironi är den dåligt framförd och inte särskilt logisk, vad försöker de framföra genom att skämta till det med att tacos är exotiskt? Betyder det då att resten av texten i det stycket är ett skämt också? Att Åkesson faktiskt är dålig på att laga mat?

Förövrigt är identitetspolitik en liberal sörja som önskar att den vore vänster.
Senast redigerad av Black.Lips 2016-12-02 kl. 18:40.
Citera
2016-12-02, 18:43
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Vad i texten tyder på att det är ett skämt? Är hela annonsen ett skämt menar du? Även bilden? Har de något emot tacos?
Problemet är följande: Är det ironi är den dåligt framförd och inte särskilt logisk, vad försöker de framföra genom att skämta till det med att tacos är exotiskt? Betyder det då att resten av texten i det stycket är ett skämt också? Att Åkesson faktiskt är dålig på att laga mat?

Nej, det är delen om den exotiska rätten tacos som är skriven med glimten i ögat. Referensen är väl rätt uppenbar? Berikande kultur, nya maträtter, SD:s (enligt pk) motvilja mot allt som inte är svenskt osv. Ironin är både tydlig, fyndig och logisk, men som jag skrev först är pk-människor de mest humorlösa människor man kan träffa på.
Upp med degen nu istället och käka med Jimmie, så kanske du kan få nya perspektiv och på köpet bidra med skvaller här!
Citera
2016-12-02, 18:47
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Nej, det är delen om den exotiska rätten tacos som är skriven med glimten i ögat. Referensen är väl rätt uppenbar? Berikande kultur, nya maträtter, SD:s (enligt pk) motvilja mot allt som inte är svenskt osv. Ironin är både tydlig, fyndig och logisk, men som jag skrev först är pk-människor de mest humorlösa människor man kan träffa på.
Upp med degen nu istället och käka med Jimmie, så kanske du kan få nya perspektiv och på köpet bidra med skvaller här!

Problemet är att det är placerat i en annons i sig som är ofrivilligt rolig, vilket gör att känsla för nyanser går förlorat, även om du tror något annat. Ta till exempel bilden i annonsen, är den menad att vara rolig är den otroligt korkad att ha till en seriös annons. Allt känns off, det känns overkligt. Väldigt roligt, men konstigt val för en seriöst annons. Sen kan du gör antaganden om vilka människor som saknar humor, men i sanningens namn känner inte du mig och har ingen idé om vad jag finner roligt.
Men, lycka till med att tillskriva andra hur mycket humor de besitter, säkert uppskattat bland dina vänner. Själv ska jag återgå till att skratta åt annonsen med mina.
Citera
2016-12-02, 20:50
Medlem
Uncle Dukes avatar
Jimmie Åkesson besökte gayklubb i Stockholm

Jimmie Åkesson går på gayklubb, utsätts för (homofob?) attack?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article24026287.ab
Citera
2016-12-02, 20:53
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke

Och vad i helvete hade han där att göra? Gå runt och mingla med bögar? (Nej, är inte homofob)

Bara så olikt Jimmie. Känns som den sista personen som skulle vara särskilt intresserad av det där forumet. Tanken om Jimmie på gayklubb känns surrealistisk.
Citera
2016-12-02, 20:57
Medlem
Citat:

Det mest intressanta med den artikeln var väl hur jävla illa journalistsvinen lyckas med att dölja sitt förakt och bitterhet gentemot SD och Åkesson i detta stycket:

Aftonbladet har sedan sjutiden i morse sökt Jimmie Åkesson och representanter för Sverigedemokraternas pressavdelning angående torsdagsnattens händelse. De har dock inte lyckats producera någon kommentar. Aftonbladet har också sökt företrädare för Secret Garden.

Notera hur de uteblivna kommentarerna från bögklubbens företrädare lämnas utan kommentar...

Men vad fan gör Åkesson på en bögklubb?
Citera
2016-12-02, 20:59
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:

Så bögarna som ägnat årtionden åt att klaga på andra människors intolerans visar sig själva vara intoleranta.
Citera
2016-12-02, 21:19
Bannlyst
Det är bra Jimmie. Heder åt alla dem som kämpar för att folk ska bli mindre lättprovocerade.
Citera
2016-12-02, 21:21
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Jimmie Åkesson besökte gayklubb i Stockholm

Läste precis att Åkesson blev attackerad på en gaybar i Stockholm.

"Din jävla rasist" hade någon skrikit och en livvakter till partiledaren fick gå emellan. Många gick även hem från krogen i protest.

Jag är för det mesta och är liberal av mig. Men detta kändes inte speciellt liberalt av gaycommunityt i Stockholm. De borde föregå med gott exempel och tillåta alla i sin bar.
Citera
2016-12-02, 21:23
Medlem
Länk till där du läst det? Ser ingen info om det när jag söker på google (bara gamla artiklar daterade för ett par år sedan).
Citera
2016-12-02, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elross
Länk till där du läst det? Ser ingen info om det när jag söker på google (bara gamla artiklar daterade för ett par år sedan).

Citera
2016-12-02, 21:30
Bannlyst
rättelse: han besökte klubben 2 gånger på samma kväll/natt och stannade tills stängning.
Är åkesson k*kryttare?

Varför slog säpos personsskydd larm ?
Ingen anmälan finns skriven,inga vittnesmål upptagna,enligt en blogg på nätet
Försökte åkesson tysta ner händelsen måntro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in