2016-12-01, 22:23
Medlem
sylvia.borins avatar
Tydligen måste man ha 100 000 danska kr för att få importera en knullkamrat. Jag tycker att det är det minsta danska staten kan begära.

"E.Z. klarade av de flesta kraven för att få uppehållstillstånd. Men inte ett: hon och hennes man kan inte ställa en banksäkerhet till danska staten på 100 000 danska kronor."

http://www.sydsvenskan.se/2011-09-08/karleksflyktingarna-atervander

Märk väl att artikeln jag länkar ovan är fem år gammal!

Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Underhållande men samtidigt otroligt äcklande. Risken finns att man förlorar hoppet för mänskligheten. En fet gammal batikhäxa med 1 meter långa hängpattar som delar med sig av sina perversioner till negern...vé och fasa!!

Förvisso.
Citera
2016-12-01, 22:39
Medlem
Sverige har blivit en sopstation. Här dumpar man sånt som man inte vill ha i sitt eget land.
Citera
2016-12-01, 23:08
Medlem
singularitets avatar
Hur är det möjligt att flytta till Sverige utan krav på försörjning om man inte är flykting? Är det den fria rörligheten i Europa? Zigenarna får tex inte stanna längre än tre månader. En Nigerians svart man utan pengar använder anhörigskäl, men vilka skäl anger ankar-kvinnan som flyttat från Danmark?

Märk väl att varken den svarta mannen eller den vita danska kvinnan är flyktingar. Nigerianen och Danskan träffades på online dejting.

Vemsomhelst borde få bosätta sig vartsomhelst på jorden om den kan betala för sig men nu kanske enbart kvinnor borde få ha den rätten att stanna i Sverige på skattemedel-finansierat uppehälle, märk väl. Ett mansöverskott med hundratusentals individer kan bara bekämpas med lagstiftning.
Senast redigerad av singularitet 2016-12-01 kl. 23:17.
Citera
2016-12-02, 00:10
Medlem
Jag är emot massinvandring. Men lite kärleksinvandring vore väl inte fel med tanke på hur tråkiga feministiska kvinnor är här i Sverige.

En bra Svensk man, kanske Sverigedemokrat, missunnar jag inte att ha en mullig negress i sängen. Och en riktig kvinna, som är trött på Svenska män, kunde väl dra hit en NEGER, bara hon försörjer negern, det är väl inget att bråka om.

Den invandring som fördärvar oss är ju att ta hit hela Mellanöstern med Islam. Kärleksinvandringen kan vara bra av hälsoskäl... ...kan kanske lindra psykisk sjukdom att ha någon negress i sängen?
Citera
2016-12-02, 01:42
Medlem
BaraBiffens avatar
Vet personligen en kvinna från Norge som har tagit hit en från Gambia, de valde att bosätta sig i Sverige då Norge har strängare regler (de är inte med i EU bla). Så det är alltså både kvinnor från Norge och Danmark som detta sker. Försörjningen får vi nettobetalare stå för, dvs vita män. Men hörrni, vi har världens högsta skatt men samtidigt har vi ju världens bästa sjukvård och skola.... eller?
Citera
2016-12-02, 02:29
Medlem
För 13 år sedan jobbade ihop med en neger, som var gift med en vit danska och hade två (mulatt)barn.
Negern som pratade perfekt engelska sade det var omöjligt för dem bo i Danmark, och därför hade familjen flyttat till Sverige!

Vad jag förstod hade negern skaffat jobbet bara några dagar efter familjen bosatt sig i södra Småland!

Uppfattade negern som duktig på att klippa plåt i en gradsax, och såga balk i en kapsåg.
Handlade om byggnadssmide med massor med olika mått.

Förresten begriper inte att negrer och araber skall lära sig svenska, fungerar lika bra med engelska och börja jobba från första dagen i Sverige!
Senast redigerad av Hultabultan 2016-12-02 kl. 02:50.
Citera
2016-12-02, 04:22
Medlem
Förresten tycker man borde införa samma regler i Sverige för niggern och araben, och givetvis retroaktivt.

Om negern eller araben ej kan bevisa försörjning för sig själv och familjen, borde man sättas på bostad i militärtält på Gotska Sandön.
Visserligen är detta en nationalpark, men i dessa hårda tider får man väl tänja på reglerna.
Ett annat alternativ är givetvis man enkelriktar alla gator i Stockholm, för att bebygga halva körbanan med 3 våningar bostadscontainrar.

