Citat:
Ursprungligen postat av
BerraTraesk
Nej, det är delen om den exotiska rätten tacos som är skriven med glimten i ögat. Referensen är väl rätt uppenbar? Berikande kultur, nya maträtter, SD:s (enligt pk) motvilja mot allt som inte är svenskt osv. Ironin är både tydlig, fyndig och logisk, men som jag skrev först är pk-människor de mest humorlösa människor man kan träffa på.
Upp med degen nu istället och käka med Jimmie, så kanske du kan få nya perspektiv och på köpet bidra med skvaller här!
Problemet är att det är placerat i en annons i sig som är ofrivilligt rolig, vilket gör att känsla för nyanser går förlorat, även om du tror något annat. Ta till exempel bilden i annonsen, är den menad att vara rolig är den otroligt korkad att ha till en seriös annons. Allt känns off, det känns overkligt. Väldigt roligt, men konstigt val för en seriöst annons. Sen kan du gör antaganden om vilka människor som saknar humor, men i sanningens namn känner inte du mig och har ingen idé om vad jag finner roligt.
Men, lycka till med att tillskriva andra hur mycket humor de besitter, säkert uppskattat bland dina vänner. Själv ska jag återgå till att skratta åt annonsen med mina.