2016-12-02, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Jag är inte säker på att jag förstår ekonomin i det här... kan någon reda ut det?

Som jag ser det finns det ett par saker som kan hända när toyboy flyttar in hos sugarmama:

- Toyboy flyttar in, får ett jobb och försörjer sig. Fine!
- Toyboy flyttar in, slår dank och tuggar khat. Han får inga bidrag, men kan förstås leva på halva sugarmamas socialbidrag om hon vill. Fine!
- Toboy flyttar in, dumpar sugarmama och (i) tar ett jobb, eller (ii) slår dank och tuggar khat. Bägge utfallen sammanfaller ekonomiskt med fallen ovan. Fine!

På vad sätt skiljer sig dessa scenarior mellan Sverige och Danmark? Och på vad sätt ändras något för att sugarmama cashar upp 100k i deposition?

Jag vet inte om jag missförstår dig men det är ju ditt (ii) som är det sannolika utfallet och där kan det gå olika i Danmark vs Sverige om det var så du menade. Vid (ii) kommer han bli kravlöst försörjd på skattebetalarnas bekostnad om det är i Sverige. Inte säkert Danmark är lika generösa.
De 100K är förstås en struntsumma i sammanhanget, hans livstidsförsörjning kommer kosta så mycket, mycket mer än så. Men som någon skrev är det väl det minsta man kan begära av "sugarmama"...
Citera
2016-12-02, 13:52
Medlem
cerealtubemans avatar
Jag är tillräckligt deprimerad som jag är. Orkar inte klicka på artikeln

Jag hoppas verkligen det går åt helvete ekonomiskt som Anders Borg lovat. Smäller någon gång 2018. Det behövs en rejäl ekonomisk krasch för att skattebetalare ska vakna.

Kan gärna byta land. Bidragstagare kan flytta hit och vi till Danmark.
Citera
2016-12-02, 15:35
Medlem
VassleProteins avatar
Haha vafan, men en positivt sak är ju att antagligen är många av de vita kvinnor man ser med svarta män inte svenska, utan norska, danska eller finska.
Citera
2016-12-02, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Jag vet inte om jag missförstår dig men det är ju ditt (ii) som är det sannolika utfallet och där kan det gå olika i Danmark vs Sverige om det var så du menade. Vid (ii) kommer han bli kravlöst försörjd på skattebetalarnas bekostnad om det är i Sverige. Inte säkert Danmark är lika generösa.(---)
Tack för svaret, du förstod helt rätt.

Är det alltså så att Sverige, till skillnad från Danmark, delar ut kravlösa bidrag till utomeuropeiska invandrare utan flyktingliknande skäl? Jag tycker att det låter konstigt. Toyboy har väl rimligen att välja på soppkök eller hemresa, om han inte vill jobba?

Kärnan i min undran är fortfarande vad mottagarlandet tar för ekonomiskt ansvar för invandraren (toyboy)? Som jag förstår lagen borde han rimligen inte ha möjlighet att få en spänn från vare sig Sverige eller Danmark! Annorlunda uttryckt: vilka ekonomiska risker är det som Sverige tar, men som Danmark undviker genom att inte tillåta "kärleksflyktingarna"?

Humor förresten, att toyboy var en "framgångsrik affärsman" från Nigeria. Några här kanske har fått brev från honom?
Citera
2016-12-02, 17:01
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Tack för svaret, du förstod helt rätt.

Är det alltså så att Sverige, till skillnad från Danmark, delar ut kravlösa bidrag till utomeuropeiska invandrare utan flyktingliknande skäl? Jag tycker att det låter konstigt. Toyboy har väl rimligen att välja på soppkök eller hemresa, om han inte vill jobba?

Kärnan i min undran är fortfarande vad mottagarlandet tar för ekonomiskt ansvar för invandraren (toyboy)? Som jag förstår lagen borde han rimligen inte ha möjlighet att få en spänn från vare sig Sverige eller Danmark! Annorlunda uttryckt: vilka ekonomiska risker är det som Sverige tar, men som Danmark undviker genom att inte tillåta "kärleksflyktingarna"?

Humor förresten, att toyboy var en "framgångsrik affärsman" från Nigeria. Några här kanske har fått brev från honom?

Men nu är ju herrar Toyboys inga toyboys utan - åtminstone på pappret - äkta makar till dessa kvinnor. Sjukt, men det är förmodligen därför de har rätt till socialbidrag.
Citera
2016-12-02, 17:07
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Det här är i grunden bra för Sverige. Vi måste underlätta för alla vita män som vill ta hit utländska kvinnor.

Paret är så fattigt så dom inte klarar överleva i Danmark. Varför i helvete letar hon fattiga svarta män utomlands med hjälp av internet?

Det kan alla göra ändå till sitt eget land alltså Här är ett fenomen där utlänningar flyttar till Sverige och tar hit andra utlänningar som tillsammans lever på våra skattepengar. Ja det är vansinnigt.

Varför slabbiga kvinnor tar hit negrer? De är väl kåta!
Citera
2016-12-02, 17:30
Medlem
Jag ser inte problemet. Inte som jag ser på detta med kärleksinvandring. Det finns kanske kvinnor som är besvikna på hårt arbetande Svenska män, dom kanske är dåliga i sängen eller sitter på kvällarna och bara dricker öl.

Och motsvarande män, har kanske haft otur och bara funnit riktiga ragator och feminister, ingen ömhet, ingen närhet...slappt och tråkigt.