Man slår då två flugor i en smäll!
1. Stockholmarna får nära till sina gullegrisar.
2. När det kommer presidenter på statsbesök kan regeringen visa hur toleranta svenskar är.
Citera
2016-12-02, 07:14
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurifixaren
Läste den här artikeln häromdagen https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/k%C3%A4rleksflyktingarna-fr%C3%A5n-danmark-1.3967166

Det handlar alltså om danskar som lever på bidrag och därför inte kan få ta hit sina partners från andra länder exempelvis Nigeria. Men tydligen kan de flytta till Sverige och leva på bidrag här ? Jag kan inte riktigt förstå hur detta kan vara möjligt, ens i Sverige. Hur kan en Danska som går på bidrag flytta till Sverige och sen också kunna ta hit nån från Afrika ? Det verkar märkligt trodde det fanns krav på att man skulle kunna försörja sin partner ett visst antal år.
Man får skilja på krav och "krav".

Citat:
Ursprungligen postat av Iwinyouloose
Sverige har blivit en sopstation. Här dumpar man sånt som man inte vill ha i sitt eget land.
Eller som en norrman sa om Sverige, "blöjlandet". Till slut är blöjan inte så mysig längre tror jag han menade.

Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
För 13 år sedan jobbade ihop med en neger, som var gift med en vit danska och hade två (mulatt)barn.
Negern som pratade perfekt engelska sade det var omöjligt för dem bo i Danmark, och därför hade familjen flyttat till Sverige!

Vad jag förstod hade negern skaffat jobbet bara några dagar efter familjen bosatt sig i södra Småland!

Uppfattade negern som duktig på att klippa plåt i en gradsax, och såga balk i en kapsåg.
Handlade om byggnadssmide med massor med olika mått.

Förresten begriper inte att negrer och araber skall lära sig svenska, fungerar lika bra med engelska och börja jobba från första dagen i Sverige!

Det är verkligen inte vanligt att hitta jobb efter en dag i Sverige. Arbetsmarknaden förväntar sig fortfarande kunskaper i svenska. Tänk om folk skaffar barn och föräldrarna inte kan kommunicera med barnens lärare på landets huvudspråk? Skulle inte folkpartiet ha språktester för medborgarskap och allt?

Ditt andra inlägg skrivet precis efteråt är bara svammel.
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2016-12-02 kl. 07:19.
Citera
2016-12-02, 10:51
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurifixaren
Läste den här artikeln häromdagen https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/k%C3%A4rleksflyktingarna-fr%C3%A5n-danmark-1.3967166

Det handlar alltså om danskar som lever på bidrag och därför inte kan få ta hit sina partners från andra länder exempelvis Nigeria. Men tydligen kan de flytta till Sverige och leva på bidrag här ? Jag kan inte riktigt förstå hur detta kan vara möjligt, ens i Sverige. Hur kan en Danska som går på bidrag flytta till Sverige och sen också kunna ta hit nån från Afrika ? Det verkar märkligt trodde det fanns krav på att man skulle kunna försörja sin partner ett visst antal år.
Mycket märkligt då migrationsverket kräver en inkomst på 13000 i månaden och att man har två rum och kök om man ska ta hit en utländsk maka/make. Åtminstone sen 1:e juli. Inga jättekrav precis men det går knappast att leva på bidrag isf.
Citera
2016-12-02, 11:35
Medlem
Trodde det var allmänt känt att vi fick ta emot en massa kärleksflyktingar när danskarna tröttnat på att betala och stramade åt sin invandringspolitik för ett antal år sedan.
Då vällde dom över bron och bosatte sig i Sverige istället där inga krav verkade existera överhuvudtaget.
Det har inte varit helt ovanligt att dessa par fått rubriker i tidningarna heller, då många av dom även dragit med sig blandbarn som av någon anledning inte velat leva efter några specifika regler.
Naturligtvis har våra eminenta journalister i dessa artiklar valt att enbart benämna dessa människor som danskar.
Vilket kanske har fått någon oinsatt att undra varför danskar har så svårt för o anpassa sig på andra sidan sundet.
Men det är inte mycket o fundera över Svensson, danskar är några lustiga filurer minsann.
Citera
2016-12-02, 12:02
Medlem
Citat:
Och det känns inte rätt att behöva flytta till Sverige och använda det svenska systemet för att få hit min make.

...och sen gjorde hon det ändå?
Citera
2016-12-02, 13:20
Medlem
Jag är inte säker på att jag förstår ekonomin i det här... kan någon reda ut det?

Som jag ser det finns det ett par saker som kan hända när toyboy flyttar in hos sugarmama:

- Toyboy flyttar in, får ett jobb och försörjer sig. Fine!
- Toyboy flyttar in, slår dank och tuggar khat. Han får inga bidrag, men kan förstås leva på halva sugarmamas socialbidrag om hon vill. Fine!
- Toboy flyttar in, dumpar sugarmama och (i) tar ett jobb, eller (ii) slår dank och tuggar khat. Bägge utfallen sammanfaller ekonomiskt med fallen ovan. Fine!

På vad sätt skiljer sig dessa scenarior mellan Sverige och Danmark? Och på vad sätt ändras något för att sugarmama cashar upp 100k i deposition?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in