Då är det väl inte konstigt om några kvinnor behöver ha en riktig BantuNEGER eller Hotentott NEGER i sängen? Under förutsättning att NEGERN blir försörjd och inte lever på bidrag.

Och den Svenske mannen vill kanske ha någon liten filipino eller thaimassös i sängen. Vill han ha något större ta hit en tjock NEGRESS!

Vad är problemet om ingen av kärleksinvandrarna lever på bidrag?
Citera
2016-12-04, 18:20
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag ser inte problemet. Inte som jag ser på detta med kärleksinvandring. Det finns kanske kvinnor som är besvikna på hårt arbetande Svenska män, dom kanske är dåliga i sängen eller sitter på kvällarna och bara dricker öl.

Och motsvarande män, har kanske haft otur och bara funnit riktiga ragator och feminister, ingen ömhet, ingen närhet...slappt och tråkigt.

Då är det väl inte konstigt om några kvinnor behöver ha en riktig BantuNEGER eller Hotentott NEGER i sängen? Under förutsättning att NEGERN blir försörjd och inte lever på bidrag.

Och den Svenske mannen vill kanske ha någon liten filipino eller thaimassös i sängen. Vill han ha något större ta hit en tjock NEGRESS!

Det föds färre vita kvinnor. Speciellt en viss typ av vita kvinnor som man sällan ser utomlands, dom där söta kvinnorna, ni fattar säkert. Personliga preferenser är en sak men försvinner dessa vita kvinnor så är det folk-mord.

Endast vita kvinnor kan föda vita barn. En viss mörk-bladning kan tolereras och i första hand om vita män ligger med utländska tjejer med mörkare hudfärg än vit. All form av rasblandning är någonting vi tvingas leva med till vidare men alla borde hjälpa till och förvara oss från folk-mordet.

Dina rasistiska åsikter är ingenting jag delar. Här handlar det istället om att skydda vita födslar så vita finns kvar om 1000år. Det är naturvårdande rutinarbete.

Citat:
Och den Svenske mannen vill kanske ha någon liten filipino eller thaimassös i sängen.

Ja så är det.
Citera
2016-12-04, 18:24
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Problemet är diskussionen handlar om vita danskor som importerar black och håller på dö av svält på kuppen och omlokaliserar sig till Sverige för att leva på bidrag. Om dom jobbar är det en annan diskussion med andra parametrar.
Citera
2016-12-04, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Det föds färre vita kvinnor. Speciellt en viss typ av vita kvinnor som man sällan ser utomlands, dom där söta kvinnorna, ni fattar säkert. Personliga preferenser är en sak men försvinner dessa vita kvinnor så är det folk-mord.

Endast vita kvinnor kan föda vita barn. En viss mörk-bladning kan tolereras och i första hand om vita män ligger med utländska tjejer med mörkare hudfärg än vit. All form av rasblandning är någonting vi tvingas leva med till vidare men alla borde hjälpa till och förvara oss från folk-mordet.

Dina rasistiska åsikter är ingenting jag delar. Här handlar det istället om att skydda vita födslar så vita finns kvar om 1000år. Det är naturvårdande rutinarbete.

Ja så är det.

Jag tror ändå inte den vita rasen försvinner. Norge tar ju inte in så många utlänningar. Och inte Finland heller. Och jag har sett att den vita nordiska rasen finns även i Ryssland. Underskatta inte Ryssland dom har väldigt många vita.

Jag förstår din oro för att dom "vita" försvinner, så är det kanske i Sverige. Nu gällde väl tråden Danska kärringar som är trötta på hämmade vita män.

Det var jag som fogade in Svenska män som vill uppleva något mer än att ha Schymankopior i sängen och jag känner mig inte som rasist när jag kallar negresser för negresser. Negresser är säkert bra i många avseenden för dom lyder mannen.
Citera
2016-12-05, 07:08
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Jag är inte säker på att jag förstår ekonomin i det här... kan någon reda ut det?

Som jag ser det finns det ett par saker som kan hända när toyboy flyttar in hos sugarmama:

- Toyboy flyttar in, får ett jobb och försörjer sig. Fine!
- Toyboy flyttar in, slår dank och tuggar khat. Han får inga bidrag, men kan förstås leva på halva sugarmamas socialbidrag om hon vill. Fine!
- Toboy flyttar in, dumpar sugarmama och (i) tar ett jobb, eller (ii) slår dank och tuggar khat. Bägge utfallen sammanfaller ekonomiskt med fallen ovan. Fine!

På vad sätt skiljer sig dessa scenarior mellan Sverige och Danmark? Och på vad sätt ändras något för att sugarmama cashar upp 100k i deposition?

- Toyboy flyttar in. Både toyboy och sugarmom livnär sig som parasiter på skattebetalarna.
Citera
2016-12-05, 07:18
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurifixaren
Läste den här artikeln häromdagen https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/k%C3%A4rleksflyktingarna-fr%C3%A5n-danmark-1.3967166

Det handlar alltså om danskar som lever på bidrag och därför inte kan få ta hit sina partners från andra länder exempelvis Nigeria. Men tydligen kan de flytta till Sverige och leva på bidrag här ? Jag kan inte riktigt förstå hur detta kan vara möjligt, ens i Sverige. Hur kan en Danska som går på bidrag flytta till Sverige och sen också kunna ta hit nån från Afrika ? Det verkar märkligt trodde det fanns krav på att man skulle kunna försörja sin partner ett visst antal år.

Inga krav alls. Bidragstagare säljer t.o.m sina samboavtal till de som vill köpa möjlighet att stanna i Sverige..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in